کد خبر : 6243
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 21 فروردین 1393 - 16:30

روش کاشت گل رعنا زیبا/پرورش گیاه

روش کاشت گل رعنا زیبا/پرورش گیاه

مبدا آن آمریکا است. دارای انواع یکساله و چند ساله است که بیشتر به صورت یک ساله استفاده قرار می گیرد. برگ های مودار و با حاشیه صاف یا دندانه دار است . رقم های کم پر و پرپر دارد. در انواع کم پر هر گل از تعدادی گلچه زبانه ای شکل کناری و تعدادی

r1r2r3

مبدا آن آمریکا است. دارای انواع یکساله و چند ساله است که بیشتر به صورت یک ساله استفاده قرار می گیرد. برگ های مودار و با حاشیه صاف یا دندانه دار است . رقم های کم پر و پرپر دارد. در انواع کم پر هر گل از تعدادی گلچه زبانه ای شکل کناری و تعدادی گلچه لوله ای ریز در مرکز تشکیل شده است. در در حالی که در نمونه های پرپر گل توپی شکل بوده و به تقریب همه گلچه ها لوله ای هستند . و در رنگ های قرمز, زرد , نارنجی و نیز دو رنگ دیده می شوند.

گلدهی: طول دوره گلدهی آن به نسبت طولانی و از اوایل تابستان تا اواسط پاییز ادامه دارد. اگر در بهار زود کاشته شود از اردیبهشت تا آبان گل می دهد و به تقریب در تمام فصل گلدهی آن ادامه دارد.

نیازها: به خشکی و گرما به نسبت مقاوم است و حتی گرمای تابستان گلدهی آنرا متوقف نمی کند. اگر خاک اسیدی و دارای زهکشی خوب باشد گلهای مرغوبی تولید می کند. همچنین این گل در نقاطی که آفتاب گیر هستند از کیفیت خوبی برخوردار هستند. حذف گلهای پژمرده به گلدهی آن کمک می کند.

تکثیر: انواع یک ساله و چند ساله با بذر افزایش می یابند. بذر در اواخر زمستان یا اوایل بهار در خزانه کاشته می شود و نشاء حاصل به زمین اصلی منتقل می گردد. بعضی معتقد هستند که کاشت مستقیم بذر به جای نشاء نتیجه بهتری می دهد که علت آن وقفه طولانی در رشد در اثر نشاء کاری است که البته پس از رفع وقفه و شروع رشد, بوته سریع شکل می گرد. رقم های چند ساله را با تقسیم بوته نیز می توان افزایش داد

READ
چرازنان بیشتر دچار عذاب وجدان می‌شوند؟/روانشناسی

منبع:    پایگاه آموزشی پرورش گل و گیاهان زینتی و نهال

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

کد امنیتی را وارد نمایید *