هدیه برای روز پدر می‌تواند یک شاخه گل و کارت تبریک هم باشد، (جوراب را از ذهنتان کنار بگذارید، لطفا!) اما قرار نیست اینقدر ساده برگزار شود! به خصوص که وقتی پای هدیه روز مادر وسط باشد آقایان تمام تلاش‌شان را می‌کنند چیزی کم نگذارند. وقتش است که دست به کار شوید و نگاهی به پیشنهادهایی بیندازید که در ادامه برایتان فراهم کرده‌ایم. این هدیه‌ها برای طیف وسیعی از آقایان، از نامزد گرفته تا پسر و پدر محترم به کار می‌آیند.

آداب و رسوم روز پدر در فرهنگ‌های مختلف جهان

جالب است بدانید که روز پدر در بسیاری از کشورهای جهان هم در تاریخ های مختلف وجود دارد؛ به عنوان مثال روز پدر در انگلیس و فرانسه سومین یکشنبه‌ی ماه ژوئن است‌، در آلمان روز عروج مسیح به عنوان روز پدر گرامی داشته می‌شود و در ایتالیا، اسپانیا و پرتغال ۱۹ مارس به عنوان روز پدر در نظر گرفته می‌شود. در ایران زادروز تولد حضرت علی ابن ابی طالب، امام اول شیعیان به عنوان روز مرد و روز پدر مشخص شده و روز پدر در افغانستان هم همانند ایران در همین روز فرخنده گرامی داشته می‌شود.

برخی از فرزندان و همسران برای هدیه روز پدر یا کادوی روز مرد به ارسال یک متن یا پیامک «روزت مبارک» اکتفا ‌می‌کنند اما فسلفه‌ی روز مرد این است که بهانه‌ی این مناسبت خاص از پدر، برادر، پسر و یا نامزدتان به خوبی تجلیل کنید. روز پدر روزی است برای بزرگداشت پدرها، پدر بودن، پیوند میان پدران و مادران و اهمیتی که پدرها در اجتماع دارند؛ از همین رو در بسیاری از کشورها در این روز مراسم جشن برگذار می‌شود و بازار فروش گیفت‌های ویژه روز پدر، کارت‌های تبریک و‌… حسابی داغ می‌شود. دانش‌آموزان هم در مدارس با تشویق و آموزش مربیانشان برای پدرها کاردستی درست ‌می‌کنند و یا با هدیه دادن نقاشی‌، کاریکاتور‌، متن‌هایی حاوی جملات محبت‌آمیز یا شعر سعی ‌می‌کنند پدرانشان را خوشحال کنند.

بعضی خانواده‌ها هم به مناسبت روز مرد و روز پدر این مراسم را مفصل برگزار ‌می‌کنند و  با تهیه‌ی کیک و تزیین خانه با استفاده از استیکرهای تزیینی روز مرد سعی ‌می‌کنند از مردان خانواده تقدیر کنند. هر چند این نوع بزرگداشت‌ها و هدایا ارزش معنوی دارند و سبب خوشحالی مردان خانواده می‌شوند اما یکی از بهترین کارهایی که همسران و فرزندان می‌توانند در این روز انجام دهند این است که با بررسی آیتم‌هایی که مورد علاقه یا احتیاج مرد خانواده است هدیه‌ای ارزشمند به آنها تقدیم کنند.

بهترین هدیه روز پدر و قانون طلایی

هدیه روز پدر

با نزدیک شدن به روز پدر احتمالا از خودتان خواهید پرسید برای هدیه روز پدر چه بخرم؟ در این بخش از مطلب به شما ایده‌هایی طلایی برای تهیه کادوی روز مرد ارائه خواهیم کرد.

یک روز را که پدر یا همسر محترم سر کار هستند، انتخاب کنید و تور کمد‌گردی بگذارید. بروید سر وقت کمدشان و ببینید چه چیزهایی دارند که دیگر به دردشان نمی‌خورند یا وقت عوض کردن‌شان رسیده است. اسم این چیزها را روی برگه بنویسید. بعد دوباره نگاهی کلی به لباس‌ها بیندازید. این بار به این نیت که ببینید چه رنگ‌هایی بیشتر بینشان دیده می‌شوند. لیست این رنگ‌ها را هم یادداشت کنید. در نهایت سایزها را یادداشت کنید. مثلا بنویسید سایز شلوار ۴۲ است و سایز تی‌شرت مدیوم است. وقتی نوبت به خرید رسید دست به کار شوید و با توجه به رنگ‌ لباس‌های موجود، رنگ لباس، کیف، کفش یا هر چیز دیگری که قصد خرید آن را دارید، انتخاب کنید. این کار کمک‌تان می‌کند اولا چیزی بخرید که مرد زندگی‌تان به آن نیاز دارد و ثانیا سراغ رنگ‌هایی بروید که تکمیل‌کننده‌ی وسایل داخل کمد او هستند.

