کد خبر : 17308
تاریخ انتشار : یکشنبه 9 بهمن 1401 - 8:36

فیلیمو در یک قدمی تعطیلی

فیلیمو در یک قدمی تعطیلی

پخش سریال سقوط که با تبلیغات زیادی آغاز شده بود، متوقف شد.

سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی پس از اینکه اظهارنظرهایش درباره اعمال‌برخی ملاحظات در پروژه‌ها به نتیجه عملیاتی نرسید شـامگاه پنجشنبه گذشته در اطلاعیه‌ای با تاکید بر این بند که ساترا در برابر هرگونه قانون‌شکنی و بی‌توجهی به‌حقوق مخاطبان و رقابت غیرقانونی و ناعادلانه با سایر سکوهای دارای مجوز از ساترا (۳۳۷ سکوی دارای مجوز) اقدامات قانونی‌لازم را انجام خواهد داد به نامه رییس صداوسیما به رییس جمهور اشاره کرده است.

در این اطلاعیه روی صحبت ساترا به طور خاص یکی از پلتفرم‌ها یعنی فیلیمو اســت که این روزها اتفاقا ســریال سـقوط را پخش می‌کند؛ با این تاکید بر اینکه پلتفرم مذکور بر اســاس قانون، موظف به اخذ مجوز پخش مجموعه سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیــر بوده و این اتفاق نیفتاده است. بر این اساس بار دیگر با بالا گرفتن اختلاف‌نظرها میان مسئولان ساترا و پلتفرم فیلیمو، شائبه‌هایی برای تعطیلی این پلتفرم مطرح شده است.

در بخشهایــی از ایــن اطلاعیه آمده اســت: پلتفرم فیلیمو بدون اخذ مجوز قانونی تولید سـریال سقوط اقدام به تولید این مجموعه همچنین بدون اخذ مجوز انتشار، اقدام به انتشار آن کرده است.

این اقدام غیرقانونی به رغــم تذکرات و مکاتبات پیاپی ســاترا و یادآوری فرآیند قانونی اخذ مجــوز و بی توجهی مکرر این پلتفرم صورت گرفته‌است.با توجه به تکرار تخلفات این پلتفرم در گذشته، گزارش تخلف جدیــد فیلیمو به نهادهای نظارتی و قضایی گزارش و در این خصوص
اطلاع‌رسانی شد. فارغ از محتوای سریال سقوط، بی‌توجهی آشکار و عمــدی پلتفــرم فیلیمو به قانون و زیر پا گذاشتن مقررات علت پیگیری ســاترا در راستای وظایف قانونی آن است و در این خصوص برای تحقق اجرای قانون همه نهادهای مربوطه از جمله شورای عالی فضای مجازی و مرکز ملی فضای مجازی تابع این شورا نیز در جریان تخلف مذکور قرار گرفتند.

مکاتبه رییس رســانه ملی با رییس جمهور در جایگاه ایشان به عنوان رییس شورای عالی فضای مجازی صورت گرفته و در آن ضمن ارایه گزارش تخلفات این پلتفرم درخواســت اقدام قانونی شده است.

ســازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی تاکید می‌کند، رویکرد این سازمان نسبت به فعالان تولید محتوا در فضای مجازی، رویکرد حمایتی نظارتی است و در راستای حمایت از آنان به وظایف خود عمل کرده و در برابر هر گونه قانون‌شکنی و بی توجهی به حقوق مخاطبان و رقابت غیرقانونی و ناعادلانه با سایر
سکوهای دارای مجوز از ساترا (۳۳۷ سکوی دارای مجوز)، اقدامات قانونی لازم را انجام خواهد داد و در این راستا در مقابل تخلف از قانون، مسئولیت خود را به شکل کامل انجام خواهد داد.

THcEJPHh1yLJ

5WIx28fLwpMP

بر اساس این گزارش، سریال سقوط در حالی چهارشنبه گذشته به عنوان پرمخاطب‌ترین مجموعه نمایشــی پلتفرم پخش‌کننده‌اش معرفی شـد که وضعیت پخش ادامه قسمت‌های این سریال بر اساس آنچه در آخرین اطلاعیه ساترا آمد، متوقف خواهد شد. تهیه کننده این
سریال هم از دریافت نامه توقف پخش خبر داد گفت: باتوجه به پیشزمینه‌ای که از ارتباط ساترا با پلتفرم‌ها داشتیم شاید برای‌ نخستین بار تمام قسمت‌ها سریال را برای ساترا ارسال کردیم تا بدون ایجاد حواشی و بهانه‌جویی احتمالی، نهاد تنظیم کننده حالا قانونی یا عرفی آن را ببینند و اظهارنظر کنند. بعد از ارسال تمام قســمت‌ها، بارها بــه صورت تلفنی و مکتوب و حتی حضوری پیگیــری کردیم، حتی جلسه‌ای برگزار شــد و با دوســتان صحبت کردیم، نگرانی‌هایشان را مطرح کردند و ما هم توضیحات لازم را ارائه دادیم‌ در نهایت گفتیم که می‌خواهیم تعامل داشته باشیم تا سریال با لحاظ کردن دغدغه‌ها پخش شود. فضای گفت‌وگوها کمی جلو رفت و در جلسات خصوصی از این تعامل و محتوا اظهار خرسندی کردند. محمدرضا منصوری با تأکید بر عدم همراهی ســاترا و نبود ارتباط شفاف در قبال پیگیری‌ها اضافه کرد: می‌توانم در یک کلام بگویم که تا همین لحظه یک نفر یک خط اصلاحات به من تهیه‌کننده نداده اســت؛ حتی تا زمان پخش قسمت
اول، پیگیر دوستان در ساترا بودم و پاسخی نگرفتم. در این بین با یکی دوستان در شورای پروانه نمایش هم تماس گرفتم و ایشان هم به من قول داد که پیگیری میکند اما گویا پیگیریشــان نتیجه نداد. غیر از من، تیم سازنده سریال هم پیگیر بودند و تماس، پیام و فایل‌های صوتی اعضای تیم هم موجود اسـت.

با این حال‌کسی جواب این تماس‌ها را نمی‌داد و آنقدر دنبال آن رفتیم که در نهایت، پیگیری‌هایمان نامه ساترا که خیلی کلی بود منجر شد به نامه‌ای که در آن تنها اعلام کرده بودند: به دلیل ملاحظات محتوی امکان انتشار وجود ندارد. وزیر ارشاد هفته پیش با تاکید بر اینکه سقوط ادامه دارد، تاکید کرده بود، اینکه یک اثر بنا بر عملکرد یک بازیگر متوقف شــود از ســوی وزارتخانه ممنوع شــده است.

READ
بیوگرافی الناز شاکردوست/هنر

سریال آکتور به کارگردانی نیما جاویدی هم از جمله مجموعه‌هایی است که مجوزهای ساترا را در ابتدا دریافت نکرده بود و ممکن است دچار همین سرنوشت شود.

منبع :خبر فوری

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

کد امنیتی را وارد نمایید *