کد خبر : 19816
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 2 خرداد 1402 - 17:41

کانسیلر صورت چیست؟ چرا طرفداران زیادی دارد؟

کانسیلر صورت چیست؟ چرا طرفداران زیادی دارد؟

رفع ایرادات صورت برای همه ی آدما یه مسئله ی خیلی پر دغدغه و جدیه که هر آدمی به روش خودش سعی میکنه اون رو رفع کنه ، بعضیا میرن دکتر و سعی میکنن با روش ها و درمان های شیمیایی اون رو حل کنن، یا بعضیا سعی میکنن با روش های سنتی و درمان با گیاهان دارویی عیوب رو رفع کنن

کانسیلر صورت چیست؟

کانسیلر صورت چیست و چطور باید استفاده کنیم؟ رفع ایرادات صورت برای همه ی آدما یه مسئله ی خیلی پر دغدغه و جدیه که هر آدمی به روش خودش سعی میکنه اون رو رفع کنه ، بعضیا میرن دکتر و سعی میکنن با روش ها و درمان های شیمیایی اون رو حل کنن، یا بعضیا سعی میکنن با روش های سنتی و درمان با گیاهان دارویی عیوب رو رفع کنن، یه دسته هم داریم در کنار این روش ها به لوازم آرایشی پناه میبرن و راحتترین روش رو برای محو کردن مشکلات که البته موقت هم هست انتخاب میکنن. من به افراد دسته ی آخر قراره کمک کنم که بهترین آموزش کانسیلر صورت رو خلاصه و مفید یاد بگیرن.

آنچه در این مطلب مطالعه میکنید:

تو این مطلب قراره اول از همه بفهمیم کانسیلر صورت چیه ؟ ویژگی های کانسیلر صورت چیه ؟ و بهترین و سریعترین روش استفاده از کانسیلر صورت چیه؟ اگر تو هم دغدغه این رو داری که لکه های پوستی رو به روش خیلی ساده و آسون پوشش بدی پس با من تا انتهای این مطلب همراه باشی تا حواب سوالاتت رو بگیری.

کانسیلر صورت چیست؟ چرا طرفداران زیادی دارد؟

کانسیلر (concealer) کرم پودری با غلظت بسیار بالاست که گودی، سیاهی دور چشم، و لکه های روی پوست رو به طور کامل محو میکنه. .کانسیلر صورت یه جایگزین جدید بجای کرم پودر و کرم های سفید کننده ست که به خاطر سبکی و زیبایی خاصی که به صورت میده طرفدار های زیادی پیدا کرده و شاید براتون جالب باشه که کانسیلر صورت میتونه لکه، جوش و حتی حلقه های سیاه زیر چشم رو به طور کامل محو کنه و حس شادابی بهتون بده.
خیلی از میکاپ آرتیست ها و گریمور ها دیگه از کرم پودر استفاده نمیکنن و به جاش از کانسیلر های مختلف استفاده میکنن. کانسیلر صورت به نسبت کرم پودر لایه ی ضخیم تری داره و از این بابت هست که پوشش خیلی خوبی داره.

انتخاب بهترین کانسیلر برای پوست شما:

تایپ پوست: کانسیلر مناسب:
پوستهای چرب کانسیلر های مات
پوست های خشک کانسیلر های کرمی و آبرسان
پوست های معمولی همه ی انواع کانسیلر
کانسیلر های مناسب پوست های مختلف

وقتی صحبت از نگرانی های مربوط به پوست میشه چه لک یا قرمزی پوست یا گودی سیاه و عمیق زیر چشم یه محصول آرایشی به ذهنمون میاد و اون هم کانسیلر صورت هستش.
برای انتخاب بهترین کانسیلر باید توجه کنید که برای چه نوع پوستی دارید و چه سایه و ترکیبات دیگه ای میخواید استفاده کنید، که پوششی قوی و طولانی مدت روی پوستتون اعمال بکنه. شاید براتون جالب باشه که مهم نیست میخواید چه مشکلی رو پنهان کنید، کانسیلری که انتخاب میکنید تمام عیوب صورت رو پوشش میده.  در مطلبی جداگانه در خصوص کانسیلر و انواع کانسیلر صحبت کردیم که میتونید مطالعه کنید.

