کد خبر : 20429
تاریخ انتشار : شنبه 20 آبان 1402 - 12:05

ایده عکاسی د رپاییز

ایده عکاسی د رپاییز

پاییز یکی از بهترین زمان ها در سال برای لحظه هایی ناب، نوشیدنی های داغ، و چشم اندازهایی زیبا می باشد. این فصل از سال بهترین فرصت برای گرفتن عکس های خلاقانه و زیبا برای عکاسی پاییزی می باشد.

 

 

ایده عکاسی د رپاییز
ایده عکاسی د رپاییز
ایده عکاسی د رپاییز
ایده عکاسی د رپاییز
ایده عکاسی د رپاییز
ایده عکاسی د رپاییز
ایده عکاسی د رپاییز
ایده عکاسی د رپاییز
ایده عکاسی د رپاییز
ایده عکاسی د رپاییز
ایده عکاسی د رپاییز
ایده عکاسی د رپاییز
ایده عکاسی د رپاییز
ایده عکاسی د رپاییز
ایده عکاسی د رپاییز
ایده عکاسی د رپاییز
ایده عکاسی د رپاییز

برروی برگ های پاییزی فوکوس کنید


عکس پاییزی
عکس پاییزی

برگ های پاییزی یکی از انواع عکاسی پاییزی کلاسیک است. اما این ایده خیلی بسیار محبوبیت دارد، پس این امکان وجود دارد که عکس شما شبیه عکس های دیگر عکاسی پاییزی باشد.

برای اینکه از آن ممانعت جویید، بهتر است که پرسپکتیو و ترکیبات مختلف را امتحان کنید. بعد از آن عکس هایی بگیرید که کسل کننده و تکراری نباشد ولی همین نوع عکاسی را پیروی کند. برای مثال، لازم نیست که سوژه شما در فوکوس قرار بگیرد.

برای داشتن یک عکس خانوادگی متفاوت با فضای پاییزی می توانید، دیافراگم دوربین خود را روی f/1.8 تنظیم کرده و فوکوس را از روی سوژه اصلی خود برداشته و روی برگ های پراکنده روی هوا قرار دهید. با اینکار تعدادی از برگ ها برجسته شده و مابقی صحنه محو خواهد بود. حتی می توانید بخشی از صحنه را با استفاده از دیگر ابزارها محو یا برجسته کنید.

برگ ها را رنگ کنید


برگ های پاییزی
برگ های پاییزی

یکی دیگر از راه ها برای باز گرداندن زندگی به برگ‌های پاییزی رنگ کردن آنهاست. اگر رنگ آنها کم رنگ است می توانید پررنگترشان کنید یا این که برای داشتن عکس های سورئال آنها را به رنگ‌ متفاوتی در بیارید.

شما می توانید این برگ های رنگ شده را در بکگراند یا در فورگراند عکس خود قرار دهید یا حتی از سوژه خود بخواهید که آنرا در جلوی دوربین قرار دهد. از این برگ های رنگی برای عکاسی نوزاد نیز می توان استفاده کرد.

این ایده از عکاسی پاییزی برای عکاسی خانوادگی بسیار مناسب است، به خصوص اگر خانواده فرزند کوچک داشته باشد. شما می توانید با این روش بچه ها را سرگرم کنید و از آنها عکس های در لحظه بگیرید.

READ
ژست عکاسی پاییزی کودک پسر

استفاده از رنگ های مناسب در عکاسی پاییزی


تاثیر رنگ لباس در عکاسی پاییزی
تاثیر رنگ لباس در عکاسی پاییزی

از دیگر عکس های پاییزی آنهایی هستند که سوژه با محیط اطراف خود ترکیب شده و گویا در آن غرق شده است. هرچند در دیگر انواع عکاسی این روش قابل قبول نیست ولی در عکاسی پاییزی، این نوع عکس برگ برنده عکاس خواهد بود.

قبل از عکاسی از سوژه بخواهید تا رنگ های در تناژ زرد، نارنجی و قرمز بپوشد.

از شال، کلاه و دیگر انواع لباس های گرم در عکاسی پاییزی استفاده کنید. هرچقدر لباس سوژه واقعی تر باشد، عکس شما زیباتر خود را نشان خواهد داد.

عکاسی در صبح


عکاسی پاییزی در صبح
عکاسی پاییزی در صبح

پاییز آفتابی ترین فصل سال نیست اما گاهی در روز می توان نور گرم طلایی را ما بین درختان مشاهده کرد. نور این ساعت طلایی از ساعت طلایی معمول نرمتر است و برای گرفتن عکس هایی در خارج از خانه ایده آل است.

از این نور پاییزی بهترین استفاده ها را بکنید. از نور مستقیم برای عکاسی پرتره پاییزی کلاسیک، نور در پس زمینه، و نور از کنار بهره ببرید.

