کد خبر : 20023
تاریخ انتشار : چهارشنبه 31 خرداد 1402 - 22:19

12علامت هشدار دهنده بیماری قلبی که روی پوست ظاهر می‌شود

12علامت هشدار دهنده بیماری قلبی که روی پوست ظاهر می‌شود

علائم هشدار دهنده بیماری های قلبی می تواند روی پوست و ناخن های شما ظاهر شود، به همین دلیل است که متخصص پوست ممکن است اولین پزشکی باشد که متوجه بیماری قلبی شما می شود.

12علامت هشدار دهنده بیماری قلبی که روی پوست ظاهر می‌شود

: علائم هشدار دهنده بیماری های قلبی می تواند روی پوست و ناخن های شما ظاهر شود، به همین دلیل است که متخصص پوست ممکن است اولین پزشکی باشد که متوجه بیماری قلبی شما می شود.

علائم زیر می توانند نشانه ای از بیماری قلبی باشند؛ اگر متوجه هر یک از این علائم شدید، یک قرار ملاقات با پزشک بگیرید و سعی کنید آرامش خود را حفظ کنید.

تورم در پاها و ساق پا

هشدار: قلب شما به درستی کار نمی کند.

درمان فوری کبدچرب (100% گیاهی) جدیدترین + قطعی ترین درمان با مجوز رسمی

بسیاری از بیماری های قلبی باعث تجمع مایع در پاها و ساق پا می شوند. همانطور که مایع جمع می شود، ممکن است تورم را مشاهده کنید که می تواند تا قسمت بالایی پاها و کشاله ران گسترش پیدا کند.

نام پزشکی: ادم (اصطلاح پزشکی برای تورم)

رنگ آبی یا بنفش روی پوست

هشدار: شما در یک رگ خونی انسداد دارید.

هنگامی که شما بسیار سرد هستید، پوست شما می تواند آبی (یا بنفش) شود. اگر زمانی که بدن شما گرم است، ناحیه ای از پوست آبی (یا بنفش) می شود، می تواند نشانه ای از عدم دریافت اکسیژن کافی در خون باشد. بیمار در این عکس دارای وضعیتی است که به عنوان سندرم انگشت آبی شناخته می شود و زمانی اتفاق می افتد که یک یا چند رگ خونی مسدود می شود. بدون درمان، کمبود اکسیژن می تواند باعث مرگ پوست و بافت زیرین شود.

نام پزشکی: سیانوز (به رنگ آبی روی پوست اشاره دارد)

الگوی توری شکل آبی یا بنفش روی پوست

هشدار: شما یک شریان مسدود دارید.

برخی افراد زمانی که احساس سرما می کنند این الگو را روی پوست خود مشاهده می کنند و وقتی پوست آنها گرم می شود، این الگو از بین می رود. همچنین هنگام مصرف برخی داروها ممکن است این الگو را مشاهده کنید. این الگوی توری شکل همچنین می تواند نشانه ای از بیماری به نام سندرم آمبولیزاسیون کلسترول باشد و زمانی رخ می دهد که شریان های کوچک بدن مسدود می شوند. انسداد در نهایت به بافت ها و اندام ها آسیب می رساند، بنابراین مهم است که به پزشک مراجعه کنید تا متوجه شوید که آیا یک بیماری خاص دارید یا خیر.

READ
درمان‌های طبیعی برای همه مشکلات معـده/سلامت

نام پزشکی: Livedo reticularis (اصطلاح پزشکی برای الگوی توری شکل)

زائده های مومی مایل به زرد یا نارنجی

هشدار: سطح کلسترول ناسالمی دارید.

اگر زائده های زرد رنگ یا متمایل به نارنجی روی پوست خود مشاهده کردید، ممکن است ذخایر کلسترول در زیر پوست خود داشته باشید. این رسوبات بدون درد می توانند در بسیاری از نواحی از جمله گوشه چشم، خطوط روی کف دست یا پشت ساق پا ظاهر شوند. اگر متوجه این رشد غیر طبیعی در هر ناحیه از پوست خود شدید، به پزشک مراجعه کنید. ممکن است نیاز به آزمایش کلسترول یا آزمایش پزشکی دیگری داشته باشید.

سطح کلسترول ناسالم نیاز به درمان دارد که می تواند از بیماری قلبی تهدید کننده زندگی جلوگیری کند. کنترل سطح کلسترول نیز ممکن است به پاکسازی ضایعات روی پوست شما کمک کند. اگر ضایعات از بین نرفت، یک متخصص پوست می تواند آنها را درمان کند.

درمان کبد چرب با داروی معجزه آسای 100% گیاهی با مجوز رسمی

نام پزشکی: زانتلاسما (رسوب کلسترول روی پلک)، زانتوما (رسوب کلسترول در جاهای دیگر پوست)

خوشه هایی از برجستگی های مومی شکل

هشدار: سطح کلسترول سر به فلک کشیده یا دیابت دارید.

ظاهر این برجستگی ها می تواند شبیه بثورات، زگیل یا یک بیماری پوستی مسری به نام مولوسکوم کونتاژیوزوم باشد. این برجستگی ها در واقع رسوبات چربی و کلسترول هستند که به دلیل سطوح بسیار بالای تری گلیسیرید در خون ایجاد می شوند. دریافت درمان برای کاهش سطح تری گلیسیرید و درمان هر گونه بیماری جدی پزشکی مانند بیماری قلبی ناشی از سطوح بالای کلسترول ضروری است.