READ
روش هایی شگفت انگیز برای آرام کردن ذهن/روانشناسی

اما با این وجود ممکن که با پدر یا برادرتان در یک خانه زندگی نکنید و یا قصد خرید هدیه برای نامزدتان که هنوز با هم به یک خانه نرفته‌اید را داشته باشید. در این صورت ممکن است دسترس به کمد آقایان را نداشته باشید که در این حالت باید با توجه به استایل و سبک شخصی پدر، برادر یا نامزدتان اقدام به خرید هدیه کنید. اما از کجا بفهمید سبک و استایل شخصی آن‌ها چیست؟ و چه نوع آیتم‌هایی برای آن‌ها مناسب است؟

یکی از روش‌هایی که ‌می‌توانید استایل و سبک شخصی افراد را تشخیص دهید این است که به ‌لباس‌هایی که در میهمانی، محل کار و… می‌پوشند توجه کنید. دقت کنید که بیشتر به چه نوع اکسسوری‌هایی علاقه دارند و از آن‌ها استفاده ‌می‌کنند.

راه دیگری که می‌توانید استایل و سبک شخصی افراد را تشخیص دهید این است که به تصاویر آن‌ها در پروفایل شبکه‌های اجتماعی‌شان توجه کنید. افراد معمولا عکس‌هایی که را که بیشتر از بقیه دوست دارند را به عنوان تصویر پروفایلشان انتخاب ‌می‌کنند و به این ترتیب ‌می‌توانید بفهمید چه نوع آیتم‌هایی و با چه سبکی مورد علاقه آن‌هاست. علاوه بر روز مرد یا روز پدر برای هدیه تولد هم در نظر گرفتن این موارد به شما کمک می‌کند که هدیه مناسب‌تری را انتخاب کنید.

اصول بودجه‌بندی برای خرید هدیه روز پدر

بودجه بندی برای خرید هدیه

حتما بودجه‌تان را مشخص کنید تا بتوانید راحت‌تر سراغ خرید بهترین هدیه برای روز پدر بروید. واقع بین باشید و طیفی برای خودتان مشخص کنید. مثلا با خودتان قرار بگذارید هدیه‌تان زیر ۳۰۰ هزار تومان و بیشتر از ۵۰۰ هزار تومان نمی‌شود. اینطوری لیست هدایایی که ‌می‌توانید انتخاب کنید شفاف می‌شود. یکی از کارهایی که می‌تواند به شما در خرید بهترین هدیه برای روز پدر کمک کند این است که اینترنتی خرید کنید. فروشگاه‌های اینترنتی به شما امکانات زیادی می‌دهند. اول از همه، تمام محصولات‌شان به خوبی دسته‌بندی شده است. بنابراین لازم نیست تمام شهر را یا تمام فروشگاه را زیر و رو کنید تا بتوانید چیزی را که مد نظر دارید، پیدا کنید.

اگر بخواهید پیراهن بخرید خیلی راحت گزینه‌ی پیراهن را از بین لباس‌های مردانه انتخاب می‌کنید و ظرف چند ثانیه تمام پیراهن‌های مردانه را مشاهده می‌کنید. مزیت دوم این است که ‌می‌توانید طیف قیمتی که مد نظرتان است را وارد کنید تا فروشگاه اینترنتی محصولاتی که کمتر از حداقل یا بیشتر از حداکثر قیمت مد نظر شما هستند را حذف کند و شما زمان‌تان را از دست ندهید.

در نهایت خرید اینترنتی از فروشگاهی مثل دیجی‌استایل ضمانت برگشت هفت روزه دارد و اگر به هر دلیلی دلتان لباس، کیف یا کفشی را که خریده‌اید، نخواست ‌می‌توانید آن را پس بدهید یا عوض کنید.

۱. انواع لباس

هدیه روز پدر

بعد از اینکه به نکاتی که گفتیم توجه کردید وقت انتخاب هدیه می‌رسد. اگر برای نامزد، همسر یا برادرتان خرید می‌کنید سراغ رنگ‌های شاد و مدل‌های جوان پسند بروید و اگر برای پدرتان دنبال هدیه هستید بهتر است با توجه به سن او، سراغ مدل‌های رسمی‌تر بروید. اما باز هم توجه به استایل و سبک شخصی را در نظر داشته باشید، برخی مردان جوان استایل رسمی‌تر را بیشتر می‌پسندند و برخی پدران میانسال و سالمند سلیقه‌شان با سبک اسپرت، رنگ‌های شاد و حتی تی‌شرت‌های طرح‌دار هم جور است.

