کد خبر : 15765
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 26 مرداد 1395 - 22:06

مشکوک به شیزوفرنی هستید؟ ایروبیک دوای درد شماست

مشکوک به شیزوفرنی هستید؟ ایروبیک دوای درد شماست

ورزش کردن به طور منظم می‌تواند در کاهش علائم شیزوفرنی که نوعی اختلال روانی است، نقش داشته باشد. این نتیجه یک تحقیق علمی است. در این بررسی آمده‌ است ورزش کردن علائم اختلال روانی شیزوفرنی همچون توهمات شنوایی، اختلال پارانوئیدی، انزوای اجتماعی و عدم تمرکز را کاهش می‌دهد. گروهی از متخصصان دانشگاه منچستر در این

مشکوک به شیزوفرنی هستید؟ ایروبیک دوای درد شماست

ورزش کردن به طور منظم می‌تواند در کاهش علائم شیزوفرنی که نوعی اختلال روانی است، نقش داشته باشد. این نتیجه یک تحقیق علمی است. در این بررسی آمده‌ است ورزش کردن علائم اختلال روانی شیزوفرنی همچون توهمات شنوایی، اختلال پارانوئیدی، انزوای اجتماعی و عدم تمرکز را کاهش می‌دهد.

گروهی از متخصصان دانشگاه منچستر در این بررسی دریافتند بسیاری از بیماران مبتلا به شیزوفرنی در تمرکز کردن، قدرت حافظه و دیگر جنبه‌های شناختی با مشکل روبرو می‌شوند. این شرایط توانایی آنان را در داشتن عملکرد مناسب در جهان واقعی مختل می‌سازد. به گفته محققان در حقیقت ورزش ایروبیک ، عملکرد مغز مبتلایان به این بیماری را بهبود می‌دهد.

در این مطالعه ۳۸۵ بیمار مبتلا به شیزوفرنی مورد بررسی قرار گرفتند و از گروهی از این بیماران درخواست شد ورزش ایروبیک انجام دهند و گروه دیگر تنها درمان‌های استاندارد مرتبط با بیماری را دریافت کردند.

به گزارش نیچر ورلد نیوز، نتایج به دست آمده حاکی از آن بود که پس از گذشت ۱۲ هفته از انجام ورزش ایروبیک، عملکرد شناختی مغز این بیماران بهبود چشمگیری پیدا کرده‌ است. همچنین انجام میزان بیشتری از این حرکات ورزشی با تقویت فزاینده سلامت مغز مرتبط بوده‌ است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

کد امنیتی را وارد نمایید *