نام پزشکی: Eruptive xanthoma (به ظهور ناگهانی بسیاری از رسوبات چربی کلسترول اشاره دارد)

خم شدن ناخن ها به سمت پایین و تروم در انتهای انگشتان

هشدار: ممکن است عفونت قلبی، بیماری قلبی یا مشکل ریوی داشته باشید. برای بسیاری از افراد، این علائم بی ضرر هستند.

اگر انگشتان و ناخن‌های شما به این شکل هستند، به پزشک مراجعه کنید تا بررسی کند که آیا ممکن است یک بیماری جدی مانند بیماری ریوی یا مشکل قلبی داشته باشید یا خیر.

نام پزشکی: کلابینگ (اصطلاح به ناخن های رو به پایین و تورم انگشتان اشاره می کند)

READ
بهترین نسخه برای لاغری زمستانی

خطوط قرمز یا بنفش زیر ناخن

هشدار: این خطوط می تواند نشانه بیماری قلبی یا بیماری جدی دیگری باشد.

هنگامی که ظاهر شدن این خطوط نشانه بیماری قلبی باشد، افراد علائمی مانند تب بالا و ضربان قلب ضعیف یا نامنظم دارند.

نام پزشکی: خونریزی اسپلینتر

ظاهر شدن توده های صاف و مومی شکل روی پوست

هشدار: شما رسوبات پروتئینی در قلب یا اندام دیگری دارید.

این توده های مومی شکل می توانند در هر نقطه از پوست ظاهر شوند. آنها اغلب نشان می دهند که تجمع غیرطبیعی پروتئین در اندامی مانند قلب شما وجود دارد. اگر پروتئین در قلب انباشته شود، برای قلب سخت می شود که به درستی کار کند.

 

توده های دردناک در انگشتان دست، انگشتان پا یا هر دو

هشدار: در قلب یا عروق خونی شما عفونت وجود دارد.

اگر به نوعی عفونت قلبی معروف به اندوکاردیت عفونی مبتلا هستید، این توده های دردناک می توانند در انگشتان دست، انگشتان پا یا هر دو ایجاد شوند. توده ها می توانند از چند ساعت تا چند روز باقی بمانند. در حالی که توده ها خود به خود از بین می روند، بیماران نیاز به درمان عفونت دارند. از آنجا که این عفونت توسط باکتری ایجاد می شود، آنتی بیوتیک ها اغلب می توانند آن را درمان کنند. گاهی اوقات جراحی نیز ضروری است.

نام پزشکی: گره های Osler. دکتری به نام اوسلر ارتباط بین بیمار مبتلا به این توده ها (گره های اوسلر) و عفونت قلبی را کشف کرد.

تغییر رنگ مایل به قهوه ای یا مایل به قرمز، معمولاً در کف دست

هشدار: شما یک عفونت در قلب یا رگ خونی خود دارید.

لکه هایی که در پایین پای این بیمار ایجاد شده است، نشانه عفونت قلبی به نام اندوکاردیت عفونی است. بر خلاف ندول های Osler، این لکه ها بدون درد هستند. این لکه‌ها بدون درمان، معمولاً طی چند روز یا چند هفته از بین می‌روند؛ با این حال عفونت نیاز به درمان دارد.

نام پزشکی: Janeway lesions که به نام یک پزشک آمریکایی به نام تئودور کالدول جانوی نامگذاری شده است.

بثورات بدون خارش (نقاط صاف با لبه های کمی برآمده) همراه با تب

READ
چه چیزی باعث ایجاد زخم در گوش می شود

هشدار: شما تب روماتیسمی دارید.

اگر کودک شما به گلودرد استرپتوکوکی مبتلا می شود، درمان سریع آن مهم است. اگر این بیماری به سرعت درمان نشود، مشکلات جدی پزشکی ممکن است ایجاد کند؛ یکی از این مشکلات تب روماتیسمی است. تب روماتیسمی در کشورهای در حال توسعه رایج است. هنگامی که کودک تب روماتیسمی دارد، می تواند منجر به بیماری قلبی مادام العمر شود. تب روماتیسمی عامل اصلی بیماری قلبی در کودکان است.

نام پزشکی: Erythema marginatum

بثورات و لب های ترک خورده و متورم که اغلب خونریزی می کنند

هشدار: کودک مبتلا به بیماری کاوازاکی است.

هنگامی که کودک دارای بثورات پوستی، تب و لب های بسیار خشک است که ممکن است ترک بخورد و خونریزی کند، ممکن است مبتلا به بیماری کاوازاکی شده باشد. این بیماری که عروق خونی را درگیر می کند، معمولا در کودکان بین ۶ ماهگی تا ۵ سالگی ایجاد می شود. در حالی که بیماری کاوازاکی ممکن است در عرض ۱۲ روز بدون درمان خود به خود از بین برود، می تواند منجر به عوارض جانبی جدی مانند بیماری قلبی شود.

نام پزشکی: سندرم غدد لنفاوی پوستی مخاطی (نام دیگر بیماری کاوازاکی)

علائم دیگر

علائم دیگری که روی پوست ظاهر می شوند و می توانند علامت هشدار دهنده بیماری قلبی باشند عبارتند از:

  • یک حلقه خاکستری در اطراف قسمت رنگی چشم شما
  • تغییراتی در زبان شما، مانند تورم و قرمز شدن آن
  • تغییر رنگ پوست

علامت ممکن است بی ضرر باشند، اما مهم است که آن ها را بررسی کنید. بیماری قلبی زمانی که زود تشخیص داده شود راحت تر درمان می شود.

منبع:سانا پرس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

کد امنیتی را وارد نمایید *