کد خبر : 1280
تاریخ انتشار : جمعه 18 مرداد 1392 - 1:58

نکته های کلید ی برای ازبین بردن لکه هاازروی لباس/نکات خانه داری

نکته های کلید ی برای ازبین بردن لکه هاازروی لباس/نکات خانه داری

رای از بین بردن آدامس از شیره درخت کاج و یا روغن نباتی استفاده کنید و بعد از آن لباس را کاملاً بشویید. روش دیگر برای از بین بردن لکه آدامس از روی لباس این است که یک تکه یخ برداشته و چند مرتبه بر روی آدامس بکشید تا از روی لباس جدا شود . اگر آدامس از پارچه جدا نشد می توانید از بنزین استفاده کنید.


برای از بین بردن لکه چای، فوراً پارچه خیس را روی لکه بکشید. اگر پاک نشد، پارچه را آغشته به آب و پودر لباسشویی کنید بر روی لکه بکشید فوراً تمیز می شود.
لکه خودکار
برای از بین بردن لکه خودکار می توانید اسفنجی را آغشته به شیر کنید و به محل لکه بمالید، لکه به راحتی از بین می رود.
لکه آدامس بر روی لباس
برای از بین بردن آدامس از شیره درخت کاج و یا روغن نباتی استفاده کنید و بعد از آن لباس را کاملاً بشویید. روش دیگر برای از بین بردن لکه آدامس از روی لباس این است که یک تکه یخ برداشته و چند مرتبه بر روی آدامس بکشید تا از روی لباس جدا شود . اگر آدامس از پارچه جدا نشد می توانید از بنزین استفاده کنید.
لکه واکس کفش
اگر بر اثر بی احتیاطی مقداری واکس روی فرش یا لباستان مالید ، می توانید ابتدا پنبه ای را خیس کنید و روی آن بکشید. سپس روی پنبه مقدای مایع ظرفشویی بریزید و بر روی لکه بکشید . بعد از این کار پنبه را آغشته به آب خالص کنید و دوباره روی لکه بکشید تا لکه کاملاً از بین برود. اگر با این کار لکه از بین نرفت ، مقداری الکل بر روی دستمال ریخته و بر روی لکه بکشید، تا کاملاً تمیز شود. اگر لباس قابل شستشو باشد، بعد از زدودن لکه، لباس را با پودر لباسشویی و آب نیم گرم کاملاً بشویید.
لکه زنگ زدگی بر روی لباس
یک لیمو ترش را دو نیمه کرده و یک نیمه آن را آغشته به نمک کرده ، بر روی لکه بمالید. پس از پاک شدن لکه، لباس را با آب بشویید.
لکه خون
محل لکه را زیر آب سرد قرار داده و آب سرد را با فشار روی لکه بریزید. لکه از بین می رود. اگر لکه پاک نشد ، می توانید بعد از شستن با آب سرد، روی لکه را نشاسته ذرت مالیده و در آفتاب قرار دهید . بعد از خشک شدن نشاسته، لباس را بشویید لکه از بین می رود.
کندن آدامس از مو
روش اول: یک تکه یخ را چند بار روی آدامس بکشید تا سفت شود سپس آدامس را از مو جدا کنید. روش دوم: کمی کرم مرطوب کننده به همان قسمت مو بکشید ، سپس با یک دستمال خشک، مو را چند بار پائین بکشید آدامس از آن جدا خواهد شد.
رفع بوی نامطبوع وسایل آشپزخانه 1
برای از بین بردن بوی بد ظروف دردار و جعبه های پلاستیک روزنامه مچاله شده را در داخل ظرف قرار داده و در را محکم ببندید و بگذارید تمام شب را به همان حال بماند .
رفع بوی نامطبوع وسایل آشپزخانه 2
برای رفع بوی نامطبوع سنگ کنار ظرف شوئی با مقداری پوست لیمو ترش یا پرتقال می توان در رفع بوی بد موفق بود .
رفع بوی نامطبوع وسایل آشپزخانه 3
برای رفع بوی تخته نان بری وقتی گوشت ماهی و یا سبزیجات بودار را روی تخته نان بری خورد می کنید بوی آنها را به خود جذب می کند برای از بین بردن بوی پیاز , سیر و یا ماهی یک لیمو ترش را از وسط نصف کرده روی سطح تخته بمالید و یا آنکه خمیری از جوش شیرین و آب درست کرده و روی تخته گذاشته سپس آب بکشید .
نکاتی در مورد لکه گیری 1
برای لکه گیری وسایل چوبی از مقداری آب نمک غلیظ یا خمیر دندان برای پاک کردن استفاده می کنیم و سپس آنرا خشک می کنیم .
نکاتی در مورد لکه گیری 2
برای لکه گیری دیوار ها اگر دیوار ها روغنی باشند با دستمالی نخی که آغشته به محلول آب و کمی مایع پاک کننده است آنرا تمیز می کنیم و بعد آنرا خشک می کنیم .

دیوار گچی را با پارچه ای نمناک پاک نکنید و اگر کاغذی به دیوار چسبیده است با آب گرم یا اسفنج خیس ننمائید چون پس از چند دقیقه گرم شده و کنده می شود .

رفع بوی نامطبوع وسایل آشپزخانه 3
برای رفع بوی تخته نان بری وقتی گوشت ماهی و یا سبزیجات بودار را روی تخته نان بری خورد می کنید بوی آنها را به خود جذب می کند برای از بین بردن بوی پیاز , سیر و یا ماهی یک لیمو ترش را از وسط نصف کرده روی سطح تخته بمالید و یا آنکه خمیری از جوش شیرین و آب درست کرده و روی تخته گذاشته سپس آب بکشید .
<**ادامه مطلب…**>
نگهداری از یخچال
یخچال را در جایی قرار دهید که دور از وسایل حرارتی از قبیل اجاق گاز و آبگرمکن باشد. برای افزایش طول عمر نوار دور یخچال باید همیشه تمیز باشد تا قدرت چسبندگی آهن ربای نوار بیشتر شود. برای تمیز کردن یخچال همیشه از دستمال نمدار و سپس خشک استفاده کنید. قسمت موتور یخچال را با جاروبرقی یا سشوار تمیز کنید تا مخفی گاه سوسک نشود. درفصل زمستان از درجه های بین 1 تا 2 و در تابستان از درجه های 2 تا 4 استفاده کنید.
ساتوری کردن گوشت
وقتی می‌خواهید گوشت را با زدن چکش یا کارد نرم کنید ، روی آن آرد بپاشید ،‌این کار از خارج شدن آب گوشت جلوگیری خواهد کرد .
ترد کردن گوشت 2
اگر گوشت شما خیلی سفت و تازه است ، روی همه قسمت های آن جوش شیرین بمالید ، بگذارید چند ساعت بماند، سپس قبل از پختن کاملاً بشوئید .
ترد کردن گوشت
اگر می‌خواهید گوشت سفت را ترد کنید ، روی همه قسمت های آن مخلوطی از سرکه و روغن زیتون بمالید و بگذارید به مدت دو ساعت بماند ، سپس بپزید
نگهداری از هویج
فراموش نکنید قبل از گذاشتن هویج در یخچال سر هویج را ببرید زیرا نوک هویج،رطوبت هویج را گرفته آن را خشک و پلاسیده می کند.
منبع :گروه زنده رود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

کد امنیتی را وارد نمایید *