کد خبر : 12947
تاریخ انتشار : جمعه 1 اسفند 1393 - 20:18

روش‌های بسیار ساده و خلاقانه در کاهش هزینه‌های آرایش

روش‌های بسیار ساده و خلاقانه در کاهش هزینه‌های آرایش

قدیمی‌ها در مورد بعضی از خانم‌ها می‌گفتند: «فلانی زنیت دارد»؛ این زنیتی که مادران و مادربزرگ‌ها می‌گفتند برای خودش چیزی بود در حد استانداردهای تیم ملی. فکر نکنید به همین سادگی به هر کسی می‌گفتند «زنیت» دارد. کسی که زنیت داشت، باید در حد اعلا فرزندان باشعور و با شخصیتی تربیت می‌کرد و از آب،


قدیمی‌ها در مورد بعضی از خانم‌ها می‌گفتند: «فلانی زنیت دارد»؛ این زنیتی که مادران و مادربزرگ‌ها می‌گفتند برای خودش چیزی بود در حد استانداردهای تیم ملی.

فکر نکنید به همین سادگی به هر کسی می‌گفتند «زنیت» دارد. کسی که زنیت داشت، باید در حد اعلا فرزندان باشعور و با شخصیتی تربیت می‌کرد و از آب، کره می‌گرفت، یعنی با حقوق کم همسرش هم می‌توانست سفره شاه‌عباسی پهن کند!

چنین زنی در عین زیبایی پر اولاد بود و در عین باسلیقگی کم خرج. سیاست‌مداری او در امر خانه‌داری به چرچیل پهلو می‌زد و ظرافت او در رتق‌وفتق امور و نگهداری شوهر و مادر شوهرداری باید زبان زد خاص و عام می‌بود.

معمولاً زنانی که زنیت داشتند، قادر بودند تمام نگاه همسر خود را به خانواده و چهره بی‌مثال خودشان جلب کنند و هر طوری که می‌خواهند شوهر را مدیریت کنند!

تمام ابزار آن‌ها هم یک سرمه و سرخاب و سفید آب و کمی عطر و یک زبان چرب و نرم بود و یک چتر زلف سیاه کرده و گیسوی خم اندر خم جانان.

روش‌های مؤتر در کاهش هزینه‌های آرایش
روش‌های مؤتر در کاهش هزینه‌های آرایش

حالا امروزه روز ما چطور باید زنیت داشته باشیم؟ حالا که دلبران و لولیان شوخ شیرین‌کار شهرآشوب بسیارند، چطور با یک دست چند هندوانه برداریم و درعین‌حال به اقتصاد خانواده هم لطمه نزنیم و زیبا هم بمانیم و نظر مساعد همسر را هم جلب کنیم، بی اینکه جیبش را خالی کنیم. آخر می‌گویند همسرها بعد از اینکه جیبشان خوب خالی شد، دیگر زشت و زیبا را از هم تشخیص نمی‌دهند و ممکن است زیبایی همسرشان که بینی عمل کرده و شکم چربی زدوده و چهره نقاشی شده دائمی و زلفان سیم تلفنی پیداکرده، دیگر به چشمشان نیاید. پس تکلیف چیست؟

واقعیات بی‌بزک

خیلی بی‌پرده بگویم آرایش زیادی به اعتمادبه‌نفس کم مربوط می‌شود. این را روانشناسان هم تأیید می‌کنند.

گرچه می‌گویند به آب و رنگ و خال و خط چه حاجت روی زیبا را! اما با هم که رودربایستی نداریم، همه روها هم که زیبا نیستند و نیاز به اصلاحات و ترمیماتی دارند؛ اما در این حد که ایران بعد از عربستان، بیش‌ترین میزان مصرف لوازم آرایشی را در خاورمیانه داشته باشد.

هم اکنون ۱۴ میلیون خانم ایرانی از نظر مصرف لوازم آرایشی گوی سبقت را تقریباً از کل کشورها منطقه ربوده‌اند، به نحوی که تقریباً ۲۹ درصد کل مصرف‌کنندگان منطقه خاورمیانه را تشکیل می‌دهند. آمار سرانه مصرف لوازم آرایشی توسط یک خانم ایرانی حدود ۱۵۰ دلار است که اغلب از مواد آرایشی و بهداشتی غیراستاندارد را با مارک‌های متفاوت خریداری می‌کنند.

زیبایی کم هزینه

همیشه هم زیبایی این قدر پر هزینه نیست. شما حتی می‌توانید با ماساژ صورت چهره خود را جوان و زیبا نگه‌دارید.

