کد خبر : 2717
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 5 آذر 1392 - 20:56

آموزش بافت پیراهن بافتنی چین چین کودک /بافتنی

آموزش بافت پیراهن بافتنی چین چین کودک /بافتنی

بافتنی بچه گانه :: پیراهن بافتنی چین چین کودک این مدل برای کوچولوها تا 4 سال طراحی شده، ترکیب رنگها را به سلیقه خودتون میتونید عوض کنید. (در الگوهای بافتنی خارجی معمولا نوع دقیق کاموا ذکر میشه ولی با توجه به اینکه تو ایران به این نوع کامواها دسترسی نداریم شما همون gauge کار را درنظر بگیرید.)

بافتنی بچه گانه :: پیراهن بافتنی چین چین کودک

پیراهن بافتنی چین چین کودک
این مدل برای کوچولوها تا 4 سال طراحی شده، ترکیب رنگها را به سلیقه خودتون میتونید عوض کنید.

(در الگوهای بافتنی خارجی معمولا نوع دقیق کاموا ذکر میشه ولی با توجه به اینکه تو ایران به این نوع کامواها دسترسی نداریم شما همون gauge کار را درنظر بگیرید.)

وسایل لوازم:
میل بافتنی 4 میلیمتر (سایز 6 آمریکایی)، 2 عدد دکمه، سوزن و نخ مناسب

gauge یا مقیاس بافت: 22 دانه در 30 رج= مربع 4 در 4 اینچ یا تقریبا 10 در 10 سانت

مقیاس را حتما کنترل کنید، با هر سایز میلی که این مقیاس روبدست بیارید ببافید.

دور سینه نهایی: 20 (22، 24،26) اینچ

چین پایینی پشت لباس: 
با کاموای رنگی 110 (120، 130، 140) دانه سر انداخته، کاموای سفید را وصل کرده و 2 رج بافت ساده میبافیم، با کاموای رنگی 2 رج بافته ، مجدداً با کاموای سفید 2 رج بافته، کاموای سفید را جدا کرده و بقیه کار را با کاموای رنگی میبافیم، با رج زیر شروع کنید، میبافیم تا طول بافت از ابتدای کار به 3 (3ونیم، 4، 4ونیم) اینچ برسد، رج آخرمان را رو میبافیم.

آخرین رج:
2 تا یکی از زیر، تکرار تا آخر رج تا دانه ها نصف شود یعنی تعداد 55(60، 65، 70) دانه روی میل داشته باشیم. **

این دانه ها را به اندازه 2 و یکچهارم (2 و سه چهارم، 3 و یک چهارم، 3 و سه چهارم)اینچ بافت ساده ببافید و آخرین رجتان را زیر بافته و دانه ها را روی میل نگهدارید.

READ
راهکارهایی برای حفظ شادابی و نشاط در فصل بهار/سلامت

چین وسطی (مثل بافت چین پایینی پشت لباس فقط جای رنگها عوض میشه و تا نصف کردن دانه ها میبافیم): با کاموای سفید 110 (120، 130، 140) دانه سر انداخته، کاموای رنگی را وصل کرده و 2 رج بافت ساده میبافیم، با کاموای سفید 2 رج بافته ، مجدداً با کاموای رنگی 2 رج بافته، کاموای رنگی را جدا کرده و بقیه کار را با کاموای سفید میبافیم، با رج زیر شروع کنید، میبافیم تا طول بافت از ابتدای کار به 3 (3ونیم، 4، 4ونیم) اینچ برسد، رج آخرمان را رو میبافیم.

آخرین رج:
2 تا یکی از زیر، تکرار تا آخر رج تا دانه ها نصف شود یعنی تعداد 55(60، 65، 70) دانه روی میل داشته باشیم.

