کد خبر : 703
تاریخ انتشار : چهارشنبه 19 تیر 1392 - 23:31

راههای قدردانی از همسر

راههای قدردانی از همسر

برای پر فروغ نگه داشتن شمع محبت و صفا ، تنها انجام دادن وظیفه و محبت قلبی کافی نیست ، بلکه اظهار محبت و تشکر از زن نیز بسیار مهم است ؛ زیرا مرد گاهی در برابر کارهای خوب خود ، تمجید صادقانه ای از جامعه دریافت می کند و ثمره ی کار خود را

برای پر فروغ نگه داشتن شمع محبت و صفا ، تنها انجام دادن وظیفه و محبت قلبی کافی نیست ، بلکه اظهار محبت و تشکر از زن نیز بسیار مهم است ؛ زیرا مرد گاهی در برابر کارهای خوب خود ، تمجید صادقانه ای از جامعه دریافت می کند و ثمره ی کار خود را در آن می یابد ، ولی چه کسی از کارهای زن تحسین می کند ؟ اگر از همسر خود قدر دانی کنید سر شوق می آید و وظیفه اش را با دل گرمی بیشتر انجام می دهد و مشکلات زندگی را با چهره ی گشاده تحمل می کند .

 

برخی از افراد زنان خود را دوست می دارند ، ولی هیچ گاه دوستی خود را به آنان اظهار نمی کنند و تشکری بر زبان نمی آورند .

دسته ای دیگر می پندارند با پول دادن و کفش و لباس خریدن بسیار ، می توانند همسر خود را راضی نگه دارند ؛ از این رو چندان به تشکر و اظهار محبت زبانی اهمیت نمی دهند .

این دو دسته از این نکته غافلند که تاثیر روانی کلمات محبت آمیز مانند : ” متشکرم ” ، ” دست شما درد نکند ” و کلمات تحسین آمیز بیش از رضایت قلبی صرف و خریدن لباس و کفش است .

READ
چه جوابی به توهین بدهیم/روانشناسی

 

امام صادق علیه السلام فرمود :

” سپاس گزاری کن از کسی که به تو احسان نموده زیرا اگر از احسان سپاس گزاری کنی ؛ پایدار می شود ، و اگز ناسپاسی کنی ، دوام نمی یابد . ”

 

بیتوته

برچسب ها : ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

کد امنیتی را وارد نمایید *