کد خبر : 9438
تاریخ انتشار : دوشنبه 27 مرداد 1393 - 21:31

شکل گیری شخصیت جنین با احساسات و حالات مادر/سلامت

شکل گیری شخصیت جنین با احساسات و حالات مادر/سلامت

اگر در دوران بارداری، مادر از حالات افسردگی رنج ببرد جنین آن را حس می کند. کودک این حالات روحی را از طریق یک سری سیگنالهای شیمیایی از جفت دریافت می کند.کودکانی که مادر آنها قبل و بعد از تولد در شرایط سلامت روحی به سر می برند نسبت به نوزادان دارای مادران افسرده رشد

embryo baby شکل گیری شخصیت جنین با احساسات و حالات مادراگر در دوران بارداری، مادر از حالات افسردگی رنج ببرد جنین آن را حس می کند. کودک این حالات روحی را از طریق یک سری سیگنالهای شیمیایی از جفت دریافت می کند.کودکانی که مادر آنها قبل و بعد از تولد در شرایط سلامت روحی به سر می برند نسبت به نوزادان دارای مادران افسرده رشد روحی و نورونی بهتر دارند.

مطالعات اخیر محققان نشان می دهد سبک زندگی و نحوه تغذیه مادران باردار نقش زیادی در شکل گیری عادت ها در جنین دارد.اولین آثار تغذیه ای در دوران بارداری از مادر به جنین منتقل می شود.محققان در یک مرکز تحقیقاتی تغذیه ای در لندن  با تحقیق روی ۲ هزار خانم باردار و بررسی تغییرات غذایی آن ها از ماه ۲ تا ۸ بارداری دریافتند این عادات تغذیه ای به طور محسوسی از طریق ما ه وراثتی قابل انتقال است.

بررسی های جدید مجققان نشان می دهد، مادران باردا باید مواد غذایی مانند سبزیجات و گوشت و مواد مغذی مصرف کنند تا بدن کودکانشان در بزرگسالی به این مواد غذایی سالم عادت کند و سالم تر باشند.
گفتنی است؛ مادران باردار با استشمام بوی گل ها می ت انند حس طراوت و سرزندگی را علاوه بر خود به جنین شان انتقال دهند و با گشت و گذار در طبیعت کودک خود را با طبیعت آشتی دهند.
نتایج مطالعات نشان می دهند، تمام حالات روحی مادران مانند خنده، گریه، شادی و اخم و …به جنین منتقل می شود و او نیز رفتار هایی همانند حالات روحی مادرش را به خود می گیرد که این امر می تواند در شکل گیری شخصیت او بسیار تاثیر گذار باشد.
READ
خواب شبانه ما چند ساعت باشد تا هنگام روز نرمال باشیم؟

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

کد امنیتی را وارد نمایید *