کد خبر : 14683
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 15 دی 1394 - 20:14

این خوردنی جادویی را هر روز بخورید!

این خوردنی جادویی را هر روز بخورید!

ماست خواص بسیاری دارد که خوردن روزانه‌ آن به حرکات منظم روده، افزایش سلامت سیستم گوارشی و مبارزه با میکروب‌ها کمک می‌کند. مطالعاتی که اخیرا در ترکیه انجام شده نشان می‌دهد در این کشور از 100 نفر تنها 35 نفر به طور مرتب ماست می‌خورند و در این تحقیقات بر فواید مهم و معجزه‌آسای این

سلامت سیستم گوارشی, تغذیه سالم

ماست خواص بسیاری دارد که خوردن روزانه‌ آن به حرکات منظم روده، افزایش سلامت سیستم گوارشی و مبارزه با میکروب‌ها کمک می‌کند.
مطالعاتی که اخیرا در ترکیه انجام شده نشان می‌دهد در این کشور از 100 نفر تنها 35 نفر به طور مرتب ماست می‌خورند و در این تحقیقات بر فواید مهم و معجزه‌آسای این خوردنی برای سلامتی تاکید شده است:

 

1. مواقعی که آنتی‌بیوتیک استفاده می‌کنید، ماست مانند یک پادزهر عمل می‌کند و تا زمانی که آنتی‌بیوتیک مصرف می‌کنید، ماست باید در رژیم غذایی شما باشد. اگرچه آنتی بیوتیک‌ها در هنگام بیماری باکتری‌های مولد آن بیماری را از بین می‌برند، موجب از بین رفتن باکتری‌های مفید نیز می‌شوند. پس در صورتی که می‌خواهید از عوارض مصرف آنتی‌بیوتیک در امان باشید، ماست را فراموشی نکنید چون جبران از بین رفتن باکتری‌های مفید را می‌کند.

 

2. ماست در تولید ویتامین B نقش دارد. بدن ما بیشتر ویتامین‌های مورد نیاز خود را تولید می‌کند اما در این میان ویتامین‌های B‌ و K از طریق فرآیندهای شیمیایی در روده‌ تولید می‌شوند. بنابراین در این میان کسانی که به طور مرتب ماست می‌خورند به تولید ویتامین B‌ در دستگاه گوارش‌شان کمک می‌کنند. از جمله فواید تولید ویتامین B‌،‌ تعادل انرژی در بدن و همچنین پیشگیری از بیماری‌های عصبی و خودایمنی است. برای افزایش این خاصیتِ ماست در بدن باید آن را با آب طبیعی مصرف کنید و مصرف ماست‌های معمولی بسیار بهتر از ماست‌های چکیده است.

 

READ
مرغ ها را با وایتکس می شویند؟!

3. ماست قندخون‌تان را تنظیم می‌کند. علاوه بر این ماست به آرامی جذب روده‌ها می‌شود و قندخون پس از مصرف این خوردنی خیلی به کندی افزایش می‌یابد و به همین خاطر ماست در متعادل نگه داشتن قند خون موثر است.

 

4. ماست یک مانع طبیعی در برابر بیماری‌ها است. ماست به دلیل دارا بودن اسید لاکتیک در زمره بهترین مواد غذایی است. اسید لاکتیک با ایجاد یک فضای اسیدی در سیستم گوارشی از تولید سلول‌های سرطانی جلوگیری می‌کند و عملکرد سیستم ایمنی بدن را بهبود می‌بخشد. در واقع ماست، بهترین ماده در بهبود عملکرد سیستم ایمنی بدن است. اسید لاکتیک موجود در ماست تاثیرات مهمی در پیشگیری از سرطان، بیماری‌های عفونی و مسری، بیماری‌های روده‌ای و آسم دارد. مصرف روزانه و مرتب ماست تازه، تاثیرات مثبت این ماده غذایی را افزایش می‌دهد.

 

5. به هضم غذا کمک می‌کند. «لاکتوباسیلوس بولگاریکوز»، باکتری است که حرکات روده را سریعتر و منظم‌تر می‌کند و نمی‌توان آن را در هیچ ماده‌ غذایی دیگری غیر از ماست، پیدا کرد. همچنین اسید لاکتیک موجود در ماست، باکتری‌های مضر در سیستم گوارشی را از بین می‌برد و از بیماریهایی همچون اسهال جلوگیری کرده و به سلامت کلی سیستم‌ هاضمه و گوارش کمک می‌کند. در واقع این ماده نسبی را می‌توان ضدعفونی کننده روده نامید. علاوه بر این، ماست، پس از مصرف، جذب کلسیم در استخوان‌ها را افزایش می‌دهد.

READ
پخت حلوای خرما/ذسر

 

سلامت سیستم گوارشی, تغذیه سالم

 

چند خاصیت جادویی ماست
1. ماست منبع غنی از «اسید لینولئیک» است که از بروز سرطان‌های روده و سینه جلوگیری می‌کند. این ماده خوراکی همچنین به بهبود سیستم ایمنی بدن نیز کمک می‌کند.

 

2. مصرف ماست از عفونت‌های میکروب‌ هلیکوباکتر جلوگیری می‌کند. این میکروب اخیرا عامل اصلی 60 درصد از سرطان‌ها در جهان است. اسید لاکتیک موجود در ماست این میکروب را از بین برده و از رشد آن در شکم جلوگیری می‌کند.

 

3. ماست ضدآلرژی و حساسیت است و از بیماریهای آلرژیک مثل التهاب پوست، آسم و حساسیت‌های غذایی جلوگیری می‌کند.

 

4. ماست برای سلامت زنان بسیار مفید است و لاکتوباسیل موجود در آن از تولید قارچ در بدن جلوگیری می‌کند و زنانی که به مقدار بیشتری ماست مصرف می‌کنند بیماری‌های قارچی کمتری دارند.

 

به طور کلی اگرچه مارک‌های معتبر ماست‌های صنعتی قابل اعتماد هستند اما به دلیل مواد نگهدارنده‌ای که دارند اگر برایتان مقدور است ماست خانگی درست کنید که انتخاب سالمتری است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

کد امنیتی را وارد نمایید *