کد خبر : 17119
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 4 بهمن 1401 - 21:17

آموزش بافت دامن تیغ ماهی دخترانه

آموزش بافت دامن تیغ ماهی دخترانه

یکی از انواع لباس های بافتنی زیبا و جذاب زنانه که برای روز های سرد گزینه مناسبی می باشد دامن بافتنی بوده که همچون دیگر لباس های بافتنی طرح ها و مدل های متنوعی داشته و در رنگ ها و سبک های مختلفی موجود م ی باشدکه می توانید مدل مدنظر خود را از بازار تهیه نمایید یا با استفاده از هنر دست خود در منزل ببافید و مورد استفاده قرار دهید.

یکی از انواع لباس های بافتنی زیبا و جذاب زنانه که برای روز های سرد گزینه مناسبی می باشد دامن بافتنی بوده که همچون دیگر لباس های بافتنی طرح ها و مدل های متنوعی داشته و در رنگ ها و سبک های مختلفی موجود م ی باشدکه می توانید مدل مدنظر خود را از بازار تهیه نمایید یا با استفاده از هنر دست خود در منزل ببافید و مورد استفاده قرار دهید. بدین منظور سعی داریم رد این مطلب به آموزش بافت دامن به روش های مختلف و ساده ای به صورت گام به گام بپردازیم.

 

آموزش بافت دامن زیبا دخترانه

به طور کلی لباس های بافتنی با آغاز فصل سرما به روی کار می آیند و به دلیل جنس مناسبی که داشته در این فصل ها کاربرد بیشتری دارند. با استفاده از این هنر زیبا می توان لباس های مختلفی درست کرد که از جمله آن ها می توان به بافت دامن، کت بافتنی، ژاکت، شال گردن، بلوز بافتنی، ساق دست، جوراب و … اشاره کرد.

بانوان هنرمندی که در این زمینه مهارت دارند می توانند در منزل با استفاده از وسایل ساده ای همچون رنگ های مختلف کاموا هر مدلی که مدنظر دارند را به راحتی با صرف هزینه و وقت اندکی ببافند و از هنر دست خود لذت ببرند. اگر تمایل دارید با نحوه بافتن دامن نیز آشنا شوید پیشنهاد می کنیم تا پایان این مطلب همراه ما باشید.

طریقه بافتن دامن ترک دخترانه

لوازم مورد نیاز برای بافتن دامن دخترانه در سه طرح مختلف

  • کاموا متوسط
  • میل شماره ۳٫۵ یا

فراگیری مراحل بافتن دامن ترک دخترانه

به منظور درست کردن این نوع دامن بافتنی زیبا چند شیوه وجود دارد که یک نوع آن از سمت بالا می باشد و سپس کمر و بعد ترک ها را باید ببافید. شیوه دوم این است که هر ترک را به صورت جداگانه بافته و سپس به یکدیگر بدوزید یا با استفاده از قلاب به هم ببافید و سپس از دور کمر دانه بردارید و حالت کشباف ببافید که در ادامه به آموزش این روش پرداخته ایم.

نحوه بافت دامن دخترانه زیبا

شیوه اندازه گیری :

در ابتدا دور کمر را اندازه گیری نموده و مطابق با آن دانه ها را بر عدد ۸ تقسیم کنید. تا جای امکان سعی نمایید تعداد دانه ها بر عدد هشت بخش پذیر باشند تا در تعداد دانه ها زمان قسمت بندی به عدد اعشاری نرسید.

نحوه بافت :

به منظور آغاز کار در ابتدا بایستی تعداد دانه ها را تعیین نمایید. برای این مدل دامن حدود ۱۵۲ دانه در نظر گرفته شده است که باید سر بیندازید. دانه ها را بر عدد ۸ تقسیم نمایید که عدد ۱۹ به دست می آید. بدین صورت باید ۸ دفعه حدود ۱۹ دانه سر بیندازید.

READ
پرطرفدار ترین دسر بهاری؛ کیک لیمو

نحوه بافتن دامن دخترانه با طرحی ساده

برای این نوع دامن بایستی تمامی رج ها را ساده بافی نمایید و هر ۳ یا ۴ رج در میان یک دانه به طرفین کار بیفزایید تا شکل فون به خود بگیرد. زمانی که اندازه بافت به قسمت روی باسن رسید دیگر احتیاجی به افزودن دانه نیست و بافت را تا هر طولی که مدنظر دارید می توانید ادامه بدهید. پس از بافتن ۸ ترک بایستی آن ها را به یکدیگر متصل نمایید.