کانسیلر صورت زمانی که درست مصرف بشه صورتتون رو صاف و درخشان نشون میده (حتی اگه کم خواب هستید). اگر کانسیلر رو به روتین آرایش خودتون اضافه می کنید، چند نکته مهم وجود داره که باید در نظر بگیرید، از نوع و بافت کانسیلری که انتخاب می کنید تا پیدا کردن مناسبترین نوع برای پوستتون و روشی که از اون برای زدن کانسیلر ازش استفاده میکنید(که در زیر به اون می پردازیم).

کانسیلر صورت برای تازه وارد ها: چیزی برای ترس وجود نداره، قول بده برای مصرف کانسیلر بجای راهنمای احمقانه در مورد نحوه استفاده از کانسیلر با نکاتی که هنرمندان حرفه‌ای آرایش، مثل کارینا میلان و کارا لاولو بخونید(در ادامه بهتون سبک صحیح مصرف کانسیلر صورت رو میگم).

چگونه کانسیلر مناسب پوست خودمون رو انتخاب کنیم؟

درست مثل لوازم شخصی و منفرد که در طول روز ازش استفاده میکنید، برای هر شخص هم کانسیلر مناسب صورت هستش که متناسب با رنگ صورت و جنس پوست و … هستش. میلان می گه: کانسیلر یکی از سه مورد ضروری زیبایی من به همراه ریمل و SPF (ضدآفتاب) هستش. یادگرفتن استفاده ی درست از کانسیلر میتونه زندگی و سبک آرایش کردن شمارو به کلی تغییر بده، اما برای شروع باید کانسیلری انتخاب کنید که به خوبی روی پوست شما بخوابه و مناسب جنس صورت شما باشه.

کانسیلر مناسب پوست خشک:

کارینا میلان پیشنهاد می کنه برای شروع یک کانسیلر کرمی و آبرسان امتحان کنید. لاولو هم میگه:  شما ممکنه کانسیلری با قوام نازک تر ترجیح بدید، خودشم کاملاً عاشق کانسیلر های لطیف هست، اما اگه مشتری پوست بالغی داشته باشه که متمایل به خشکی با خطوط ریز داره، ممکنه کانسیلر آبرسانی که قوام نازک‌ترو پوشش کامل تری روی پوست انجام نده توی این شرایط براش استفاده نکنم و بجاش استفاده از نوع های دیگه ای از کانسیلر بهتره.

READ
آموزش شینیون عروس/بافت مو

کانسیلر مناسب پوست‌های چرب:

برای کسانی که پوست چرب دارن کانسیلر مات مناسبه، میلان می‌گه: کانسیلری رو امتحان کنید که روکش مات داشته باشه و حتما بعد از استفاده از پودرها و اسپری های شفاف کننده استفاده کنید، این کانسیلر در ضمن اینکه صورت رو به طور عمیق پوشش میده، درخشنگی، صاف و براق بودن رو بهتون هدیه میده.

پوشش سبک برای پوست های معمولی:

یک سرم-کانسیلر هیبریدی رو امتحان کنید که پوشش سبک رو با مراقبت از پوست ترکیب میکنه. انتخاب ما گزینه هایی ست که پوششی ملایم تا متوسط ​​روی پوستتون اعمال میکنه و درست مانند یک کرم آبرسان داخل منفذ های صورت میشه  و باعث شادابی و لطیف شدن صورتتون میشه جوری که به نظر می‌رسه اصلا آرایشی ندارید.
میتونید در طول زمانی که از کانسیلر استفاده میکنید از کانسیلر های مختلفی استفاده کنید تا بهترین مدلی که مناسب صورتتون هست رو انتخاب کنید، همه عاشق یک نوع کانسیلر هستیم که همه پایه ها رو پوشش میده. بریم ببینیم بهترین و مناسب ترین کانسیلر صورتی که انتخاب کردیم رو چطور استفاده کنیم.

