کد خبر : 1371
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 24 مرداد 1392 - 17:56

آموزش دامن بچه گانه بدون الگو/خیاطی

آموزش دامن بچه گانه بدون الگو/خیاطی

عین سادگی خیلی خوشگل ، راحت و زیباست

«[box type=”success” align=”aligncenter” class=”http://www.golbano.ir/” ]این دامن خوشرنگ و خوشگل دخترانه به سادگی قابل دوخت است و نیاز به تبحر داشتن در خیاطی ندارد و هر فرد مبتدی هم میتواند به راحتی و در کمترین زمان ممکن این دامن را بدوزد .[/box]

دوخت-دامن-بدون-الگو-کودکانه-(1) ا

بچه ها همیشه در حال جنب و جوش هستند ، مخصوصا در فصل تابستان که وقت بیشتری برای بازی کردن دارند . لباس هایی که برای بچه ها در نظر می گیرید باید راحت و گشاد باشد . برای خانم کوچولوهایی که به پوشیدن دامن علاقمندند ، روش بسیار ساده ای برای دوخت دامن را که بدون الگوست و نیاز به دوخت و دور آن چنانی ندارد و حتی شمایی که خواننده ی این پست هستید هم می توانید به راحتی ان را بدوزید ، آماده کرده ایم .

ابتدا با توجه به سایزی که دوست دارید دامن مورد نظرتان یک پارچه ی مربع شکل برش بزنید . به تصویر زیر نگاه کنید .

دوخت-دامن-بدون-الگو-کودکانه

برای این خانم کوچولو پارچه ی مربع شکلی به طول و عرض ۶۰ سانتی متر در نظر گرفته شده است . حالا شما به دلخواه خود می توانید با کم و زیاد کردن اندازه ، اندازه ی دامن را بزرگ و کوچک کنید .

دوخت-دامن-بدون-الگو-کودکانه-(2)

برای دوخت این دامن بهتر است از پارچه های کشی مثل پارچه ریون و تریکو استفاده کنید . ابتدا پارچه را اگر دوست دارید حاشیه دوزی کنید .  پارچه را چهارلا روی هم تا بزنید و به اندازه ی دور کمر فرزندتان یک برش دایره ای ایجاد کنید .

دوخت-دامن-بدون-الگو-کودکانه-(3)

در این دامن کش ، نمای خاصی دارد . بهتر است از کش های فانتزی خوشرنگ و پهن برای دوخت این دامن استفاده کنید . کش را به اندازه ی دور کمر فرزندتان جدا کنید و دو سر آن را به هم بدوزید .

دوخت-دامن-بدون-الگو-کودکانه-(4)

برای دوخت کش پارچه را دو لایه روی هم بگذارید تا یک نیم دایره در قسمت کمر داشته باشید . سپس کش را هم از وسط تا بزنید . ابتدا با سوزن ته گرد دو طرف کش و دو طرف دامن را علامت گذاری کنید . سپی وسط کش و وسط دامن را با سوزن مشخص کنید . توجه کنید که یک سوزن برای زیر کش و یک سوزن برای روی کش . برای لباس هم به همین ترتیب عمل کنید .
سپس باز هم نصفه ی مشخص شده را نصف کنید و علامت کنید . به این ترتیب شما شما روی کش و روی پارچه دامن هشت جای مشخص شده دارید و میزان کشیدن کش برای دوخت آن به دامن را می دانید . کش را باید آن قدر بکشید که دو سوزن کش و پارچه روی هم بیاید .
به این ترتیب و به همین سادگی کش را به دامن بدوزید .

دوخت-دامن-بدون-الگو-کودکانه-(1)

دامنی که شما دوخته اید به این شکل در خواهد آمد که در عین سادگی خیلی خوشگل ، راحت و زیباست . اما اگر می خواهید که دامن شما پرتر باشد و چین های بیشتری داشته باشد به روش زیر عمل کنید .

دوخت-دامن-بدون-الگو-کودکانه-(6)

پارچه ی اول را که گذاشتید پارچه ی دوم را به ترتیب بالا روی پارچه ی اول بگذارید و به همان روش قبل برش دایره ای را ایجاد کنید .

دوخت-دامن-بدون-الگو-کودکانه-(5)

دامنی که می دوزید مدل دامن بالا خواهد بود .

منبع:سایت نازک

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

کد امنیتی را وارد نمایید *