READ
نجات یک ایرانی ماجراجو از مثلث برمودا

تی‌شرت مردانه یکی از آیتم‌هایی است که برای هدیه روز مرد کادوی مناسبی به نظر می‌رسد. بر حسب سلیقه و سبک شخصی آقایان ‌می‌توانید یک تی‌شرت ساده یا طرح‌دار به عنوان هدیه انتخاب کنید. اگر همسر، پدر، برادر یا نامزدتان طبق مد روز مردانه لباس می‌پوشد ‌می‌توانید تیشرتی با طرح و رنگ ترند و مد روز برایش تهیه کنید.

یکی از این هدیه‌ها که اتفاقا جزو جدا نشدنی هدایای روز پدر است و سال‌هاست با اقتدار جایگاهش را حفظ کرده، پیراهن مردانه است. خوب است قبل از خرید آن سر شانه و دور کمر همسر یا پدرتان را از روی یکی از پیراهن‎‌هایی که به تازگی پوشیده و کاملا اندازه‌اش است به دست آورید. در کنار پیراهن، یک کت تک مردانه با رنگ شاد و برش زیبا انتخاب خوبی برای مردان جوان است. نامزدتان اهل کت و لباس‌های رسمی نیست؟ پولوشرت یا همان تی‌شرت‌های یقه‌دار را برایش در نظر بگیرید!

۲. لباس ورزشی

هدیه روز پدر

لباس ورزشی مردانه از دیگر گزینه‌هایی است که به عنوان هدیه برای روز پدر مناسب خواهد بود. یک جفت کفش ورزشی راحت و شیک یا یک سوئیشرت یا هودی مناسب برای پیاده‌روی‌های بهاره انتخاب خوبی است. اگر هم پدر، همسر‌، برادر یا نامزدتان به صورت حرفه‌ای ورزش می‌کند ست‌های گرمکن و شلوار ورزشی هم انتخاب خوبی خواهد بود.

اکسسوری‌

به طور کلی اکسسوری‌های مردانه‌ای که برای هدیه دادن مناسب هستند را می‌توانیم به چند دسته تقسیم بندی کنیم. در انتخاب اکسسوری حتما به سلیقه و استایل شخصی آقایان توجه کنید تا بتوانید آیتم مطلوب و مناسبی را به آن‌ها هدیه کنید.

۳. زیورآلات مردانه

هدیه روز پدر

آیتم‌های مد روز مانند گردنبند، دستبند، انگشتر و جزئیات کوچکی که به شیک‌تر شدن استایل کمک ‌می‌کنند برای آقایان جوان بسیار مناسبند. زیورآلات مردانه مانند دستبند و گردنبند ممکن است برای آقایان میانسال یا سالمند مناسب نباشد اما برای جوان‌تر‌ها انتخاب خوبی است؛ به خصوص دستبند‌های چرمی بسیار زیبا و جذابی برای آقایان جوان در بازار وجود دارد که برای هدیه دادن در این مناسبت خاص بسیار مناسب است. برای پدرها انگشترهای عقیق هم می‌تواند انتخاب ماندگار و مناسبی باشد.

اما با این وجود قبل از انتخاب هدیه به استایل آقایان توجه کنید و ببینید که آیا در استایل شخصی‌شان به طور کلی از این زیورآلات استفاده ‌می‌کنند یا خیر.

۴. اکسسوری‌های پوششی مانند کلاه و دستکش

هدیه روز پدر

این آیتم‌ها هم با توجه به استایل شخصی می‌توانند هدیه مناسبی برای کادوی روز مرد باشند. به خصوص در فصل سرما برای آقایانی که استایل رسمی دارند یک جفت دستکش چرمی با کیفیت انتخاب بسیار مناسبی است و برای جوان‌تر‌ها هم ‌می‌توانید یک ست کلاه و دستکش‌بافتنی و جذاب به عنوان هدیه انتخاب کنید. برای آقایان جوان و خوش‌پوش کلاه‌های ترند و خاص هم می‌تواند هدیه مناسبی باشد

۵. اکسسوری‌های تکمیلی استایل مانند کمربند و کراوات

هدیه روز پدر

اکسسوری‌های تکمیلی استایل مانند کمربند، کراوات، پاپیون، دکمه سردست و… هم از جمله آیتم‌های جذاب و مناسبی هستند که ‌می‌توانید به عنوان هدیه روز مرد انتخاب کنید و به آقایان هدیه بدهید.

