کد خبر : 8328
تاریخ انتشار : شنبه 24 خرداد 1393 - 16:58

طرز تهیه پای پاستا/آشپزی

طرز تهیه پای پاستا/آشپزی

    یکی از غذاهایی که معمولا توی اکثر خونه ها به صورت هفتگی پخته میشه ماکارونی و پاستا هست .. امروز یه روش خلاقانه برای پخت پاستا براتون داریم .. برای درست کردن این غذا به پاستاهای لوله ای شکل بزرگ .. گوشت چرخ کرده .. پیاز و نمک و ادویه و رب گوجه

طرز تهیه پای پاستا/آشپزی

 

 

یکی از غذاهایی که معمولا توی اکثر خونه ها به صورت هفتگی پخته میشه ماکارونی و پاستا هست .. امروز یه روش خلاقانه برای پخت پاستا براتون داریم ..

برای درست کردن این غذا به پاستاهای لوله ای شکل بزرگ .. گوشت چرخ کرده .. پیاز و نمک و ادویه و رب گوجه فرنگی.. پنیر پارمزان و پنیر موزارلا نیاز داریم ..

مراحل درست کردنش خیلی ساده و شبیه اون چیزیه که برای پخت ماکارونی و لازانیا انجام میدید ..

ابتدا پیاز رو خرد کرده و با کمی روغن زیتون یا روغن معمولی تفت بدید .. گوشت چرخ کرده رو به اون اضافه کرده و به تفت دادن ادامه بدید .. نمک و فلفل و زردچوبه و ادویه و رب گوجه فرنگی رو به مخلوطتتون اضافه کنید و هم بزنید ( من همیشه برای مایه گوشتی ماکارونی و لازانیا کمی آویشن هم اضافه میکنم که البته سلیقه ایه ) بعد از اینکه همه مواد رو تفت دادید مقدار کمی آب به مواد اضافه کنید و در ظرف رو ببندید تا گوشت کاملا پخته بشه و آبش تموم بشه ..

پس تا اینجا مواد گوشتی رو آماده کردیم .. همون چیزی که برای لازانیا و پاستای معمولی همیشه درست میکردید !

 

READ
تا حالا سالاد ذرت کبابی را امتحان کردی/سالاد

طرز تهیه پای پاستا/آشپزی

 

در مرحله بعدی آب رو به همراه نمک و کمی روغن بذارید جوش بیاد و پاستاهای لوله ای شکل رو به آب اضافه کنید تا پاستاها پخته بشه و بعد اونها رو آبکش کنید و روشون آب سرد بریزید تا به هم نچسبن ..

وقتی پاستاها خنک شد اونها رو داخل ظرفی بریزید و پنیر پارمزان رو روی اونها بریزید و مخلوط کنید تا پاستاها به پنیر کاملا آغشته بشه (مثل همین تصویری که میبینید )

بعد با دقت همه پاستاها رو داخل قالب گرد کمربندی بچینید ( به صورت عمودی )

 

طرز تهیه پای پاستا/آشپزی

 

در مرحله بعدی مواد گوشتی رو روی پاستاها بریزد و روی اون رو با قاشق صاف کنید .. دقت کنید داخل پاستاها هم از مواد گوشتی پر بشه ( تا جایی که میشه ) .. حالا به مدت 15 دقیقه قالب رو داخل فر 400 درجه قرار بدید و بعد از اون قالب رو در بیارید و روی مواد گوشتی رو با پنیر موزارلا پر کنید و قالب رو دوباره به مدت 10 دقیقه داخل فر قرار بدید تا پنیر طلایی رنگ بشه ..

 

طرز تهیه پای پاستا/آشپزی

 

ده دقیقه صبر کنید تا غذا کمی خنک بشه و سپس کمربند قالب رو باز کنید .. این طوری یه غذای شیک و مجلسی درست کردید که ظاهر متفاوتی داره با اون چیزی که همیشه درست میکردید !

READ
طرز تهیه کیک رژیمی بدون فر/شیرینی

چطور بود به نظرتون ؟

 

طرز تهیه پای پاستا/آشپزی

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

کد امنیتی را وارد نمایید *