کد خبر : 19321
تاریخ انتشار : چهارشنبه 13 اردیبهشت 1402 - 11:25

آموزش پخت کیک یمامه

آموزش پخت کیک یمامه

این کیک خوش طعم خیلی راحت و سریع درست می‌شود و یک دسر لذیذ و ساده برای پذیرایی و مهمانی‌ها یا یک میان وعده مناسب و خوش طعم برای همه افراد است..

طرز تهیه کیک یمامه , دستور پخت کیک یمامه

کیک یمامه یکی از کیک‌های خوشمزه و فوق‌العاده است که بافتی نرم و لطیف دارد، این کیک خوش طعم خیلی راحت و سریع درست می‌شود و یک دسر لذیذ و ساده برای پذیرایی و مهمانی‌ها یا یک میان وعده مناسب و خوش طعم برای همه افراد است..

مواد لازم برای کیک
تی‌تاپ ۴-۵ عدد
شیر حدود ۱ لیوان
مواد لازم برای کرم
کرم کارامل ۱ بسته
بیسکوئیت پتی‌پور بزرگ ۱ بسته
خامه صبحانه ۱ پاکت
پودر نسکافه یا کافه گلد ۱ قاشق غذا خوری
شیر پر چرب ۲ لیوان

طرز تهیه کیک یمامه

مرحله اول

ابتدا لایه‌های تی‌تاپ‌ها را از هم باز کنید و در کف یک ظرف مناسب بچینید، با توجه به ذائقه و سلیقه خودتان می‌توانید از تی‌تاپ شکلاتی استفاده کنید که خوشمزه‌تر است و دسر خوش طعم‌تر می‌شود، بعد روی تی‌تاپ‌ها را با شیر کمی مرطوب کنید.

مرحله دوم

سپس برای درست کردن کرم دسر، شیر را در یک ظرف بریزید و روی حرارت متوسط قرار دهید تا گرم شود، بعد پودر کرم کارامل را به آن اضافه کنید و هم بزنید تا کاملا با هم مخلوط شوند، وقتی شیر یک جوش زد ظرف را از روی حرارت بردارید.

مرحله سوم

بعد پودر نسکافه را به شیر اضافه کنید و هم بزنید تا خوب با هم ترکیب شوند و بافت شیر یکدست شود، وقتی مایع کارامل کمی خنک‌تر شد آن را داخل مخلوط کن بریزید و سپس بیسکوئیت پتی‌پور را هم به آن اضافه کنید و داخل مخلوط کن بریزید.

مرحله چهارم

سپس خامه صبحانه را هم روی آن‌ها در مخلوط کن بریزید و با هم خوب میکس کنید، سپس مخلوط مواد را روی کیک بریزید و پخش کنید، بعد ظرف دسر را در یخچال قرار دهید و اجازه دهید تا مخلوط ببندد و عطر و طعم همه مواد با هم ترکیب شود.

مرحله پنجم

حالا ظرف دسر را از یخچال بیرون بیاورید و روی آن مقداری پودر کاکائو الک کنید و به دلخواه با سلیقه خودتان روی دسر را با پودر پسته، پودر نارگیل، خرده‌های گردو، خرده‌های فندق و خلال بادام و یا برش‌هایی از موز و توت فرنگی تزئین کنید.

مرحله ششم

بعد از آن کیک یمامه را در ظرف مناسب قرار دهید و به شکل و اندازه دلخواه برش بزنید و این کیک خوش طعم و لطیف را به عنوان یک دسر شیک و مجلسی و مناسب برای پذیرایی همراه با انواع غذاها و دسرهای خوش طعم دیگر سرو کنید.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

کد امنیتی را وارد نمایید *