۶. عینک آفتابی

عینک آفتابی هم یکی از آن اکسسوری‌های کاربردی است که ‌می‌توانید به عنوان هدیه انتخاب کنید. عینک آفتابی آیتمی است که پیر و جوان نمی‌شناسد و تمامی افراد در تابستان برای محافظت از چشمانشان باید از عینک آفتابی استفاده کنند. فقط در هنگام انتخاب عینک آفتابی به عنوان هدیه استایل و سبک شخصی آقایان را هم در نظر بگیرید.

۷. انواع ساعت و مچ‌بند هوشمند

هدیه روز پدر

ساعت هم یکی از آیتم‌هایی است که به عنوان یک هدیه‌ی ماندگار و ارزشمند ‌می‌توانید به پدر، برادر، همسر یا نامزدتان هدیه بدهید. در هنگام انتخاب نوع ساعت همچون دیگر آیتم‌ها استایل و سبک شخصی آیتم‌ها را در نظر بگیرید.

READ
نحوه بافت ساق دست یا دستکش/بافتنی

برای آقایان مسن و میانسال معمولا ساعت‌های عقربه‌ای رسمی مناسب‌تر است اما آیتم‌هایی مانند ساعت‌های هوشمند و مچ‌بند‌های سلامتی علاوه بر آقایان جوان می‌تواند برای آقایان سالمند و میانسال هم بسیار مناسب باشد چرا که این نوع گجت‌های هوشمند برای کنترل شاخص‌های سلامت مانند ضربان قلب و فشار خون در سالمندان و میانسالان بسیار کاربردی هستند. برای جوان‌تر‌ها هم ساعت‌های اسپرت، و ساعت‌های ورزشی می‌تواند بسیار مناسب باشد.

۸. کیف چرم مردانه و ست هدیه

هدیه روز پدر

محصولات چرمی همیشه ارزش خودشان را حفظ ‌می‌کنند و زمانی که قرار باشد کمترین ریسک را متحمل شوید به دردتان می‌خورند. برای خرید کیف مردانه یا کیف پول چرمی نیازی به دانستن سایز نیست و برای همین یک خرید ساده و راحت را تجربه خواهید کرد. ست‌های هدیه مردانه شامل کیف چرم و جاکلیدی هم گزینه خوب و شیکی برای هدیه دادن هستند. دنبال هدیه‌ی نفیس‌تری برای پدربزرگ‌ها و پدرها اگر می‌گردید خوب است سری به کتاب‌های حافظ و خیام چرم درسا بزنید که بی‌نهایت با‌ ارزش و زیبا هستند.

۹. عطر و ادکلن

هدیه روز پدر

خرید عطر برای عزیزان، ریسک زیادی دارد چون ممکن است بویی که شما پسندیده‌اید برای آن‌ها خوشایند نباشد. در خرید حضوری هم بعد از باز شدن بسته عطر، فروشگاه‌ها محصول را پس نمی‌گیرند. بنابراین اگر به عنوان هدیه برای روز پدر قصد خرید عطر دارید بهتر است خرید اینترنتی را گوشه‌ی ذهنتان داشته باشید که به شما امکان عوض کردن محصول، حتی بعد از باز شدن بسته‌بندی را می‌دهد.

۱۰. لوازم بهداشتی آقایان

هدیه روز پدر

بسیاری از آقایان به سلامت پوستشان اهمیت نمی‌دهند و روز مرد مناسبت خوبی است که به این بهانه ‌یک پک محصولات مراقبت پوست مردانه به آن‌ها هدیه دهید. کرم‌های مرطوب‌کننده، ضدآفتاب و محصولات ضدچروک و ضد پیری مناسب آقایان، ست اصلاح شامل افترشیو و دیگر لوازم اصلاح و… از جمله هدایای کاربردی و مناسبی هستند که ‌می‌توانید به مناسبت روز مرد به آقایان هدیه دهید.

و در آخر

در این مطلب بهترین پیشنهاد‌هایی که می‌توانستیم برای هدیه‌ی روز پدر یا هدیه به همسر و برادر داشته باشیم را به شما گفتیم. مطمئنا گزینه‌های زیادی دیگری وجود دارند که بسته به شناختی که شما از طرف مقابل‌تان دارید می‌توانند یک هدیه‌ی عالی باشند. همان طور که در مطلب تاکید کردیم در نظر گرفتن استایل و سبک شخصی و سلیقه‌ی آقایان هم نقش مهمی در انتخاب هدیه‌ی مناسب دارد؛ برای انتخاب آیتم‌های مختلف پوشاک و اکسسوری به استایل، سلیقه و سن آقایان توجه کنید.

فراموش نکنید که هدیه دادن به تنهایی اتفاقی خوشحال‌کننده است و ‌می‌توانید در هر موقعیتی از این ایده‌ها استفاده کنید و شادی را برای خودتان و شخصی که دوستش دارید به وجود آورید.