طرز تهیه کوکی ولنتاین

 

کوکی ولنتاین یکی از کوکی های بسیار خوشمزه و ساده می باشد که شما می توانید برای ولنتاین و روز عشق خیلی ساده و آسان تهیه کنید و با مربا یا بریلو قرمز وسط قلب ها را قرمز کنید و یک کوکی خوشمزه تهیه کنید و داخل بسته بندی قرار دهید و یک پایپون ساده بزنید و به فرد مورد علاقه خود این کوکی را هدیه دهید. این کوکی را می تواندی با فر و بدون فر تهیه کنید و مواد بسیار ساده و در دسترسی دارد و با این مقدار مواد حدود ۱۵ عدد کوکی خواهید داشت.

مواد لازم برای تهیه کوکی ولنتاین

کره ۱۰۰ گرم
شکر ۴۰ گرم
آرد قنادی ۱ پیمانه یا ۱۴۰ گرم
زرده تخم مرغ ۱ عدد
ژله بریلو قرمز به مقدار لازم

طرز تهیه کوکی ولنتاین خوشمزه و شیک با فر و بدون فر

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا همه مواد را در دمای محیط قرار دهید تا هم دمای محیط شود. سپس زرده را از سفیده کنید(می توانید باسفیده مرنگ تهیه کنید). داخل یک کاسه کره را خرد کنید و بعد زرده تخم مرغ و شکر را اضافه کنید.

مرحله دوم: مخلوط کردن مواد

در ادامه با لیسک یا یک قاشق مواد را خوب هم بزنید تا به خورد هم برود تا کمی کره روشن شود. در ادامه باید آرد الک شده را اضافه کنید و با قاشق خوب هم بزنید تا آرد به خورد مواد برود و یک خمیر نرم و لطیف داشته باشید، نیازی به ورز دادن نیست وگرنه خمیر به روغن می افتد.

مرحله سوم: شکل دادن به خمیر

در انتها باید خمیر به دست نچسبد و اگر خیلی چسبنده بود می توانید قاشق قاشق آرد اضافه کنید. از خمیر به اندازه یک گلوله های مساوی اندازه گردو بردارید و داخل سینی فر که از قبل چرب کردید و کاغذ روغنی قرار دادید بگذارید و با کف استکان روی آن یک فشار ایجاد کنید تا سطح کوکی کمی پهن شود.

مرحله چهارم: پخت کوکی ولنتاین با فر و بدون فر

حالا باید با دست خود شکل قلب روی خمیر ایجاد کنید و سینی فر را در فر از قبل گرم شده به مدت ۱۵ دقیقه قرار دهید تا کوکی پخته شود و بعد از این که از فر خارج کردید و زمانی که سطح کوکی نرم است مجدد شکل قلب را با دست فشار دهید تا عمیق تر شود و بعد با ژله بریلو پر کنید، برای پخت بدون نیز از تابه دو طرفه استفاده کنید و نوار نارنجی را خارج کنید و روی شعله پخش کن به مدت ۲۵ الی ۳۰ دقیقه زمان دهید تا پخته شود.

منبع :پارسي دي