نحوه استفاده از کانسیلر صورت
نحوه استفاده از کانسیلر صورت

روش ساده استفاده از کانسیلر: جادوی بی نظیر جوانی پوست !

نحوه درست استفاده از کانسیلر صورت: برای کسایی که میخواین از شر سنگین بودن کرم پودر راحت بشن و دنبال یه جایگزین سبکتر هستن، یه گزینه خوب برای پوشش دادن عیوب و شاداب تر نشون دادن پوست صورت. در ادامه قراره راز درست استفاده کردن کانسیلر خانم هنرمند آرایشی نیویورکی (کیسی اسپیکارد) رو افشا کنیم.  در مطلبی جداگانه به صورت کامل نحوه استفاده از کانسیلر رو توضیح دادیم که میتونید مطالعه کنید، در ادامه به صورت خلاصه مراحل رو بهتون میگم.

بهترین روش استفاده کانسیلر:

 قدم آسان و سریع برای رسیدن به یه پوشش بی عیب صورت که دل همه رو تو مهمونی و روزمرگی میبره،انتخاب درست کانسیلر هست که در بالا توضیح دادیم.

قدم اول، پوستتون رو آماده کنید

به طور کامل و عمقی صورتتون رو بشورید تا تمیز و شاداب بشه، اگه آرایش کردید با یه لایه بردار صورتتون رو تمیز کنید. با لایه برداری کردن سلول های مرده پوست رو از بین ببرید و از شر سلول هایی که منافذ پوست رو گرفتن و اجازه ی خوابیدن ترکیبات لوازم آرایشی روی صورت رو نمیدن راحت بشید. بعد از اینکه صورتتون رو تمیز کردید با یه لایه کرم مرطوب کننده و کرم دور چشم پوستتون رو مرطوب و نرم کنید، اگه مرطوب کننده شما SPF داشته باشه از پوستتون در برابر آسیب های خورشید در طول روز محافظت میکنه.

قدم دوم، پرایمر یادت نره!

هیچ چیز بدتر از این نیست که صورتتون رو برای یه مهمونی یا یه گشت ساده ی شهری زمان زیادی صرف کردید و بعد از بیرون اومدن از خونه میبینید در حال محو شدنه، اگه میخواید کانسیلر صورت تون ماندگار بمونه از یه پرایمر استفاده کنید، پرایمر به ماندگاری پایه و کانسیلر کمک میکنه و اونهارو توی جای خودشون نگه میداره.

قدم سوم، پایه ی آرایش صورت

بعد از اینکه کانسیلر مناسبتون رو انتخاب کردید اون رو به آرامی روی صورتتون بمالید. اسکیپارد میگه من دوست دارم انگشتم رو آغشته به کانسیلر کنم و با حرکات آهسته اون رو روی صورتم بیارم.
برای پوشاندن قسمت هایی از صورت که تغییر رنگ دارن یا لکه، آکنه یا جوش دارن از کانسیلر های سبک استفاده کنید. معمولا افرادی که تو این کار مهارت دارن یه سایه ی کانسیلر دارن که همرنگ صورتشونه و برای پوشش دادن عیب های صورته و قدم بعدی استفاده از کانسیلر دیگه ای هست که صورت رو چند درجه روشنتر بکنه.

قدم چهارم دو روش سفید کردن زیر چشم:

استفاده کردن از کانسیلر و بعد استفاده از آن برای زیر چشم، که این کار بستگی به این داره که شما نیاز دارید که زیر چشمتون رو سفید کنید یا صرفا ترجیح میدید. در هر دوصورت بهتره از گوشه ی داخلی چشم و گوشه ی خارجی چشم شروع کنید و در صورتی که لزوم به روشن تر شدن بود محدوده ی روشن کردن زیر چشم رو بیشتر کنید.
یرای درخشندگی کلی ، به جای نزدیک شدن به خط مژه، دو مثلث وارونه زیر چشمتون بکشید و با کانسیلر پر کنید. مثلث های معکوس رو با استفاده از یک برس کانسیلر یا انگشت خودتون به نرمی بمالید و به اون ضربه بزنید ( بهتره با انگشت حلقه این کار رو انجام بدید، در واقع ضعیف ترین انگشت هستش، بنابراین لازم نیست نگران اعمال فشار زیاد و آسیب رسوندن به پوست ظریف اطراف چشم خودتون باشید). هر کاری میکنید، مطمئن بشید که کانسیلر را آغشته نکنید یا آن را نکشید تا ظاهری نامناسب پیدا بکنه.

