کد خبر : 1029
تاریخ انتشار : شنبه 29 تیر 1392 - 18:20

خانه ای شاد در سحرگاه/ نکات خانه داری

خانه ای شاد در سحرگاه/ نکات خانه داری

نور طبیعی زیادی به اتاق راه دهید. بدن شما به نور واکنش می دهد تا بیدار شود. هر چه پنجره های بیشتری در اتاق خوابتان داشته باشید، بهتر است. اگر اتاقتان نورگیر خوبی دارد پرده ها را نکشید تا صبح نور آفتاب بیدارتان کند. البته اگر اطرافتان نور زیاد باشد، ممکن است شب خوابتان نبرد.

دکوراسیون شادی آور سحرگاهی!

[box type=”success” align=”aligncenter” class=”www.golbano.ir” ]چرا بعضی ها خیلی راحت و سر ساعت بیدار می شوند و در بیدار شدن هیچ رنجی را تحمل نمی کنند؟[/box]حتی اگر سحرخیز نیستید، با این توصیه ها می توانید خواب را از سرتان دور کنید و زود از رختخواب بیدار شوید و کامروا شوید.

شما هم از آن دسته افرادی هستید که صبح ها بعد از چندین و چند بار خاموش کردن زنگ ساعت بالاخره در رختخوابتان صاف می نشینید و مدتی به گل های ملحفه ها خیره می شوید و دوباره تا آخرین ثانیه ممکن چرت دیگری می زنید و بالاخره بلند می شوید و با چشمان بسته راهتان را به سمت دستشویی پیدا می کنید و تا صورتتان را نشویید و قهوه یا چای ننوشید بیدار نمی شوید؟

چرا بعضی ها خیلی راحت و سر ساعت بیدار می شوند و در بیدار شدن هیچ رنجی را تحمل نمی کنند؟

در اینجا چند توصیه برایتان داریم که می توانند به شما کمک کنند اراده بهتری برای بیدار شدن پیدا کنید و بدون زحمت و رنج کار روزانه را آغاز کنید.

1. رنگ شادی برای دیوارهای اتاقتان انتخاب کنید. رنگی انتخاب کنید که نور را منعکس کند و درخشان و شاد باشد. زرد آفتابی انتخاب بسیار خوبی است، ولی زرد تند قناری انتخاب نکنید، چون قطعاً نمی خواهید وقتی چشمتان را باز می کنید شوکه شوید.

رنگ صورتی کمرنگ هم درخشش و زیبایی خاصی در طلوع خورشید دارد

READ
آموزش كيك در قابلمه بدون نياز به فر/شیرینی

2. نور طبیعی زیادی به اتاق راه دهید. بدن شما به نور واکنش می دهد تا بیدار شود. هر چه پنجره های بیشتری در اتاق خوابتان داشته باشید، بهتر است. اگر اتاقتان نورگیر خوبی دارد پرده ها را نکشید تا صبح نور آفتاب بیدارتان کند. البته اگر اطرافتان نور زیاد باشد، ممکن است شب خوابتان نبرد.

اگر دوست دارید پرده ها کشیده باشد یا می خواهید روشنایی چراغ های بیرون شب ها اذیتتان نکند، از راه حل های فناورانه استفاده کنید و کرکره های متحرک بخرید. این کرکره ها با کنترل از راه دور باز و بسته می شوند.

3. ساعت بیدارباش را در جای خوشایندی بگذارید. اینکه صبح چشمتان را باز کنید و به ساعت نگاه کنید و پشت آن چیز جالبی برای دیدن باشد تشویق می شوید که بیدار شوید. مثلاً ساعت را جلوی پنجره یا جلوی تابلوی زیبایی بگذارید. هر چیزی که چشم های نیمه بازتان را تحریک کند نتیجه بخش است.

4. میز قهوه را در نظر داشته باشید. با آنکه قهوه در رختخواب اصول چیز لوکسی محسوب می شود، ولی یادتان نرود که رایحه خوب قهوه دم شده حتی خوشخواب های بدخیم را هم بیدار می کند. لازم نیست حتماً آشپزخانه کوچکی در اتاقتان راه بیندازید، اگر جایی برای قهوه جوش و شکر و قاشق و لیوان هم داشته باشید کافی است.

READ
طرز تهیه فرفره‌های خوردنی/ آشپزی

5. گوشه ای برای مطالعه در نظر بگیرید. چه بخواهید روی گوشی هوشمندتان خبرها را چک کنید، چه وبسایت یا وبلاگ مورد علاقه تان را نگاه کنید، چند دقیقه زمان گذاشتن برای مطالعه بعد از بیدار شدن می تواند فاز بین خواب و بیداری را کوتاه کند. اگر جای کافی دارید، میز و صندلی کوچکی پای تخت خود بگذارید و کتاب ها یا مجلات مورد علاقه خود را روی آن بگذاریدصندلی راحتی در کنار تخت هم می تواند برای اسپرسو و چند ورق کتاب خواندن مناسب باشد.سحرخیز باشید تا کامروا شوید!

منبع:هایبرکلابز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

کد امنیتی را وارد نمایید *