کد خبر : 17382
تاریخ انتشار : دوشنبه 10 بهمن 1401 - 22:24

آموزش خورشت قیمه اسفناج

آموزش خورشت قیمه اسفناج

خورشت قیمه اسفناج از خورش های سنتی و قدیمی ایرانی است که امروزه برای کدبانوها از غذاهای کمتر شناخته شده محسوب می شود

خورش قیمه اسفناج , طرز تهیه خورش قیمه اسفناج , دستور پخت خورش قیمه اسفناج

خورشت قیمه اسفناج از خورش های سنتی و قدیمی ایرانی است که امروزه برای کدبانوها از غذاهای کمتر شناخته شده محسوب می شود

مواد لازم برای ۴ نفر
ران یا سینه مرغ ۴۵۰ گرم
اسفناج ۵۰۰ گرم
لپه ۱ پیمانه
پیاز بزرگ ۱ عدد
سیر ۲ حبه
رب گوجه فرنگی ۲ قاشق غذاخوری
آبغوره ½ فنجان
نمک، فلفل قرمز، زردچوبه و فلفل سیاه به مقدار کافی
کاری و پودر شنبلیله به مقدار کافی

مرحله اول

برای تهیه خورش قیمه اسفناج خوشمزه ابتدای کار لپه را درون یک قابلمه مناسب می ریزیم و به خوبی می شوییم تا گرد غبارش کاملا شسته شود، سپس قابلمه را تا نیمه پر از آب می کنیم و روی حرارت متوسط قرار می دهیم.

مرحله دوم

در این مرحله اجازه می دهیم لپه درون آب جوش بماند تا نیم پز شود. در ادامه اسفناج را می شوییم، سپس درون آبکش قرار می دهیم تا آب اضافی اش خارج شود. در ادامه اسفناج را روی تخته گوشت قرار می دهیم.

مرحله سوم

حالا اسفناج را به صورت ریز ساطوری می کنیم. در ادامه یک قابلمه مناسب انتخاب می کنیم، سپس یک سوم آن را پر از آب می کنیم و یک توری بخار پز یا آبکش روی قابلمه قرار می دهیم و قابلمه را روی حرارت زیاد می گذاریم.

مرحله چهارم

در این مرحله اجازه می دهیم آب به نقطه جوش برسد. در ادامه اسفناج ها را درون توری قرار می دهیم، سپس درب قابلمه را می بندیم و حرارت را ملایم می کنیم و اجازه می دهیم اسفناج ها با بخار آب بخار پز شوند.

READ
طرز تهیه خورشت آلو اسفناج!/آشپزی

مرحله پنجم

حالا درون یک تابه مناسب مقداری روغن مایع می ریزیم و روی حرارت قرار می دهیم و سینه یا ران مرغ را درون تابه قرار می دهیم، سپس دو طرف گوست مرغ را به صورت یکدست سرخ کرده و از تابه خارج می کنیم و کنار می گذاریم.

مرحله ششم

در این مرحله پوست پیاز را جدا می کنیم، سپس به صورت نگینی ریز خرد می کنیم. در ادامه یک تابه مناسب روی حرارت قرار می دهیم، سپس پیاز های خرد شده را به آن اضافه می کنیم و به خوبی تفت می دهیم.

مرحله هفتم

حالا به تفت دادن ادامه می دهیم تا پیاز سبک و شیشه ای شود، سپس نمک، فلفل قرمز، زردچوبه، فلفل سیاه، کاری و پودر شنبلیله را اضافه می کنیم و تفت می دهیم تا بوی خامی ادویه ها به طور کامل گرفته شود.

مرحله هشتم

در این مرحله لپه نیم پز شده را از قابلمه خارج می کنیم، سپس درون آبکش می ریزیم و اجازه می دهیم آب اضافی اش کاملا خارج شود. در ادامه اسفناج بخار پز شده را از توری خارج می کنیم و درون آبکش قرار می دهیم.

مرحله نهم

حالا رب گوجه فرنگی را به قابلمه حاوی پیاز اضافه می کنیم، سپس به تفت دادن ادامه می دهیم تا رب کاملا سرخ شده و رنگ آن درون قابلمه باز شود. در ادامه پوست سیر را جدا می کنیم و به صورت نگینی ریز خرد می کنیم.

مرحله دهم

در این مرحله سیر را به قابلمه اضافه می کنیم و به تفت دادن ادامه می دهیم تا عطر سیر آزاد شود. در ادامه اسفناج بخار پز شده را به همراه لپه نیم پز شده درون قابلمه اضافه می کنیم و کمی مخلوط می کنیم.

مرحله یازدهم

حالا مواد درون قابلمه را به خوبی مخلوط می کنیم تا ترکیب و یکدست شوند. در ادامه تکه های مرغ سرخ شده را به قابلمه اضافه می کنیم، سپس تا اندازه ای که روی مرغ ها را بگیرد آب ولرم اضافه می کنیم و درب قابلمه را می بندیم.

مرحله دوازدهم

در نهایت حرارت را متوسط می کنیم و اجازه می دهیم به مدت ۱ ساعت بپزد تا خورش جا بیفتد. در ۱۵ دقیقه آخر پخت آبغوره را اضافه می کنیم، سپس مخلوط می کنیم. در آخر خورش را به همراه پلو زعفرانی سرو می کنیم. نوش جان.

READ
طرزتهیه مالاکوف/شیرینی مخصوص عید

منبع :چی شی

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

کد امنیتی را وارد نمایید *