کانسیلر صورت زیر چشم
کانسیلر صورت زیر چشم

قدم پنجم اعمال فوندانسیون

بعد از پوشاندن لکه ها از صورت نوبت به اعمال فوندانسیون میشه، هیشکی دوست نداره که لکه ها و عیوب صورتش رو به چشم بیاره پس قبل از اعمال فوندانسیون از کانسیلری استقاده میکنن که همرنگ پوسته و مطابقت بهتری با رنگ پوست داره و بعد از اعمال فوندانسیون اینجاست که از کانسیلری چند درجه روشن تر برای جلوه دادن قسمت هایی که دوست دارید بیشتر به چشم بیاد.

READ
قوانین طلایی برای مراقبت از ناخن

قدم ششم دماغت یادت نره!

هنگام استفاده از کانسیلر برای بینی یا روی هر نقطه قرمز، انگشتتون یا براش رو بکشید. میتونید برای ماندگاری بیشتر از یه اسفنج مرطوب آرایشی استفاده کنید و اون رو داخل پودر آغشته کنید و روی صورتتون بکشید.

قدم هفتم چکش آخر برای ماندگاری کانسیلر

چروک شدن کانسیلر مشکل اساسی کساییه که زیاد به ترتیب استفاده از لوازم آرایشی دقتی ندارن، برای چروک نشدن کانسیلر صورت از پودر فیکس استفاده کنید، بعد از یک لایه پودر فیکس از اسپری فیکس آرایش استفاده کنید. با این کار آرایش صورتتون شفاف تر خواهد بود و همینطور نگرانی از بابت هر نوع ار بین رفتگی اون ندارید . اینم خفن ترین روشی که هنرمندان متخصص در زمینه آرایشی پیشنهاد کردن.

آشنایی با انواع کانسیلر
آشنایی با انواع کانسیلر

چند نوع کانسیلر صورت داریم؟

خب بریم ببینیم این محصول با این همه ویژگی و کاربردهای مختلف چند نوع داره و کدوم رو برای خرید ترجیح میدیم. در مطلبی جداگانه ۱۹ از بهترین کانسیلر صورت برای خرید رو اینجا معرفی کردیم که میتونید مطالعه کنید.

کانسیلر های استیکی:

این نوع کانسیلر ظاهری شبیه به رژ لب و حالتی مثل کرم داره. خب طبیعتا این رو میدونید که کانسیلر یه نوع فوندانسیون فشرده است و این فشردگی حالا توی بسته بندی ای قرار گرفته که شبیه به رژ لب هستش و همونقدر حملش راحته و میشه توی کیفتون بزارید و هرجا که نیاز داشتید ازش استفاده کنید. یادتون نره که این کانسیلر رو به هیچ وجه به طور مستقیم روی صورتتون استفاده نکنید و حتما با استفاده از یه براش کانسیلر صورت اون رو روی صورتتون بیارید.  بعضی از کانسیلر هایی که ارزون قیمت هستن ماندگاری زیادی دارن و باید در طول روز چند بار ازش استفاده بکنید.

کانسیلر های مدادی:

این نوع کانسیلر شباهت خیلی زیادی با نوع کانسیلر استیکی داره با این تفاوت که چسپندگی توی کانسیلر مدادی بیشتره و محدوده ای که پوشش میده کمتره، پس اگه نیاز چندانی به پوشش کلی صورتتون ندارید این یه پیشنهاد خوب برای شماست.
کانسیلر های مدادی حتی توی هوای گرم شکل جامد خودشون رو از دست نمیدن و میشه به راحتی توی تابستون ازشون استفاده کرد، توی مسافرت هم خیلی کاربردی و خوبه.

