کد خبر : 17651
تاریخ انتشار : شنبه 22 بهمن 1401 - 15:11

طرز تهیه شیرینی زعفرانی بدون فر

طرز تهیه شیرینی زعفرانی بدون فر

شیرینی زعفرانی، یکی از شیرینی هایی است که برای شب عید مورد استفاده قرار می گیرد. این شیرینی را می توان با ساده ترین مواد تهیه نمود

طرز تهیه شیرینی زعفرانی بدون فر

طرز تهیه شیرینی زعفرانی بدون فر , دستور پخت شیرینی زعفرانی

شیرینی زعفرانی، یکی از شیرینی هایی است که برای شب عید مورد استفاده قرار می گیرد. این شیرینی را می توان با ساده ترین مواد تهیه نمود. این شیرینی یکی از شیرینی های ساده و خوشمزه محسوب می شود. در این دستور به دو روش دستور پخت شیرینی ها داده شده است. روش اول پخت بدون فر است که روی گاز انجام می شود و می توان به راحتی آن را تهیه کرد. روش تهیه با فر نیز در آخر این دستور بیان شده است.

مواد لازم شیرینی زعفرانی
تخم مرغ ۱ عدد
هل سابیده شده ۱قاشق چای خوری
بکینگ پودر ½ قاشق چای خوری
زعفران دم کرده ۲ قاشق غذا خوری
آرد ۲ لیوان
پودر قند دو سوم لیوان
کره یا روغن قنادی ۱۵۰ گرم
وانیل نوک قاشق چای خوری

دستور پخت شیرینی زعفرانی

مرحله اول

برای تهیه شیرینی زعفرانی یک کاسه بر می داریم. کره و وانیل و پودر قند را داخل کاسه ریخته و ۵ دقیقه با همزن برقی می زنیم تا کامل مخلوط شود و کرمی رنگ شود. تخم مرغ را به آن اضافه کرده و با هل و زعفران می زنیم تا یکدست شود.

مرحله دوم

سپس آرد را کم کم اضافه می کنیم و مخلوط می کنیم. سپس کمی ورز می دهیم تا خمیر جمع شود و به دست نچسبد. در ادامه روی سطح کار را کمی آرد می پاشیم. خمیر را با وردنه به ضخامت نیم سانت باز می کنیم.

مرحله سوم

سپس قالب می زنیم. کاغذ روغنی را کف یک قالب پهن می کنیم. سپس کمی روی آن را چرب می کنیم. شیرینی ها را کف قالب قرار می دهیم. یک زرده تخم مرغ و کمی زعفران را با هم در یک کاسه مخلوط کرده و با فرچه رومال می کنیم.

مرحله چهارم

سپس مغزیجات را روی آن می پاشیم. یک قابلمه بزرگتر از قالب، بر می داریم. سپس یک پایه استیل یا کاسه درون آن قرار می دهیم. به مدت ۲۰ دقیقه روی شعله پخش کن با حرارت ملایم قرار می دهیم تا داغ شود.

مرحله پنجم

سپس قالب را داخل آن قرار داده و در آن را به مدت ۲۰ دقیقه می بندیم تا شیرینی ها بپزد و زیر شیرینی ها طلایی شود. می توان این شیرینی ها را در سینی فر که کف آن را کاغذ روغنی پهن کرده ایم، می چینیم.

READ
دستور پخت شیرینی خشک مجلسی برا ي عيد

سپس فر را از قبل به مدت یک ربع گرم می کنیم و شیرینی ها را به مدت بیست دقیقه در دمای ۱۵۰ درجه سانتی گراد می پزیم تا زیر شیرینی ها طلایی شود. می گذاریم قالب یا سینی فر خنک شود سپس شیرینی ها را از قالب جدا می کنیم.

منبع :چی شی…

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

کد امنیتی را وارد نمایید *