طرز تهیه دسر پرتقالی ساده طرز تهیه دسر پرتقالی با نشاسته دسر پرتقال با نشاسته ذرت دسر پرتقالی با بیسکویت طرز تهیه دسر پرتقالی با نان تست دسر پرتقال با بستنی دسر پرتقال با ژلاتین

دسر پرتقالی یکی از دسرهای شیک و خوشمزه است که ظاهری جذاب و خوش رنگ دارد و خیلی راحت و سریع می‌توانید این دسر خوش طعم و عطر را بدون خامه و ژلاتین درست کنید و برای پذیرایی و مهمانی‌ها استفاده کنید.

مواد لازم برای پودینگ
آب پرتقال ۳ لیوان
شکر ۱ لیوان
نشاسته ذرت ۳ قاشق غذاخوری سرپر
پوست پرتقال رنده شده ۱ عدد
مواد لازم برای کاستارد
شیر ۱ لیتر
شکر ۱ فنجان
آرد سمولینا ۸ قاشق غذاخوری
وانیل به مقدار لازم
مارگارین یا کره ۱ قاشق چایخوری
بیسکوئیت شکلاتی کرم‌دار نصف بسته

طرز تهیه دسر پرتقالی

مرحله اول

برای تهیه دسر پرتقالی ابتدا برای درست کردن پودینگ پرتقالی آب پرتقال را در یک قابلمه بریزید و سپس نشاسته ذرت را به آن اضافه کنید و هم بزنید تا کاملا با هم ترکیب شوند، بعد شکر را روی مواد بریزید و هم بزنید تا شکر در مخلوط حل شود و بافت مواد یکدست شود.

مرحله دوم

حالا یک پرتقال را تمیز بشورید و با رنده ریز پوست نارنجی آن را رنده کنید توجه کنید که در هنگام رنده کردن، پوست سفید پرتقال را رنده نکنید چون دسر را تلخ می‌کند، سپس آن را به مخلوط اضافه کنید و هم بزنید تا عطر پرتقال در مخلوط آزاد شود.

مرحله سوم

سپس قابلمه مواد را روی حرارت ملایم قرار دهید و با قاشق مدام هم بزنید تا غلظت مواد زیاد شود و وقتی مخلوط غلیظ شد از روی حرارت بردارید و در دمای محیط قرار دهید تا حرارت و داغی اولیه آن از بین برود و مخلوط کمی سرد شود.

مرحله چهارم

بعد یک قالب را به سلیقه و دلخواه خودتان انتخاب کنید بهتر است از قالب میان تهی استفاده کنید و آن را با روغن چرب کنید و سپس قالب را کمی خیس کنید (تا دسر راحت‌تر از قالب جدا شود) و سپس مخلوط مواد پودینگ را در قالب بریزید.

مرحله پنجم

برای درست کردن کاستارد ابتدا شیر را داخل قابلمه بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید و سپس آرد سمولینا را به آن اضافه کنید و هم بزنید تا کاملا با هم ترکیب شوند و بافت مواد یکدست شود بعد شکر را اضافه کنید و مدام هم بزنید.

READ
حساسیت فصلی یا بیماری تب یونجه/سلامت

مرحله ششم

وقتی شکر کامل در مخلوط حل شد و مواد به غلظت فرنی رسید یک قاشق کره را به مخلوط اضافه کنید و هم بزنید و قابلمه را از روی حرارت بردارید وقتی کره در مخلوط کامل حل شد سپس وانیل را هم روی مواد بریزید و مخلوط کنید.

مرحله هفتم

حالا مقداری از کاستارد را روی دسر پرتقال بریزید و سطح آن را صاف کنید و سپس بیسکوئیت‌های شکلاتی را نصف کنید و به سلیقه خودتان روی کاستارد بچینید و بعد بقیه کاستارد را روی بیسکوئیت‌ها بریزید و سطح آن را صاف کنید.

مرحله هشتم

سپس قالب را از شب تا صبح یا به مدت ۸ ساعت در یخچال قرار دهید تا دسر کاملا خودش را بگیرد و بافت آن منسجم شود، بعد از یخچال در بیاورید و کناره‌های دسر را با چاقو از قالب جدا کنید و قالب را برگردانید و دسر را از قالب خارج کنید.

مرحله نهم

حالا دسر پرتقالی را در اندازه و شکل دلخواه برش بزنید و در ظرف مناسب قرار دهید و با خامه یا کمی شکلات صبحانه و یک برش پرتقال تزئین کنید و به عنوان یک دسر شیک، جذاب و فوق‌العاده خوشمزه با عطر و طعم پرتقال سرو کنید.

منبع :نکته چی

READ
نوشيدني‌ های لب‌ دوز و لب‌ سوز