کانسیلر مایع:

این نوع کانسیلر برای استفاده با براش مناسبه اما تایم زیادی رو میبره و ترکیب کردنش با مواد دیگه خیلی سخته، برای استفاده این کانسیلر با چیزای دیگه باید صبر کنید که خشک بشه و بعد با کرم پودر ترکیب کنید. انواع ارزونتر این کانسیلر ممکنه در طول روز پوسته پوسته بشه.

کانسیلر های کرمی:

کانسیلر های کرم مانند بسیار فشرده هستن و قوام خوبی دارن و برای کسایی ننیازمند پوشش بالایی هستن خیلی مناسبه.

کانسیلر های رنگی به چه دردی میخورن؟

شاید براتون جالب باشه که توی بازار امروز کانسیلر های زرد و سبز و صورتی و … هم موجوده، حالا این کانسیلر های رنگی به چه دردی میخورن؟

کانسیلر سبز:

این کانسیلر برای پوشش دهی و محو کردن هر نوع عارضه ای در صورت هست که به رنگ قرمز دراومده، چه لک های قرمز مادر زادی چه جوش های فعال و قرمز.

کانسیلر نارنجی:

کسایی که پوست سبزه دارن بهتره که از این رنگ کانسیلر استفاده کنن، قبل از خرید اون رو اطراف دهنتون بزنید و تست کنید.

کانسیلر صورتی یا بنفش:

این رنگ کانسیلر برای کسایی که پوست زرد دارن مصرف زیادی داره، برای از بین بردن لکه های پوستی یا تیره گی های زیر چشم و … خیلی خوبه.
و اما بهترین نوع کانسیلر که کانسیلر صورت پودری هستش، این ترکیب فشرده توی یه ظرف قرار گرفته و پوشش متوسطی رو روی پوست اعمال میکنه، میشه کانسیلر پودری رو با کرم پودر یا کرم های مایع استفاده کرد.

فرق کانتور و کانسیلر چیه؟

کانسیلر برای پوشش دهی کلی صورت و همینطور برای محو کردن عیوب صورت که میتونه شامل: لک، جوش، قرمزی یا هر چیز ناخوشایند دیگه ای که روی صورتتون هست استفاده میشه اما کانتور برای جلوه دادن بیشتر بعضی نقاط خاص صورت استفاده میشه. هر دو ی این ابزار توی گریم استفاده میشن.

READ
نحوه آرایش دانشجویی

فرق پرایمر و کانسیلر چیه؟

شاید خیلی از مردم فرق بین پرایمر و کانسیلر رو نمیدونن ولی باید این رو بدونید که یه آرایش حرفه ای و اصولی با پرایمر شروع میشه و با کانسیلر صورت رو یک دست میکنه، پرایمر ویتامین های مختلفی رو داره که این ویتامین ها منافذ پوست رو میبنده.

چرا از کانسیلر صورت استفاده کنیم؟

کانسیلر صورت در کنار سبک تر بودن نسبت به کرم پودر و پوشش دهی ضخیم و خوب مورد پسند خیلی از مردم از گریمور های حرفه ای تا خانم های خونه قرار گرفته و مورد پسند قرار گرفته.

کی باید از کانسیلر صورت استفاده کنیم؟

زمانی که جوش، لک، قرمزی یا هرچیزی که دوست ندارید روی صورتتون هست و قصد دارید اون رو پوشش بدید.

آیا میتونیم هر روز از کانسیلر استفاده کنیم؟

اگه نیاز روزانه دارید که از این محصول استفاده بکنید مشکلی نیست، اما اگه لزومی به استفاده ازش رو ندارید بهتره استفاده ازش رو کمتر کنید تا تو زمان، هزینه و انرژی خودتون صرفه جویی کنید.

کانسیلر رو روی فوندانسیون بزنیم یا زیرش؟

بهتره که کانسیلر رو روی فوندانسیون بزنید تا لکه نکنه.

