کد خبر : 7582
تاریخ انتشار : چهارشنبه 31 اردیبهشت 1393 - 20:49

تجربه شکست در زندگی/راز موفقیت

تجربه شکست در زندگی/راز موفقیت

شکست ها و ناکامی هایی که تجربه می کنید، فرصت هایی ارزشمند برای یادگیری هستند نه تنها می توانید بیاموزید که در شرایط حیاتی اشتباه عمل کرده اید، بلکه می توانید چیزی را که شما را به چنین تصمیم گیری اشتباهی رسانده است، درک کنید.آیا هدفی را دنبال می کنید که واقعاً خواهان آن هستید؟

شکست ها و ناکامی هایی که تجربه می کنید، فرصت هایی ارزشمند برای یادگیری هستند نه تنها می توانید بیاموزید که در شرایط حیاتی اشتباه عمل کرده اید، بلکه می توانید چیزی را که شما را به چنین تصمیم گیری اشتباهی رسانده است، درک کنید.آیا هدفی را دنبال می کنید که واقعاً خواهان آن هستید؟ آیا هدفی را در نظر دارید که برای پیمودن آن مناسب هستید؟ اگر امور به دلخواه شما پیش نرفت ،تمرین کنید تا در این شرایط چیزی به دست بیاورید.

« ماری آن» در برنامه داروسازی کالج، که یک یاز دشوارترین برنامه های بزرگ موجود بود ،خیس عرق شده بود. او در نظر داشت شغلی را انتخاب کند که پر درآمد باشد و از آن طریق به جامعه خدمت کند. تنها پس از فراغت تحصیل بود که او گزینه هایی را دید که در حقیقت امروز در دسترس داروسازان است. «اصولاً، می توانید در یک داروخانه بزرگ کار کنید، ساعتهای طولانی به کار کردن در کارگاهی بدون پنجره بپردازید و بر چسب ها را روی شیشه بچسبانید؛ با این وجود هرگز مشتریان خود را نبینید و حتی صحبتی با آنها نداشته باشید، یا اینکه می توانید به کاری کوچک نزدیک منزلتان که از دایره تجارت خارج است مشغول شوید، یا اینکه با فروشگاه های زنجیره ای برای شش ماه قرارداد ببندید.» ماری آن داروخانه بزرگ را برگزید و بر خلاف انتظار، از کار در آن محل لذت می برد. پس از شش سال کار پیوسته، او به اتفاق دو نفر از همکارانش طرحی برای برپایی فروشگاه خود آماده کردند. جایی که می توانستند برای خودشان کار کنند و از اینکه به مردم خدمت می کنند، خرسند باشند. «تمایل به تغییر آن قدر شدید بود که بر ترس من از اینکه در صورت افتتاح فروشگاه مستقل چه اتفاقی خواهد افتاد، چیره شد.»ماری آن ادامه می دهد: «در جای درستی بودم. نیاز به تغییر داشتم، زیرا می دانستم شغل درست و مناسبی ندارم، از این که شغل مناسبی نداشتم، ناراحت بودم. اما من تصمیم خود را فاجعه نمی دانستم ،زیرا بیشتر مردم شکست را تجربه می کنند ،ولی از شکست هایشان درس می آموزند، سپس به دستاوردهایی در این روند دست می یابند.»

اکثر دانشجویانی که در دانشگاه شکست خورده و آن را رها میکنند، هنگامی که برای بار دوم به دانشگاه می روند تا مدرک خود را بگیرند، با شناختی بهتر از خودشان و توانایی هایشان برمی گردند. تفاوت اینجاست

منبع: مجله اینترنتی موفق باشی

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

کد امنیتی را وارد نمایید *