کد خبر : 15842
تاریخ انتشار : چهارشنبه 21 مهر 1395 - 23:05

آموزش بافت مانتو شنلی کمر دار

آموزش بافت مانتو شنلی کمر دار

سلام هنردوستان عزیز در این بافت شما آموزش بافت مانتو شنلی کمر دار رو خواهید آموخت که در شیک بودن هیچ چیزی کم نداره و جز آخرین و زیباترین مدل های موجود در ژورنال ها می باشد برای بافت این مانتو شنلی نیاز به لوازم و کلاف های معرفی شده زیر دارید. کاموای پشمی نیمه

baft-zanane-manto-sheneli

سلام هنردوستان عزیز

در این بافت شما آموزش بافت مانتو شنلی کمر دار رو خواهید آموخت که در شیک بودن هیچ چیزی کم نداره و جز آخرین و زیباترین مدل های موجود در ژورنال ها می باشد

برای بافت این مانتو شنلی نیاز به لوازم و کلاف های معرفی شده زیر دارید.

کاموای پشمی نیمه ضخیم ۷ کلاف ۱۰۰ گرمی

میل شماره ۵/۴

این مدل از یقه بافته می شود. در ابتدا آستین و پشت سر انداخته می شود و به ترتیب در ابتدا و انتهای کار دانه ها به عنوان یقه اضافه می شود و یقه و جلو را تشکیل می دهد.

http://up.ariabanoo.com/baftani/model-baftani/baft-zanane-manto-sheneli-1.jpg

مدل توری آستین

رج ۱ یک حاشیه ،*یک ژته ۳ تا یکی یک ژته ۳ تا زیر*،تکرار از ستاره تا ستاره

رج ۲  و ۴ همه از زیر رج ۳ یک حاشیه ،*۳ تا زیر یک ژته ۳ تایی یک ژته*، تکرار از ستاره تا ستاره

۵۱ دانه سرانداخته یک رج از رو می بافیم بعد دانه را به این ترتیب مرتب می کنیم :

رج۱): یک زیر یک ژته یک زیر(خط میانی) یک ژته ۱۰ زیر(آستین) یک ژته یک زیر یک ژته ۲۵ دانه زیر(پشت) یک ژته یک زیر (خط میانی) یک ژته ۱۰ زیر (استین) یک ژته یک زیر(خط میانی) یک ژته یک زیر

READ
طرز تهیه سوپ بورش

رج ۲): پشت همانطور که می بینیم فقط ژته های دو طرف خط میانی تا آخر گرفته می شود و سوراخ نمی افتد.

رج ۳): یک دانه اضافه کرده ۲ زیر یک ژته یک زیر (خ م) یک ژته ۱۲ دانه آستین توری یک ژته یک زیر(خ م) یک ژته ۲۷ دانه پشت زیر یک ژته یک زیر( خ م) ۱۲ دانه آستین توری یک ژته یک زیر (خ م) ۲ زیر یک دانه در اخر اضافه شود .

رج ۴): مثل رج ۳

رج ۵): ۲ دانه اضافه کرده ( سر می گیریم ) ۴ دانه از زیر  یک ژته یک زیر (خ م) یک ژته ۱۴ دانه توری آستین یک ژته یک زیر (خ م) یک ژته ۲۹ دانه زیر (پشت) یک ژته یک زیر(خ م) یک ژته ۱۴ دانه توری آستین یک ژته یک زیر ( خ م ) یک ژته ۱۴ دانه زیر ۲ دانه اضافه ( سر می گیریم ).

رج ۶): مثل رج ۳

رج ۷): ۳ دانه سر گرفته ۷ زیر بافته یک ژته یک زیر یک ژته ۱۶ دانه توری آستین یک ژته یک زیر یک ژته ۳۱ دانه  زیر پشت یک ژته یک زیر یک ژته ۱۶ دانه توری آستین یک ژته یک زیر یک ژته ۷ زیر ۳ دانه سر می گیریم.

READ
 طرز تهیه بیسکویت کاج برای کریسمس

رج ۸): مثل رج ۳

رج ۹): ۴ دانه سر گرفته ۱۱ دانه بافته یک ژته یک زیر یک ژته ۱۸ دانه توری آستین یک ژته یک زیر یک ژته ۳۳ دانه زیر پشت یک ژته یک زیر یک ژته  ۱۸ دانه توری آستین یک ژته یک  زیر یک ژته ۱۱ زیر ۴ دانه سر میگیریم.

رج ۱۰): مثل رج ۳

رج ۱۱): ۵ دانه سر میگیریم ۱۶ دانه بافته یک ژته یک زیر یک ژته ۲۰ دانه توری آستین یک ژته یک زیر یک ژته ۳۵ دانه زیر یک ژته یک زیر یک ژته ۲۰ دانه آستین یک ژته یک زیر  یک ژته ۱۶ دانه زیر ۵ دانه سر می گیریم .

از این رج به بعد تکرار می شود و ۵ دانه ابتدا و انتها سجاف جلو هستند که یکی زیر یکی رو بافته می شود  اضافه کردن در دو طرف خط میانی ۲۰ سانتیمتر ادامه پیدا می کند از آن به بعد دیگر اضافه نکرده هر کدام از قسمتها مثل مدل خودش بدون کم کردن و اضافه کردن می بافیم در حدود ۲۶ سانتیمتر  که بافتیم بعد برای جای کمر روی لباس از قسمت خط میانی  ۴ سانتیمتر این قسمتها جدا از هم بافته می شود  یعنی هر قسمت با نخ جداگانه  جدا جدا بافته و بعد از ۴ سانتیمتر به هم وصل می شود  و به همان صورت قبل بافته می شود بعد ۲۲ سانتیمتر به همین شکل بافته می شود و در آخر ۴/۵ نیم کشباف را یک زیر یک رو و رج پشت همه از رو می بافیم و دانه ها را کور می کنیم.

READ
آموزش بافت کلاه محصلی قلاب بافی

یقه: برای یقه دور تا دور جای یقه را دانه می گیریم فقط توجه شود قسمتهای که دانه سر گرفته و اضافه کرده ایم در قسمت جلوی لباس طوری دانه گرفته شود که سوراخ نیفتد بعد ۱۲ سانتیمتر کشباف پایین لباس می بافیم.

کمربند: ۱۶ دانه سر انداخته کشباف یکی زیر یکی رو ۱۶۰ سانتیمتر می بافیم.

تذکر : در آموزش بالا منظور از (خ م) همان خط میانی میباشد

خوب امیدواریاز مبا فت این مانتو هم لذت برده باشید و بعد بافتش از به تن کردنش لذت ببرید

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

کد امنیتی را وارد نمایید *