زمانی که درزها را به هم بافتید بایستی از دور تا دور کمر دانه برداشته و کشباف دولا یا هر مدل کشبافی که یاد دارید را بر روی کار اجرا نمایید. باید این نکته را مدنظر داشته باشید که به خاطر این که قسمت کمر باید سفت و محکم باشد و شل مانند نباشد بهترین کار این است که از کشباف محکم تری همچون کشباف آمریکایی یا کشباف دوبل استفاده نمایید.

آموزش بافت دامن در طرح های مختلف

شیوه بافتن دامن تیغ ماهی دخترانه

به منظور اجرای این مدل دامن در آغاز باید دور کمر شخص را اندازه گیری نمایید و مطابق با آن دانه سر بیندازید. در این آموزش ارائه شده دور کمر ۵۰ سانتی متر در نظر گرفته شده است که بر اساس آن باید ۱۰۵ دانه با کاموای متوسط سر بیندازید.

مراحل بافت :

برای قسمت کمر دامن بایستی از کشباف دویل استفاده نمایید و تا حدود ۵ سانتی متر آن را ادامه بدهید. زمانی که بافتن کشباف به انتها رسید هر دانه ای که بافتید باید یک ژته بیندازید. با این عمل دانه ها حدودا دو برابر می گردند. برای بافتن رج بعدی مدل تیغ ماهی را باید اجرا نمایید که تا پایان طول مدنظرتان برای دامن ادامه دارد. این نوع دامن دخترانه دارای یک شکاف می باشد و پس از دوخته شدن درز می توانید تزیینات مختلفی به آن بیفزایید.
آموزش بافتن دامن تیغ ماهی دخترانه
برای بافتن مدل تیغ ماهی باید تعداد دانه ها حالت فرد داشته باشند. در رج اول ۲ دانه از زیر و ۲ دانه از رو را تا پایان رج به همین شکل باید ادامه بدهید. آخرین دانه را به هر صورتی که بود ببافید یعنی در صورتی که پیش از آخرین دانه ۲ دانه رو بود آن یک دانه از قسمت زیر می شود یا برعکس آن اگر ۲ دانه از زیر بود آخرین دانه از قسمت رو بافته می شود.
برای بافتن رج دوم ۲ دانه از زیر و ۲ دانه از رو تا انتهای رج به همین صورت ببافید. رج های بعدی را به همین شکل ادامه دهید. تنها بایستی توجه نمایید که آغاز رج با ۲ دانه از زیر باشد و دانه ها را اشتباه نبافید. حالت پشت و روی این مدل شبیه هم می باشد.
آموختن مراحل بافتن دامن تیغ ماهی دخترانه

نحوه بافتن دامن پلیسه دخترانه

به منظور درست کردن این نوع دامن بافتنی دخترانه بایستی به میزان دور کمر دانه سر بیندازید. در فاصله ۳ سانتی متری ابتدای بافت تمامی دانه ها در کل رج ها بایستی از قسمت زیر بافته شوند. سپس به روشی که در ادامه بیان کرده ایم مدل موردنظر را ببافید.

READ
آموزش خیاطی سارافون و کت دخترانه بچه گانه

در رج اول طریقه بافت ۳ دانه از زیر و یک دانه از زیر و بعد ۳ دانه از زیر و یک دانه از رو و سپس ۳ دانه از زیر، یک دانه از زیر و ۳ دانه از زیر می باشد. برای بافتن رج دوم نیز روش کار به این صورت بوده که ۳ دانه از زیر ، ۱دانه از رو و بعد ۳ دانه از زیر ، ۱ دانه از زیر  و سپس ۳ دانه از زیر ، ۱ دانه از رو و ۳ دانه از زیر باید ببافید.

تا حدود ۳ سانتی متر این نوع بافت را ادامه دهید و در میان هر یک از ترک ها یک دانه بیفزایید. بعد از آن در هر ۵ سانتی متر یک مرتبه یک دانه اضافه نمایید. این مدل بافتن را همچنان ادامه بدهید تا اندازه قد دامن به میزان دلخواهی که در نظر گرفته اید برسد.آموزش ساده بافتن دامن دخترانه

در این مطلب نحوه بافت دامن دخترانه را در سه طرح شیک و کاربردی به طور کامل آموزش دادیم که امیدواریم مورد پسندتان قرار گرفته باشد و از آن نهایت استفاده را برده باشید.
 منبع :هنری

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

کد امنیتی را وارد نمایید *