از زاویه پایین عکس بگیرید


عکاسی از فضای پاییزی همراه با سوژه

عکاسی پرتره با عکاسی از زاویه پایین خیلی کم همراه می شود. اما شما می توانید از سوژه خود بخواهید که پشت به دوربین بایستاد و شما با زاویه پایین تر از او عکسی جذاب و خاص بگیرید. این نوع ایده برای عکاسی پاییزی برای نشان دادن رابطه بین زوجین بسیار مناسب است.

عکاسی پاییزی تنها به سوژه ها ربط ندارد بلکه محیط اطراف آنها نیز اهمیت دارد. زاویه های پایین برای داشتن محیط اطراف در عکس بسیار مناسب است به خصوص اگر این محیط حاوی درختان و آسمان زیبای پاییزی باشد.

READ
ایده عکس بارداری در منزل

عکاسی از کودکان در پاییز


عکاسی پاییزی از کودک
عکاسی پاییزی از کودک

این روز ها که فرهنگ غربی سال به سال بیشتر در کشور ما نمود پیدا می کند عکاسی پاییزی را می توان با این فرهنگ جدید ترکیب کرد.

استفاده از کدو تنبل ها در عکاسی پاییزی می تواند راه خوبی برای این کار باشد. کدوتنبل یا هر نشانه دیگر از هالوین می تواند به عنوان لباسی برا کودکان برای عکاسی از کودک استفاده شود.

رنگ های پاییزی، طبیعت و نور می توانند بهترین عکس های خارج و داخل استودیو را برای شما بسازد.

برگ ها را به سمت سوژه پرتاب کنید


پرتاب برگ در عکاسی پاییزی
پرتاب برگ در عکاسی پاییزی

در این نوع عکاسی پاییزی، سوژه می تواند در حین عکاسی و در حین این که به سوبش برگ پرتاب شده ژست خود را بگیرد.

برای این که این عکس جذاب تر به نظر برسد، هیچ محدودیتی برای ژست سوژه خود نگذارید. اجازه دهید هر ژستی دوست داشت بگیرد و شما در حین این که به سوی او برگ پرتاب می کنید، زاویه مناسب برای عکاسی را بیابید.

درست است که شما نمی توانید در حین عکاسی برگ ها را پرتاب کنید، برای این کار بهتر است از سه پایه و تایمر استفاده کنید یا بهتر از آن می توانید از یک نفر ثالث بهره ببرید.

از لنز ها با زاویه های بازتر استفاده کنید


عکاسی پاییزی با نمای باز
عکاسی پاییزی با نمای باز

اگر می خواهید یک عکاسی پاییزی داشته باشید که در آن جزییات هم دیده شود، بهتر است از دیافراگم کم مانند f/22 استفاده کنید. در این حالت هم سوژه و هم محیط اطرافش در عکس به خوبی دیده می شود.

در این فصل شما شانس این را خواهید داشت تا از طبیعت هم عکس های زیبا بگیرید.

READ
ایده و ژست عکس تولد در خانه

استفاده از لنز با زاویه بازتر می تواند به شما برای داشتن کامپوزیشنی بازتر کمک کند. اگر از زاویه اشتباهی این عکس را بگیرید، عکس بهم ریخته و شلوغ جلوه خواهد کرد. بهترین راه این هست که سوژه خود را در میانه عکس داشته باشید.

از نور کم و رنگ های پاییزی در عکاسی پاییزی استفاده کنید.


استفاده از چراغ های ریسه دار معمولا در عکاسی در شب استفاده می شوند. اما شما می توانید در عکاسی پاییزی از این نوع چراغ استفاده کنید تا به عکس حالتی رویایی دهد.

استفاده از این چراغ های ریسه دار می تواند به بکگراند عکس افکت مات بدهد و پرتره را جذاب تر کند. سوژه می تواند این چراغ ها را نزدیک صورت خود قرار دهد تا نور آن را بتوان درون چشم های او دید.

بعد از عکاسی شما می توانید نور این چراغ ها را به رنگ های پاییزی ادیت کنید.

عکاسی درون خانه


ایده عکاسی د رپاییز
عکس پاییزی در خانه

یکی دیگر از این ایده ها می تواند عکاسی در درون خانه باشد، برای آن بهتر است یک اتمسفر گرم و راحت را درون اتاق ایجاد کرد و عکس گرفت.

مخصوصا زمانی که هوای بیرون برای عکاسی در خارج از محیط مناسب نباشد، عکاسی درون خانه می تواند بهترین گزینه باشد.

برای این کار بهتر است عکاسی را در نزدیکی پنجره قرار دهید، و همچنین می توانید از یک رفلکتور برای اینکه نور به سمت صورت مدل بتابد استفاده کنید.

منبع :لحظه نگاری

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

کد امنیتی را وارد نمایید *