کد خبر : 9889
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 13 شهریور 1393 - 10:22

آموزش یقه شیک برای لباس دخترانه/خیاطی

آموزش یقه شیک برای لباس دخترانه/خیاطی

ابتدا الگوی یقه انگلیسی را در متد مورد نظر طراحی کنید. توجه داشته باشید که ابتدا باید مقدار روی همگرد را از خط مرکزی جلو به مقدار ۶-۸ سانتی‌متر بیرون آمده، بازی یقه را روی این  خط علامت بگذارید. این نقطه را H بنامید. خط شکست را مشخص کنید. برای گشاد کردن یقه می‌توانید ۵/۱-۲

یقه شیک برای لباس دخترانه

ابتدا الگوی یقه انگلیسی را در متد مورد نظر طراحی کنید. توجه داشته باشید که ابتدا باید مقدار روی همگرد را از خط مرکزی جلو به مقدار ۶-۸ سانتی‌متر بیرون آمده، بازی یقه را روی این  خط علامت بگذارید. این نقطه را H بنامید. خط شکست را مشخص کنید. برای گشاد کردن یقه می‌توانید ۵/۱-۲ سانتی‌متر از گوشه گردن داخل شده، نقطه A را به دست آورید. پهنای یقه را در خط مرکزی پشت می‌توانید ۱۰ سانتی‌متر در نظر بگیرید. برای به دست آوردن نقطه D می‌توانید از نقطه A 5/4-5 سانتی‌متر پایین آمده، علامت بگذارید. برای پهنای یقه در قسمت جلو به دلخواه بین ۸-۱۲ سانتی‌متر بیرون آمده، علامت بگذارید. (توجه داشته باشید که پهنای یقه در قسمت سرشانه بستگی به سلیقه شما دارد). برای قسمت بالای یقه نقاط DBEFG را کپی کنید. برای بالاتنه و یقه برگرد پایین نیز از نقطه BAD قیچی کنید. مقدار برگرد پایین را نیز می‌توانید بسته لحاظ کنید.

خط سرشانه را روی یقه کپی شده حتماً علامت بگذارید. خط DE را به صورت مشخص شده روی الگو خط‌هایی با فاصله ۲-۵/۳ سانتی‌متر خط‌کشی کنید. این خط‌ها را قیچی کرده ۲-۵/۳ سانتی‌متر فضا بدهید. خط یقه را دوباره آرایش کنید و رسم کنید. هنگام برش باید FE را که خط مرکزی پشت است را روی دولای بسته گذاشته، یقه را برش بزنید. برای سجاف زیر یقه نیز از الگوی یقه با پیلی برش بزنید. یقه را می‌توانید در قسمت سجاف و زیر یقه لایی بچسبانید.

پیلی‌ها را جمع کرده، سوزن بزنید و به زیر یقه، از داخل چرخ کنید و به رو برگردانید و اتو بزنید. گوشه جلوی یقه را پس از دوخت به داخل هدایت کرده، اتو بزنید. سپس یقه را به دور گردن در بالاتنه بدوزید و اتو بزنید. سجاف بالاتنه را نیز در قسمت یقه دوخته، اتو بزنید. برای تکه‌های مستطیل شکل بین دو یقه نیز ۴ مستطیل به طول ۲۰ سانتی‌متر و عرض ۷ سانتی‌متر و ۴ مستطیل به طول ۲۵ سانتی‌متر و عرض ۱۰ سانتی‌متر برش زده، هر کدام را جداگانه دوخته، از خط وسط تا کنید و مانند مدل به قسمت زیر یقه بالایی بست بزنید و اتو بزنید. (اندازه این تکه‌های تزیینی یقه نیز به سلیقه شخصی شما بستگی دارد).

شاد باشید.

READ
آموزش درست کردن پشمک مخصوص شب یلدا/شیرینی

الگوی یقه شیک برای لباس دخترانه

الگوی یقه شیک برای لباس دخترانه

الگوی یقه شیک برای لباس دخترانه

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

کد امنیتی را وارد نمایید *