کد خبر : 19912
تاریخ انتشار : یکشنبه 28 خرداد 1402 - 18:07

چند راهکار برای افزایش ضخامت و حجم موها

چند راهکار برای افزایش ضخامت و حجم موها

. درضمن برای اینکه موهای ضخیم و کلفتی داشته‌ و از شکستگی و موخوره پیشگیری کنید، راهکارهای خانگی زیادی وجود دارد. اما آیا می‌دانید موهای ضخیم چه ویژگی‌هایی دارد که برخورداری از آن به این اندازه مهم است؟

چند راهکار برای افزایش ضخامت و حجم موها

چند راهکار برای افزایش ضخامت و حجم موها

چند راهکار برای افزایش ضخامت و حجم موها

اگرچه راهی برای تغییر دادن بافت فولیکول مو وجود ندارد، اما خوشبختانه ضخامت بخشیدن به تارهای مو امکان‌پذیر است. درضمن برای اینکه موهای ضخیم و کلفتی داشته‌ و از شکستگی و موخوره پیشگیری کنید، راهکارهای خانگی زیادی وجود دارد. اما آیا می‌دانید موهای ضخیم چه ویژگی‌هایی دارد که برخورداری از آن به این اندازه مهم است؟

موهای ضخیم چه ویژگی‌هایی دارد؟

موهای ضخیم جدای از ظاهر جذابی که دارد، از قابلیت‌هایی فراوانی برخوردار است. مهم‌ترین مزیت‌های داشتن موهای ضخیم عبارتند از:

مقاومت در مقابل شکستگی

موهای ضخیم غالباً صاف و یکدست هستند. این نوع مو در مقابل شکستگی و تکه تکه شدن بسیار مقاوم است. دقیقاً داشتن بافت یکدست نیز از این ویژگی موی ضخیم نشأت می‌گیرد.

مقاومت در برابر بروز موخوره

موهای ضخیم کمتر مستعد موخوره هستند. در حالیکه در موهای نازک این عارضه بسیار دیده می‌شود. در واقع بافت ضخیم و یکدست این نوع مو خیلی دیرتر دچار دو شاخه شدن می‌گردد.

رشد بهتر

موی ضخیمی که دچار شکستگی نمی‌شود، رشد بهتری دارد. در واقع طول موی ضخیم به راحتی زیاد می‌شود. به همین دلیل اگر موهای بلند می‌خواهید باید ابتدا بر روی افزایش ضخامت آن کار کنید.

مزیت‌های موی ضخیم بسیارند و مطمئناً شما هم با تمام وجود به داشتن موهای کلفت و سالم علاقه دارید. بنابراین بهتر است پاراگراف بعدی را با هدف آشنایی با راهکاری ضخامت بخشیدن به مو بخوانید!

راهکارهای طبیعی ضخیم کردن موها

راهکارهایی که در این بخش به شما معرفی می‌کنیم، بسیار ساده است. فقط و فقط لازم است برای نتیجه گرفتن از این روش‌ها، آن‌ها را به عادات و سبک زندگی خود تبدیل کنید:

داشتن رژیم غذایی کامل

رژیم غذایی که حاوی چربی‌های سالم، پروتئین و طیف وسیعی از ویتامین‌ها باشد تغییرات شگرفی در ضخامت موها ایجاد می‌کند. در واقع، موهای نازک می‌تواند نشانه‌ای از عدم دریافت مواد مغذی کافی در فرد باشد. بنابراین رژیم غذایی شما باید شامل موارد زیر باشد:

  • ماهی سالمون که سرشار از پروتئین و اسیدهای چرب است.
  • تخم‌مرغ که حاوی پروتئین، امگا 3 و آهن است.
  • گردو، بادام و سایر مغزها که منابع اسیدهای چرب هستند.
  • ماست یونانی که منبع پروتئین است.
  • لوبیا سبز، سیاه، چیتی و سایر لوبیاها که حاوی پروتئین هستند.
READ
ماسک از بین بردن چربی پوست

ماساژ پوست سر

این کار چند فایده بزرگ دارد. برای مثال با ماساژ منظم پوست سر، جریان خون در این ناحیه تحریک می‌شود. به علاوه سلول‌های پوست سر در نتیجه ماساژ، فولیکول‌های سالم‌تری داشته و درنتیجه موهای ضخیم و پرپشت‌تری از آن‌ها می‌روید.

چند راهکار برای افزایش ضخامت و حجم موها

روغن تراپی همان راهکاری است که موهای شما برای حفظ رطوبت به آن نیاز دارد. از طرفی موی مرطوب هیچوقت دچار شکستگی و موخوره نمی‌شود. موی مرطوب قوی و سالم است و درنتیجه در مقابل آسیب‌های محیطی مقاومت بالاتری دارد. البته هر روغنی برای ضخامت بخشیدن به موی نازک مناسب نیست. برای آنکه بدانید کدام روغن مناسب موی شماست، بهتر است با یک متخصص مشورت کنید. البته در بخش بعد ما مؤثرترین روغن‌ها برای کلفت و ضخیم کردن مو را به شما معرفی می‌کنیم.

