کد خبر : 18737
تاریخ انتشار : یکشنبه 27 فروردین 1402 - 15:31

تزئین عیدی عروس برای عید فطر

تزئین عیدی عروس برای عید فطر

اغلب مسلمانان این روز را به بهانه سپری کردن ماه رمضان و یک ماه بندگی و روزه‌داری، جشن می‌گیرند. در این بین، برخی از اقوام این رسم را دارند که برای تازه عروس خود هدیه‌ای به رسم عیدی ببرند.

تزئین عیدی عروس برای عید فطر

عید فطر یکی از جشن‌های مذهبی است که نه تنها در ایران بلکه در اکثر کشورهای اسلامی جشن گرفته می‌شود. یک روز بعد از آخرین روز ماه مبارک رمضان یا به عبارتی اول ماه شوال، عید فطر اعلام می‌شود.

اغلب مسلمانان این روز را به بهانه سپری کردن ماه رمضان و یک ماه بندگی و روزه‌داری، جشن می‌گیرند. در این بین، برخی از اقوام این رسم را دارند که برای تازه عروس خود هدیه‌ای به رسم عیدی ببرند.

تزئین عیدی عروس برای عید فطر

برخی در آخرین روز ماه رمضان به خانه پدر و مادر عروس می‌روند و عیدی می‌برند و در بین برخی از اقوام این رسم در روز عید فطر اجرا می‌شود. معمولا خانواده داماد، با در دست داشتن هدیه‌هایی مثل طلا، لباس، پارچه، کیف و کفش و … یا اقلام خوراکی مثل گوشت، مرغ، شیرینی و میوه به دیدن عروس خود می‌روند و از آن طرف خانواده عروس با پذیرایی به نحو احسن از خانواده داماد، لطف آن‌ها را جبران می‌کنند.

برای عید فطر چه عیدی برای عروس ببریم؟

انتخاب عیدی برای عروس، در مناطق مختلف ایران با یکدیگر متفاوت است. در هر منطقه رسم‌های متفاوتی رواج دارد و افراد طبق آن برای عروس در روز عید فطر عیدی می‌برند. توجه داشته باشید که مهم‌ترین نکته برای عیدی که باید به آن توجه کنید، مقدار هزینه‌ای است که قرار است برای آن صرف کنید.

READ
مدل چاقوی کیک عروسی تزیین شده/وسایل مورد نیاز عروس

معمولا برای عیدی عروس در روز عید فطر لوازم مثل طلا، پارچه، لباس، کیف و کفش، لوازم آرایش، دسته گل و در برخی موارد حتی مواد غذایی و خوراکی نیز در بین عیدی‌ها دیده می‌شود.

خانواده‌ها با توجه به وضعیت اقتصادی خود و بودجه‌ای که برای این کار در نظر گرفته‌اند، عیدی‌های متفاوتی را برای عروس انتخاب می‌کنند. نکته‌ی مهمی که باید در نظر بگیرید، مهم نیست عیدی شما طلا باشد یا پارچه و لباس، می‌توانید با تزئین عیدی و چیدمان زیبایی برای آن، یک هدیه بسیار زیبا را فراهم کنید.

تزئین عیدی عروس برای عید فطر

معمولا در عیدی عروس، چیزی که گاها حتی بیشتر از عیدی جلب توجه می‌کند، چیدمان عیدی است. می‌توانید هدیه‌های خود را با کمک تور، روبان، گل طبیعی و گل خشک تزئینی، جعبه هدیه، جعبه‌های چوبی، سبد گل و بسیاری موارد دیگر تزئین کنید.

در سال‌های اخیر، پول آرایی یا تزئين اسکناس با دسته گل بسیار رواج پیدا کرده است. اگر قصد هدیه دادن پول نقد برای عید فطر را دارید، می‌توانید اسکناس‌ها را در سبد گل و در ترکیب با گل‌آرایی قرار دهید.

تزئین عیدی عروس برای عید فطر

می‌توانید مدل‌های ساده‌تر پول آرایی را خود به کمک چند شاخه گل، یا سبد گل، در خانه انجام دهید؛ ولی اجرای مدل‌های پیچیده‌تر نیاز به مهارت خاصی دارد. خوشبختانه بسیاری از گل فروشی‌ها علاوه بر گل‌ آرایی، دسته‌ گل‌های زیبایی را با اسکناس تزئین می‌کنند که می‌توانید پیش آن‌ها سفارش دهید.

READ
۳۰ پیشنهاد جذاب و سورپرایزی هدیه برای روز دختر

یکی دیگر از مواردی که در بین برخی از اقوام برای عید فطر رواج دارد، بردن افطاری به خانه عروس است. معمولا خانواده داماد قبل از عید فطر اقلامی مثل خرما، زولبیا و بامیه، نان و پنیر سبزی، گردو و … که معمولا موقع افطار استفاده می‌شوند را برای عروس می‌فرستند. می‌توانید این اقلام خوراکی را به شکل بسیار زیبایی تزئین کنید و یک عیدی زیبا برای عروس بفرستید.

تزئین عیدی عروس برای عید فطر

نمونه‌ای دیگر از تزئین عیدی که در سال‌های اخیر رواج پیدا کرده است، پارچه آرایی است. در این نوع تزئین، پارچه، روسری یا لباس هدیه را به صورت زیبایی تا می‌زنند و در جعبه یا خنچه عیدی می‌گذارند. معمولا پارچه‌ها را به طرح گل در میاورند و در خنچه عیدی در کنار سایر لوازم و هدیه‌ها قرار می‌دهند.

تزئین عیدی عروس برای عید فطر

علاوه بر این، برای یک عیدی ساده می‌توانید به راحتی هدیه‌ها را درون جعبه‌ هدیه قرار دهید. تنوع جعبه هدیه بسیار بالاست؛ اما نوع متداول آن برای عیدی عروس، جعبه هدیه‌های مستطیل شکل است. می‌توانید کف جعبه هدیه را با پوشال پر کنید و سپس هدیه‌ها را روی آن بچینید.

استفاده از سینی‌های گرد پلاستیکی به عنوان خنچه نیز برای عیدی عروس مناسب است. کف سینی را با پارچه بپوشانید و می‌توانید روی آن و لابه‌لای هدیه‌ها از گل خشک تزئینی استفاده کنید. هدیه‌هارا روی سینی بچینید و آن را با ابزاری مثل ربان یا پارچه‌های توری تزئین کنید.

READ
مدل لباس عروس پرچین توری/وسیل مورد نیاز عروس

منبع :آقاي تولد

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

کد امنیتی را وارد نمایید *