چه  رنگ کانسیلر انتخاب بکنم؟

متخصصین این حوزه پیشنهاد میکنن که دو رنگ کانسیلر داشته باشید. البته که انتخاب رنگ کانسیلر بستگی به رنگ پایه ی پوست شما داره اما رنگ صورت ما ممکنه توی روزهای مختلف رنگ های متفاوتی به خودش بگیره.

آیا ممکنه بدون فوندانسیون از کانسیلر استفاده کرد؟

چرا که نه! میتونید به تنهایی از اون استفاده کنید ولی برای اینکه نتیجه چشم گیری بگیرید بهتره مراحل گفته شده در بالا رو تک به تک پیش ببرید.

چه ابزاری برای کانسیلر صورت استفاده میشه؟

توی ساده‌ترین حالت، براش کانسیلر یک براش آرایشی کوچک  هست که برای استفاده و ترکیب مواد کانسیلر مایع، کرم و پودر طراحی شده. به طور معمول، برس کانسیلر دارای یک سر براش کوچک با پرزهای فشرده و یک شکل صاف و مخروطی در انتهای اونه.

برای کانسیلر زدن حتما باید براش داشته باشم؟

در حالی که ما عاشق جمع کردن و کلکسیون درست کردن از براش های مختلف و زیبا هستیم، یک اسفنج آرایشی هم میتونه لایه‌برداری فونداسیون یا محصول های دیگه رو به زیبایی انجام بده.

استفاده از کانسیلر برای پوشش جوش
استفاده از کانسیلر برای پوشش جوش

درست ترین مراحل آرایش پوست:

مرحله ۱: مرطوب کننده قبل از اینکه آرایش خودتون رو شروع کنید، زمانی رو برای آماده سازی پوستتون با یه مرطوب کننده با کیفیت بالا اختصاص بدید.
مرحله ۲: پرایمر
مرحله ۳: فونداسیون مایع
مرحله ۴: کانسیلر
مرحله ۵: پودر فونداسیون
مرحله ۶: برنزر
مرحله ۷: رژگونه
مرحله ۸: هایلایتر

محبوب ترین کانسیلر های موجود در بازار ایران:

لیست زیر کانسیلر هایی هستن که توی ایران میشه پیداشون کرد و بیشترین استفاده رو بین مصرف کنندگان دارن.
کانسیلر کالیستا مدل Cover Up
کانسیلر میبلین
انواع کانسیلر هدی بیوتی
کانسیلر شون سری Appealing
کانسیلر رولوشن
کانسیلر تارت
کانسیلر پریم مدل Trio Active
کانسیلر گلدن رز مدل B1150
کانسیلر مای سری Black Diamond
کانتورینگ و کانسیلر تایلامی
کانسيلر نوت مدل فول کاو
کانسیلر میستار مدل Beauty Galaxy
کانسیلر آرت‌اسکین مدل ERASER
کانسیلر این لی
کانسیلر کانتورینگ کالیستا بیوتی مدل Perfect beauty
کانسیلر اسنس سری Stay All Day
کانسیلر فلورمار مدل مایع
کانسیلر بورژوآ مدل Healthy Mix
کانسیلر گلدن رز مدل STICK CONCEALER
کانسیلر آرت اسکین مدل CRAYON
کانسیلر دبورا
کانسیلر لورآل سری Infaillible
کانسیلر استیکی ریمل لاندن سری Hide The Blemish
کانسیلر میبلین مدل ERASER
کانسیلر میلوس
کانسیلر نوت مدل Full Coverage

کانسیلر صورت، انواع کانسیلر صورت و روش های درست استفاده از کانسیلر صورت رو به طور کامل از دید متخصص های این حوزه براتون جمع آوری کردم و با خوندن این مطلب حالا میدونید کانسیلر چیه و چطور استفاده میشه، بهترین کانسیلر مناسبتون چیه و انواع کانسیلر صورت کدوم ها هستن. امیداورم این مطلب براتون مفید و کاربردی بوده باشه.

 منبع :گل من وتو

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

کد امنیتی را وارد نمایید *