کد خبر : 16743
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 7 اسفند 1397 - 18:02

آموزش شیرینی پفکی گردویی

آموزش شیرینی پفکی گردویی

زمان آماده سازی ۲۰ دقیقه حداکثر زمان پخت ۱۵ دقیقه میزان دشواری آسان وعده غذایی عصرانه ۲ عدد زرده تخم مرغ ۳/۴ پیمانه پودر شکر ۳/۴ پیمانه گردو خرد شده ۱/۲ قاشق چای خوری وانیل به مقدار لازم خلال پسته شیرینی پفکی گردویی یا شیرینی پیچ انگشتی یکی از شیرینی های معروف تبریز است که

زمان آماده سازی
۲۰ دقیقه
حداکثر زمان پخت
۱۵ دقیقه
میزان دشواری
آسان
وعده غذایی
عصرانه
۲ عدد
زرده تخم مرغ
۳/۴ پیمانه
پودر شکر
۳/۴ پیمانه
گردو خرد شده
۱/۲ قاشق چای خوری
وانیل
به مقدار لازم
خلال پسته
شیرینی پفکی گردویی

شیرینی پفکی گردویی یا شیرینی پیچ انگشتی یکی از شیرینی های معروف تبریز است که بسیار خوشمزه بوده و طرفداران زیادی هم دارد . این شیرینی طرز تهیه بسیار آسانی دارد و در کوتاه ترین زمان می توان آن را آماده کرد .
شیرینی پیچ انگشتی بافت پفکی دارد و در دهان آب می شود . این شیرینی را می توان برای عید نوروز آماده و از میهمانان پذیرایی کرد .

برای تهیه شیرینی پفکی گردویی ، ابتدا فر را در دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم تا گرم شود . سفیده و زرده تخم مرغ ها را جدا می کنیم . ( از سفیده تخم مرغ می توان در تهیه شیرینی مرنگ نارگیلی و یا شیرینی نارگیلی استفاده کرد ) . زرده ها را به همراه وانیل با همزن برقی می زنیم تا کاملا باهم ترکیب شده و کرم رنگ شود . سپس پودر شکر را آرام آرام و در چند مرحله اضافه کرده و هم می زنیم تا سفید رنگ و کشدار شود . در پایان گردوی خرد شده را نیز اضافه کرده و با کاردک و یا قاشق مخلوط می کنیم .
کف سینی فر را کاغذ روغنی انداخته و با برس کمی چرب می کنیم . با یک قاشق چای خوری از مواد برداشته و کف سینی فر می چینیم . روی شیرینی ها خلال پسته و یا پودر پسته ریخته و سینی فر را به مدت ۱۵ دقیقه در فری که از قبل گرم کرده ایم در طبقه وسط فر در دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد قرار می دهیم تا بپزند .
بعد از پخت سینی را از فر خارج کرده و شیرینی پفکی گردویی را از کاغذ روغنی جدا و در ظرف مورد نظر می چینیم و اجازه می دهیم تا سرد شوند .
با یک فنجان چای و شیرینی پفکی گردویی از میهمانان خود پذیرایی کنید .

READ
طرز تهیه شیرینی گل رز (تاتلی)مخصوص عید
  1. قبل از پخت در فر را به هیچ عنوان باز نکنید . در غیر اینصورت شیرینی ها پف نخواهند کرد .

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

کد امنیتی را وارد نمایید *