وصل کردن چین پایین و وسطی بهمدیگه: دانه های تکه چین پایین را که روی میل نگه داشته بودیم روی یک میل دیگه انتقال میدیم طوریکه سمت برعکس طرف شما باشد و میل بافتنی ای که قطعه چین  وسط  روی آن است را پشت این میل نگه داشته و  از هر میل یکدانه گرفته و باهمدیگر یکدانه رو میبافیم (بعبارت دیگر 2 دانه یکی از هر میل گرفته یکی میکنیم با بافت رو) به این ترتیب در نهایت 55 (60،65،70) دانه روی میل داریم و دو قطعه بهم وصل شده اند.

سپس بطور یکنواخت به اندازه 2 و یکچهارم (2 و سه چهارم، 3 و یک چهارم، 3 و سه چهارم)اینچ بافت ساده ببافید و آخرین رجتان را زیر بافته و دانه ها را روی میل نگهدارید.

READ
آموزش آسان ساخت گل سر بسيار زيبا ويژه بانوان

چین بالایی:
دقیقاً مانند چین پایینی بافته از** تا ** و مثل روش بالا به قطعات قبلی وصل می کنیم به این صورت که میل بافتنی چین بالایی را پشت میل بافتنی که 2 قطعه وصل شده قبلی روشه، نگه میداریم و وصل می کنیم.

شکل دادن حلقه آستین:
6 (6، 8، 8) دانه در شروع 2 ردیف بعدی کور می کنیم که 43(48، 49، 54) دانه روی میل باقی میماند.

رج بعدی: 1 دانه زیر، 1 دانه را نبافته به میل بگیرید، 1دانه بعدی را از زیر بافته و دانه نبافته را روی آن بیندازید، بقیه را زیر بافته تا 3 دانه آخر، سپس 2 دانه از زیر یکی کرده، یک دانه آخر را زیر میبافیم.

رج بعدی: همه از رو

دو رج توضیح داده شده بالا را 1 (1، 2، 2) بار تکرار کنید تا 39(44، 43، 48) دانه باقی بماند.

تقسیم بافت برای یقه/ زبانه:
1 دانه زیر، 1 دانه را نبافته به میل بگیرید، 1دانه بعدی را از زیر بافته و دانه نبافته را روی آن بیندازید، 6 (7، 7، 8) دانه زیر، 2دانه را باهم از زیر بافته یکی کنید، بقیه دانه ها را روی میل نگهداشته و برمیگردیم همان دانه ها را می بافیم به اینصورت که در هر رج یکی از هر طرف کم میکنیم تا 6 دانه باقی بماند، اینها را کور می کنیم. (نکته: بندها به این زبانه ها ی پشت لباس دوخته خواهد شد، دکمه ها به این زبانه ها در جلوی لباس دوخته خواهد شد)

READ
طرزتهیه شیرینی اسکار/شیرینی

از طرف راست کار کاموا را وصل کرده و 17 (20، 19، 22) دانه میانی میل را کور کرده، 1 دانه زیر، 1دانه بعدی را از زیر بافته و دانه نبافته را روی آن بیندازید، 6 (7، 7، 8) دانه زیر، 2دانه را باهم از زیر بافته یکی کنید، مثل طرف اول بافت ادامه داده و کامل میکنیم.

جلو: مثل پشت لباس ببافید.

بندها (2 تا ببافید): با کاموای رنگی 26 (30، 32، 34) تا سرمی اندازیم.

با کاموای سفید 2 رج ببافید.

با کاموای رنگی 2 رج ببافید در رج دوم همزمان جادکمه  را روی 4 دانه آخر به اینصورت ببافید: ژوته، 2دانه را باهم از زیر بافته یکی کنید، 2 دانه زیر ببافید.

با کاموای سفید 2 رج ببافید.

با کاموای رنگی 1 رج ببافید و کور کنید.

اتمام کار:
درزهای طرفین و چین ها را بدوزید. سمت بسته (سمت مخالف جادکمه ها) بند ها را به زبانه پشت بدوزید. دکمه ها را به زبانه جلو بدوزید.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

کد امنیتی را وارد نمایید *