کد خبر : 19324
تاریخ انتشار : چهارشنبه 13 اردیبهشت 1402 - 9:56

لحظات تاریخی در مچ‌اندازی قاره کهن؛

لحظات تاریخی در مچ‌اندازی قاره کهن؛

رویا مهبودی برای اولین بار، مچ‌اندازی ایران را در آسیا به مدال طلای بخش بانوان در رده بزرگسالان رساند.

رویا مهبودی برای اولین بار، مچ‌اندازی ایران را در آسیا به مدال طلای بخش بانوان در رده بزرگسالان رساند.

سه ثانیه و حداکثر افتخار برای رویا!

، این بانوی اهل شیراز که جزو اولین تیم اعزامی مچ‌اندازی ایران به مسابقات آسیایی در سال 2021 بود و در آن سال در رده بزرگسالان به توفیقی دست پیدا نکرد، بعد از چند سال حضور مداوم در مسابقات کشوری، این بار با آمادگی‌ای فوق‌العاده در ترکیب تیم ملی برای شرکت در مسابقات قهرمانی آسیا 2023 در عجمان امارات قرار گرفت.

این اعزام در شرایطی صورت گرفت که سال گذشته بعد از نامه معاون امور بانوان وزارت ورزش، چند ماهی به طور کلی فعالیت بانوان در رشته مچ‌اندازی متوقف شده بود و حتی در مسابقات آسیایی سال 2022 فقط یک نماینده در بخش بانوان از ایران حاضر بود.

در حالی که در دو روز نخست مسابقات آسیایی 2023 در بخش پیشکسوتان پیگیری می‌شد، مهبودی که بیش از 40 سال سن دارد، در بخش مستر یک توانست یک طلا و یک نقره را برای ایران به ارمغان بیاورد؛ اتفاقی که البته قبلا نیز برای بانوان ایرانی رخ داده بود.

1870113

اما امروز رقابت در بخش بزرگسالان آغاز شد و رویا مهبودی که با جدی‌ترین رقیب خود از قزاقستان که سابقه کسب عنوان جهانی را هم در کارنامه داشت، در پیشکسوتان نیز روبه‌رو شد، بار دیگر در فینال دست چپ رودرروی او قرار گرفت. این بانوی شیرازی بعد از چند مبارزه سنگین، یک فینال تمام عیار را برای ثبت نامش در تاریخ پیش رو داشت.
مهبودی که تخصص بیشتری در مبارزه‌های دست چپ دارد، با عملکردی فوق‌العاده و واکنشی به موقع بعد از فرمان داور توانست حریفش را در چند ثانیه شکست دهد و به اصطلاح مچ او را بخواباند.

READ
مریم کرمدوست؛ مارکوپولوی ایران

بدین ترتیب رویا مهبودی، رویای بانوان مچ‌اندازی ایران را در 3 ثانیه به حقیقت تبدیل کرد. این اولین مدال تاریخ مچ‌اندازی ایران در مسابقات آسیایی در رده سنی بزرگسالان بود که به نام رویا مهبودی به ثبت رسید تا او در سومین اعزام بانوان مچ‌اندازی سدشکن شود و راه را برای سایر زنان در این رشته باز کند.

1870111

مهبودی که حسابی از پیروزی در فینال احساساتی شده بود، با بغضی در گلوی خود مقابل دوربین قرار گرفت و این قهرمانی را به بانوان ایرانی تقدیم کرد تا بلکه در ادامه باز هم شاهد مدال‌های تاریخی در این رشته و رشته‌های دیگر ورزشی باشیم.
البته که در تیم اعزامی به مسابقات مچ‌اندازی قهرمانی آسیا، تعداد دیگری از بانوان ملی‌پوش حضور دارند که در رده‌های نوجوانان، امیدها و پیشکسوتان به مدال آسیایی رسیده‌اند. لیلا ظفرنیا، ملی‌پوش سنگین وزن ایران هم با بدشانسی و شکستگی دست مواجه شد و به ایران بازگشت.

ورزش 3

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

کد امنیتی را وارد نمایید *