روغن‌‌های ضخامت بخش موها

سه روغنی که در ادامه به شما معرفی می‌کنیم، همان محصولاتی هستند که برای کلفت کردن تار موها به آن نیاز دارید. استفاده منظم از این روغن‌ها شما را از خرید محصولات غیرطبیعی بی‌نیاز می‌کند.

روغن بادام تلخ

روغن بادام تلخ خاصیت پرکنندگی دارد. یعنی حفره‌های موجود در تار موهای شما با استفاده از این روغن در سطح سلولی پر می‌شود. استفاده از این روغن موهای شما را از شکستگی و دو شاخه شدن حفظ می‌کند. این روغن همچنین علاوه بر کاهش اصطکاک موها، آن‌ها را انعطاف‌پذیر می‌کند. همه این خواص به رویش موهای کلفت و ضخیم کمک خواهد کرد.

READ
تکنيک هاي آرايشي براي کساني که صورت لاغر دارند

چند راهکار برای افزایش ضخامت و حجم موها

روش استفاده:

اقدامات زیر را حداقل ۵ بار در هفته تکرار کنید:

  • بعد از حمام ۷۰ تا ۸۰ درصد رطوبت موها را با استفاده از یک حوله تمیز از بین ببرید.
  • کف دست‌های خود را به روغن بادام تلخ آغشته کنید.
  • حالا ساقه موهای خود را تا نوک با روغن ماساژ دهید.
  • ماساژ ساقه مو را تا زمانی ادامه دهید که روغن کاملاً جذب موها شود.
  • سپس با استفاده از یک شانه دانه درشت به آرامی موهای خود را شانه بزنید.

روغن نارگیل

محال است دارای موهای نازک باشید و در مورد خواص قدرتمند روغن نارگیل برای ضخامت بخشیدن به موها چیزی نشنیده باشید. روغن نارگیل حاوی اسیدهای چرب است که علاوه بر افزایش حجم موها، سلامت آن‌ها را نیز ارتقاء می‌بخشد. روغن نارگیل فولیکول مو را هیدراته کرده و رطوبت را در بافت آن نگه می‌دارد.

این روغن طبیعی از بروز هرگونه عارضه مانند خشکی و شوره در موها پیشگیری می‌کند. به همین خاطر بافت ضخیم و یکدست مو دچار هیچگونه شکستگی نمی‌شود. همچنین این روغن درست مانند یک فیلتر ضد اشعه عمل کرده و موها را از اثرات مخرب تشعشات UV حفظ می‌کند. نتیجه همه این قابلیت‌ها روییدن موهای کلفت و ضخیم است که در مقابل بسیاری از آسیب‌ها مصون هستند.

روش استفاده:

برای استفاده از این روغن به منظور ضخیم کردن تار موها بهتر است اقدامات زیر را حداقل سه بار در هفته تکرار کنید:

  • دو قاشق از روغن نارگیل خالص را روی کف سر خود بمالید.
  • سپس روغن را بر روی کف سر و با استفاده از نوک انگشتان دست ماساژ دهید.
  • ماساژ را تا زمانی ادامه بدهید که احساس می‌کنید روغن به خوبی جذب پوست سر شما شده است.
  • حالا به مدت نیم ساعت روغن را به همان حالت بر روی پوست سر رها کنید.
  • در این مرحله موهای خود را با استفاده از یک شوینده ملایم بشویید.
  • سپس موهای خود را با استفاده از حوله تمیز با ملایمت خشک کنید.
READ
درمان شوره سر

روغن رزماری

روغن رزماری دارای خاصیت ضدالتهابی قدرتمند است. بنابراین استفاده از این روغن به معنای مصون شدن موها در مقابل انواع آسیب‌ها است. این روغن گردش جریان خون را در پوست سر بهبود می‌بخشد. روغن رزماری از خشکی، شکستگی و موخوره پیشگیری کرده و سلامت عمومی موها را ارتقاء می‌دهد. این روغن با تقوت فولیکول، باعث رشد موهای ضخیم و قدرتمندتری می‌شود.

روش استفاده:

برای استفاده از این روغن می‌توان آن را به طور مستقیم و طبق روشی که پیش‌تر گفتیم بر روی پوست سر ماساژ داد. به علاوه شما می‌توانید مقداری از این روغن را با شامپوی خود ترکیب کرده و تغییرات معناداری را در ضخامت و سلامت مویتان تجربه کنید.

منبع :سانا پارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

کد امنیتی را وارد نمایید *