چـشمـان خـود را ببـنـدید و کف دست‌ها را روی چشم‌ها قرار دهید. به روی چشم‌هـا فشـار ملایمی وارد کرده و به آهستگی دست‌ها را بردارید. ماساژ باعث بهبود حالت عضلات و پوست صورت شده، پوست نرم‌تر و با قوام‌تر می‌شود. ماساژ باعث ریلکس شدن عضلات صورت تسکین سر دردها و کاهش چین و چروک ریز و کم عمق پوست می‌شود.

برای اینکه ماساژ صورت را بیاموزید، سایت‌ها و کتب و سی‌دی‌های آموزشی فراوانی وجود دارد. می‌توانید خیلی راحت این کار را در خانه انجام دهید.

خودآرایی بیاموزند

کاهش هزینه های آرایش
کاهش هزینه های آرایش

راه دیگر آراستگی ارزان آموختن خودآرایی است. برای این مقصود نیز سی‌دی‌ها و دوره‌های آموزشی وجود دارد که برای شما یک سرمایه‌گذاری به حساب می‌آید.

شما همچنین می‌توانید به عنوان مدل رایگان به آرایشگاه بروید و ضمن اینکه آرایش و اصلاح موهای خود را انجام می‌دهید، آراستن آن را نیز با دقت در کار آرایشگر بیاموزید.

مریم سهیلی نیز همین کار را کرده است. او که ۴۰ سال دارد می‌گوید: من همیشه در خانه آرایش می‌کنم و موهایم را خودم درست می‌کنم.

او ادامه می‌دهد: برای این کار نیز هیچ هزینه‌ای متقبل نشده‌ام. وقتی ۱۷ ساله بودم دوستی داشتم که به کلاس آرایشگری می‌رفت و من به عنوان مدل می‌رفتم تا کار یاد بگیرد. در این بین خودم نیز در آینه بزرگ پشت سرم نگاه می‌کردم و به راهنمایی‌های مربی او گوش می‌دادم و کم‌کم یاد گرفتم خیلی از مدل‌ها را خودم روی موهایم پیاده کنم.

سمیرا نیز بانوی دیگری است که با خواهرانش رنگ کردن موهایشان را به صورت کمکی انجام می‌دهند. او نیز به کمک کتاب‌ها و سی‌‌دی‌های آموزشی این مهارت را به دست آورده است.

استفاده از نگین‌ها و گل‌های تزیینی تکه‌های موی اضافه و کلیپس‌های دارای شینیون آماده از دیگر ترفندهایی است که می‌توانید برای آراستگی موهایتان به کار ببندید.

اگر موهای بلندی دارید آموختن انواع بافت روی سر به شما کمک می‌کند بسیار زیبا و مد روز باشد. شما با استفاده از دو آینه روبه رو و پشت سر و اگر مهارت زیادی پیدا کنید، حتی بدون آن می‌توانید موهای خودتان را هم بافت بزنید و میانه آن را با گل‌های طبیعی یا مصنوعی و نگین‌های زیبا تزیین کنید و در میهمانی‌ها بدرخشید.

خودآرایی
خودآرایی

اگر می‌خواهید مدل موهای زیبایی داشته باشید مطالب همین سایت به شما کمک خواهد کرد

طبیعت را هم بخورید و هم ماسک کنید

مواد آرایشی تنها چیزهایی نیستند که شما را زیبا می‌کنند، مواد غذایی بهتر از مواد آرایشی این خدمت را در حق شما می‌کنند.

قدما اعتقاد داشتند با خوردن روزی یک سیب نه تنها همیشه سلامت می‌مانید، بلکه دیر پیر خواهید شد.

یک تغذیه سالم و خوردن میزان مناسبی از آب به همراه استفاده از کرم‌های ضد آفتاب بیش‌ترین کمک را در این زمینه به شما می‌کند.

تغذیه سالم تغذیه‌ای است که همه نیازهای شما را به مواد غذایی انرژی و ریزمغذی‌ها تأمین کند و کالری کافی به بدنتان برساند.

رژیمی سرشار از میوه‌ها و سبزیجات تازه، غلات سبوس‌دار و میزان کافی پروتئین و هیدرات‌کربن.

آب‌رسانی به پوست: با بخوری دست‌ساز پوست خود را شاداب کرده و رنگ سلامتی را بر روی آن بنشانید. برای این منظور کاسه‌ای را روی شعله اجاق‌گاز قرار دهید، سپس به آن مقداری آب لیموترش تازه و تعدادی برگ نعناع تازه اضافه کنید. همان طور که ترکیب مواد به همراه آب در حال جوشیدن است، حوله‌ای را بر روی سر خود انداخته و با بخار حاصله بخور دهید. این کار را به مدت ۵ دقیقه ادامه دهید. در پایان آن‌ها را به آرامی خشک‌کنید.

