کد خبر : 15763
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 26 مرداد 1395 - 18:26

طرز تهیه شیرینی انجیری

طرز تهیه  شیرینی انجیری

زمان آماده سازی ۴۵ دقیقه زمان پختن ۲۵ دقیقه ملیت غذای فرنگی ۱۳۹۵ ۳۵۰ گرم کره یک و نیم پیمانه شکر ۱/۴ قاشق چای خوری وانیل قدری نمک ۲ عدد بزرگ تخم مرغ ۱ عدد بزرگ زرده تخم مرغ دو و نیم پیمانه آرد ۱/۲ عدد لیمو ۱ عدد چوب دارچین ۶۸۰ گرم انجیر خشک

زمان آماده سازی
۴۵ دقیقه
زمان پختن
۲۵ دقیقه
ملیت
غذای فرنگی
۳۵۰ گرم
کره
یک و نیم پیمانه
شکر
۱/۴ قاشق چای خوری
وانیل
قدری
نمک
۲ عدد بزرگ
تخم مرغ
۱ عدد بزرگ
زرده تخم مرغ
دو و نیم پیمانه
آرد
۱/۲ عدد
لیمو
۱ عدد
چوب دارچین
۶۸۰ گرم
انجیر خشک
۱/۴ پیمانه
آب انگور
۲ پیمانه
آب
شیرینی انجیری

 

نکاتی در رابطه با تهیه ی شیرینی انجیری:

۱- به یک و نیم پیمانه به اضافه ی ۲ قاشق غذاخوری شکر نیاز دارید.
۲- اگر دسترسی دارید از نصف قاشق چای خوری عصاره ی وانیل استفاده کنید.
۳- به آرد اضافی برای آردپاشی نیاز دارید.
۴- پوست لیمو به قطعات درشت برش دهید.
۵- خمیر باید برای ۲ ساعت در یخچال قرار بگیرد تا سفت شود.
۶- با این میزان مواد ۴۸ عدد شیرینی خواهید داشت.

  1. برای تهیه خمیر شیرینی، در کاسه ای بزرگ کره به دمای محیط را با نصف پیمانه به اضافه ی 2 قاشق غذاخوری شکر، وانیل و نمک با همزن برقی بزنید تا نرم و یکدست شوند. 1 عدد تخم مرغ کامل و یک زرده ی تخم مرغ به دمای محیط را اضافه کنید و با سایر مواد بزنید. مواد پاشیده به دیواره های ظرف را با لیسک تمیز کرده و با سایر مواد ترکیب کنید. آرد را به تدریج اضافه کنید و مواد را بزنید تا خمیر فرم بگیرد. خمیر را در کیسه ای پلاستیکی قرار دهید و آن را به شکل مستطیل باز کنید. خمیر را خوب بپوشانید و برای 2 ساعت در یخچال قرار دهید.
  2. برای تهیه مواد میانی، در قابلمه ای کوچک روی حرارت متوسط رو به بالا پوست لیمو، چوب دارچین، انجیر خشک، آب انگور، 1 پیمانه شکر و 2 پیمانه آب را ریخته و بجوشانید. سپس حرارت را کم کرده و اجازه دهید تا برای 30 دقیقه قل بزنید و مایع آن بخار شود (مواد را هر از گاهی هم بزنید). تکه های پوست لیمو و چوب دارچین را از آن خارج کنید و بگذارید تا خنک شود. سپس آن را در غذاساز ریخته و بزنید تا کاملا یکدست شود.
  3. خمیر را از یخچال خارج کرده و نصف کنید. بر روی سطح کار کاغذ روغنی پهن کرده، کمی آرد بپاشید و یکی از خمیر ها را با وردنه به شکل مستطیل و پهنای حدود 3 میلی متر باز کنید. با چاقو خمیر را به شکل مستطیلی 21 در 30 سانتی متری برش دهید و خمیر اضافی را بردارید. این شیرینی را به 2 شکل می توانید بپزید.
  4. برای روش اول، مواد میانی را در قیف بریزید و روی خمیر بدهید، آن را به صورت یکدست در همه جای خمیر پهن کنید. نیمه ی دیگر خمیر را هم به همان شکل باز کرده و برش بزنید و روی مواد میانی قرار دهید. خمیر را با کاغذ روغنی به سینی فر منتقل کنید و برای 30 دقیقه در یخچال قرار دهید. فر را از قبل با حرارت 180 درجه سانتی گراد گرم کنید و شیرینی را برای 20 تا 25 دقیقه تا طلایی شود در آن بپزید. آن را از فر خارج کرده و روی توری قرار دهید تا کاملا خنک شود. سپس آن ها را روی سطح کار قرار داده و ابتدا از طول 6 برش بدهید و بعد هر تکه را به 8 قسمت تقسیم کنید.
  5. برای روش دوم، نیمه ی خمیر باز شده را از طول به شکل سه مستطیل 7 در 30 سانتی متری برش دهید. اگر خمیر نرم شد، دوباره آن را در یخچال بگذارید. با قیف مواد میانی را در وسط هر مستطیل بزنید. یک تخم مرغ را در کاسه ای بشکنید و با چنگال بزنید. تخم مرغ زده را با قلمو روی لبه ی خمیر بزنید و طرف دیگر هر مستطیل را روی آن برگردانید. این کار را با نیمه ی دیگر خمیر هم تکرار کنید و شیرینی ها را در سینی فر که کاغذ روغنی در آن پهن کرده اید گذاشته و برای 30 دقیقه در یخچال قرار دهید. فر را از قبل با حرارت 180 درجه سانتی گراد گرم کنید و شیرینی را برای 20 تا 25 دقیقه تا طلایی شود در آن بپزید. آن را از فر خارج کرده و روی توری قرار دهید تا کاملا خنک شود. سپس آن ها را روی سطح کار قرار داده و هر کدام را از عرض به 8 قسمت برش دهید.
READ
طرزتهیه ترشی به

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

کد امنیتی را وارد نمایید *