کد خبر : 3488
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 3 دی 1392 - 18:27

نکاتی درباره پخت کیک و شیرینی در منزل/نکات خانه داری

نکاتی درباره پخت کیک و شیرینی در منزل/نکات خانه داری

اگر میخواهید که در منزل یک کیک و شیرینی خوشمزه بپزید تا اعضاء خانواده را خوشحال و غافلگیر کنید این نکات را بخوانید تا کیک شما خوشمزه تر و غافلگیرکننده تر شود. دانستنی های پخت کیک و شیرینی ** برای تهیه ی شیرینی های خانگی، نهایت دقت و حوصله را به کار ببرید؛  چون لطف 

اگر میخواهید که در منزل یک کیک و شیرینی خوشمزه بپزید تا اعضاء خانواده را خوشحال و غافلگیر کنید این نکات را بخوانید تا کیک شما خوشمزه تر و غافلگیرکننده تر شود.Cake-and-pastry

دانستنی های پخت کیک و شیرینی

** برای تهیه ی شیرینی های خانگی، نهایت دقت و حوصله را به کار ببرید؛  چون لطف  این شیرینی  ها به ظرافت و  یک شکل بودن و  هم اندازه بودن آنهاست.

** قبل  از شروع  پختن  شیرینی یا کیک، یک بار دستور پخت  را بخوانید  تا در وسط کار  که مواد را مخلوط کرده  اید،  گیج نشوید و مایه  و خمیر شیرینی  خراب  نشود.

** آرد لازم را از ابتدا الک کرده اندازه بگیرید و چنانچه ظرف مخصوص ندارید و با فنجان اندازه می‌گیرید سعی کنید فنجان از حد معمول و متوسط زیاد بزرگتر نباشد. وقتی که آرد را در فنجان ریختید روی آن را با کارد خوب صاف کنید، ممکن است آرد و شکر را با قاشق سوپخوری نیز اندازه کرد. سایر مواد خشک مورد مصرف را هم اندازه گرفته حاضر کنید.

** برای اندازه گیری شکر هم مانند آرد پس از اینکه در فنجان ریختید روی آن را با کارد صاف کنید، لازم است ابتدا از تمیز بودن شکر اطمینان داشته باشید. پس بهتر است شکر را الک کنید.

READ
موریانه وسایل چوبی/نکات خانه داری

** اگر در دستور شیرینی، روغن زیاد به‌کار رفته است لازم نیست سینی فر را چرب کنید و در غیر این‌صورت باید سینی فر را حتماً با پنبه آغشته به روغن چرب کنید.

** اگر روغن را باید آب کنید برای شیرینی پزی بهتر است روی چراغ نگذارید چون عطر روغن از بین می‌رود و بوی روغن داغ شده در شیرینی زننده است. پس لازم است روغن را با قاشق چوبی آنقدر بزنید تا آب شود. البته انتظار نداشته باشید که به این ترتیب روغن به کلی آب شود بلکه به‌صورت کرم یا ماست شلی در می‌آید که برای شیرینی پختن کافی خواهد بود.

** چاشنی‌های مورد نیاز را اگر اول با روغن مورد مصرف خوب به‌هم بزنید. بهتر با خمیر مخلوط خواهد شد. معمولاً تخم مرغ اول با شکر و روغن مخلوط می‌شود مگر اینکه در دستور غیر از این ذکر شده باشد.

** دانه‌ها و میوه‌جات همیشه در آخر به‌کار می‌روند. گاهی کیک بظرف میچسبد و به‌راحتی در نمی‌آید، برای اینکه آن را بدون دردسر بیرون بیاورید، ظرف کیک را روی یک قطعه کاغذ تمیز واژگون کرده و ته آن را با پارچه مرطوب بپوشانید. پس از پنج دقیقه کیک به آسانی از ظرف جدا می‌شود.

** برای اینکه شیرینی بد بو و بد طعم نشود، ظرف‌های مربوط بآن را خیلی تمیز بشوئید.

READ
طرز تهیه کوکی های شکلاتی/شیرینی مخصوص عید

** اگر شیرینی به مدت طولانی و با دمای بالا پخته شده باشد. سفت می شود.

** برای پهن کردن خمیر بیسکویت روی میز کار، از دو ورق کاغذ روغنی استفاده کنید که مجبور به استفاده از آرد نشوید. چون استفاده ی زیاد از آرد باعث سفت و خشک شدن بیسکویت و شیرینی می شود.

** اگر هنگام تهیه ی خمیر، خمیر را زیاد هم بزنید، خمیربه روغن می افتد و بعد از پخت،شیرینی یا بیسکویت خشک و سفت می شود

** اگر در دستور العمل ها مقدار وزنی تخم مرغ داده شده است، ابتدا آن را به آرامی هم زده سپس مقدار مورد نیاز را وزن و جدا می کنیم، توجه کنید که تخم مرغ باعث تغییر طعم شیرینی می شود بنابراین حتماً مقدار ذکر شده باید مصرف شود. هر جا کلمه تخم مرغ به تنهایی ذکر شد منظور یک تخم مرغ کامل است.

** تخم مرغ وقتی زده می شود، قدرت  نگهداری  هوا را در خود  دارد. بنابراین باعث  می شود کیک  یا شیرینی شما خوب  پف کند.  به طور معمول،  سفیده ی  تخم مرغ  است که پس از زدن  کف می کند و هوا را درون خود نگه  می دارد، نه زرده.

** از تخم مرغ  سردی  که توی یخچال بوده استفاده  نکنید، بلکه بگذارید در دمای اتاق گرم شود؛ چون در غیر  این صورت، مجبورید زمان  طولانی تری  مخلوط را هم بزنید. چه بهتر که از تازه  اش استفاده  کنید.

READ
مدل های زیبا از گل های چرمی/کار باچرم

** هیچ گاه  در فر را قبل از این  که سه چهارم از زمان  پخت سپری شده باشد، باز  نکنید؛ چون  پف کیک می خوابد.

**  نشانه ی  کاملا پخته  شدن کیک، این است  که روی آن طلایی شده  باشد  و خوب پف کرده  باشد  و تا  حدودی از دور قالب فاصله گرفته باشد.

منبع:سرشت

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

کد امنیتی را وارد نمایید *