ماسک جوی دو سر: جوی دو سر نیز می‌تواند به عنوان یک لایه بردار عمل کرده و برای از بین بردن جوش‌های سر سیاه و دیگر بثورات جلدی مانند آن تأثیر بسیاری دارد. یک چهارم فنجان پودر جوی زبر، یک قاشق غذاخوری عسل و مقدار لازم شیر چرب خمیری آماده می‌کند که می‌توانید بر گردن و صورت خود بمالید. توجه داشته باشید که پوست اطراف چشمان بسیار حساس است، در نتیجه از مالیدن مواد به آن ناحیه پرهیز کنید. با انگشت اشاره به آرامی و دایره‌وار آن را روی پوست ماساژ دهید و اجازه بدهید خمیر همان طور بر روی پوست خشک شود. در پایان با پاشیدن آب به صورت و خیساندن لایه خمیری خشک‌شده، آن را به آرامی از پوست جدا کنید.

زیبایی کم هزینه
زیبایی کم هزینه

ماسک زرده تخم‌مرغ و زیتون برای پوست‌های خشک: زرده یک عدد تخم‌مرغ را به آرامی زده و ۲ قاشق غذاخوری روغن زیتون به آن اضافه کنید. این کرم را بر روی پوست مالیده و مانند دستورات قبلی پس از خشک شدن خیسانده و با آب سرد بشویید.

به لطافت گلاب: کافی است قبل از خواب صورت خود را با یک مشت گلاب خیس کنید و بگذارید تا صبح روی پوستتان بماند. این محلول طراوت را به پوست بازمی‌گرداند.

شما با آووکادو، زردآلو، هلو، توت‌فرنگی و خیار و یا گوجه‌فرنگی نیز می‌توانید ماسک‌های زیبایی درست کنید. میوه‌های ترش معمولاً خاصیت روشن‌کننده و لایه‌برداری طبیعی دارند، خیار، آب‌رسانی می‌کند و ترکیب آب خیار و روغن زیتون بهترین آرایش پاک کن است.

برگ کوبیده همیشه‌بهار لکه پوست را برطرف می‌کند و آلوورا در بازسازی و روشن و بی‌عیب کردن پوست صورت اثربخش است.

کتاب‌های راهنما و مطالبی مناسبی در همین سایت برای این زیباسازی طبیعی وجود دارد.(برای اطلاع از این مطالب به بخش اخبار مرتبط در ادامه همین مطلب توجه کنید)

ورزش و زیبایی

تناسب اندام و نگهداری حجم مناسبی از عضله در بدن در تمام سنین بسیار انسان را زیباتر نشان می‌دهد.

برای این کار از پیاده‌روی روزانه نیم ساعت شروع کنید و اگر می‌خواهید نتیجه بهتری بگیرید به باشگاه رفته در یک رشته ورزشی خاص نیز ثبت‌نام کنید.

موهای فرفری کم خرج

اگر می‌خواهید موهای آراسته و مواجی داشته باشید، تنها راه آن رفتن به آرایشگاه نیست.

یکی دو بسته بیگودی در سایزهای متفاوت، دو بسته سنجاق سر بزرگ یا حتی مقداری نوار از جوراب‌های زنانه‌ای که دیگر به دردتان نمی‌خورد و معمولاً در خانه زیاد پیدا می‌شود می‌تواند کمک خوبی برای فرم دادن به موهایتان باشد.

کافی است وقتی موها هنوز کمی نم دارد به کمک یک ماژیک قطور که مو را حلقه کنید و یک بند پارچه‌ای را از توی حلقه مورد کرده گره بزنید.

راه دیگر این است که حلقه مویی درست کرده با سنجاق به کف سرتان محکم کنید. تمام موهایتان را می‌توانید همین طور بپیچید.

بیگودی‌های مختلف نیز می‌توانند به شما کمک کنند.

اگر بخواهید موهای ویو شده داشته باشید می‌توانید موهای خود را وقتی نم دارد از یک تا ۱۰ رشته ببافید و یک روز صبر کنید. فردا وقتی موهای خود را باز کنید، شگفت‌زده خواهید شد.

وسایلی چون بابلیس و اتوی مو را نیز همه می‌شناسیم.

می‌بینید که با تغییرات کوچکی در شیوه زندگی می‌توانید نتایج خوبی به دست آورید.

بی‌تردید هر یک از شما راه‌های مناسب دیگری نیز سراغ دارید و می‌توانید کشف کنید.

منبع : عصر بهار

READ
بستن مو بطور اسان و جمع و جور/بافت مو

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

کد امنیتی را وارد نمایید *