کد خبر : 9702
تاریخ انتشار : شنبه 8 شهریور 1393 - 14:20

آموزش بافت آستین و حلقه آستین در بافتنی/بافتنی

آموزش بافت آستین و حلقه آستین در بافتنی/بافتنی

رای بافت حلقه آستین در بافتنی باید قد لباس و همینطور اندازه لباس تا زیر بغل رو بدونید. بافت لباس رو از پایین ادامه میدید تا به زیر بغل برسید و بعد برای کم کردن دونه ها برای حلقه آستین اقدام می کنید.

برای بافت حلقه آستین در بافتنی باید قد لباس و همینطور اندازه لباس تا زیر بغل رو بدونید. بافت لباس رو از پایین ادامه میدید تا به زیر بغل برسید و بعد برای کم کردن دونه ها برای حلقه آستین اقدام می کنید.کم کردن دونه برای همه لباسها یکسان نیست.اما من اون مواردی رو که رایج هستن براتون میگم.

برای بچه ها راحت ترین کار این هست که اصلا حلقه آستین نداشته باشه.یعنی آستین حالت افتاده داشته باشه.در این موارد که بیشتر برای لباسهای کلاه دار استفاده میشه شما پشت و جلوی لباس رو بدون کم کردن دونه تا سرشونه ها می بافید و بافت بالاتنه رو کور می کنید.

و در مورد آستین اینجور لباسها هم دور مچ رو اندازه زده و به همون اندازه سر میندازید و بعد از کشباف لبه آستین هر 3 یا 4 سانت یه دونه از هر دو طرف آستین اضافه می کنید.(بستگی به تپلی بچه داره و این که میخواید چقدر آستین آزادتر باشه اگه میخواید آستین آزادتر باشه هر 3 سانت دونه اضافه کنید.) و این کار رو ادامه میدید تا قد آستین اندازه بشه و همه دونه ها رو یکجا کور می کنید.

در مورد بالا میتونید پشت لباس رو بدون کم کردن دونه بافته و برای جلوی لباس وقتی بافت به اندازه زیر بغل رسید یه دونه کور کنید و بقیه بافت رو تا سر شونه ادامه بدید و آستین رو همونطور که گفتم ببافید.

برای لباس های بچگونه اگه میخواید حلقه آستین داشته باشید در پشت و جلو بافت رو تا زیر بغل ادامه داده و برای پشت تو رج اول حلقه 2 تا کم می کنید،رج برگشت رو می بافید و رج بعد 1 دونه کم می کنید و بافت رو تا سرشونه ادامه میدید.برای جلو تو رج اول حلقه 3 تا کم می کنید ،رج برگشت رو می بافید ،رج بعد 2 تا کم می کنید،رج برگشت رو بافته و در رج بعد یه دونه کم می کنید. و بافت رو تا سرشونه ادامه میدید.(البته بعضیها پشت و جلو رو دقیقا مثل هم کم می کنن،مشکلی نداره ولی روشی که من میگم اصولی تره.)

READ
طرز تهیه ی دلمه ماکارونی

برای آستین هم باز از مچ شروع به بافت کرده و دونه ها رو هر 2 تا 4 سانت یه بار از هر دو طرف آستین اضافه می کنید. تا به زیر بغل برسید. و بعد دقیقا مثل کم کردن دونه ها برای حلقه پشت لباس عمل می کنید ؛یعنی اول از هر دو طرف 2 تا کم کرده،رج برگشت رو می بافید،رج بعد از هر دو طرف 1 دونه کم کرده و بافت رو ادامه میدید تا به اندازه آستین برسید و همه دونه ها رو یکجا کور می کنید.

برای بزرگترها،کم کردن تعداد دونه ها برای هر مدل متفاوته ولی اونچه که رایجه و بهتر به این صورته که برای پشت لباس اول 3 تا ، بعد 2 تا، و بعد یکی کم می کنید.(رجهای برگشت رو کامل می بافید)یعنی 3-2-1 دونه کم می کنید.

و برای جلو 4-3-2-1 دونه کم می کنید.

برای آستین هم میتونید دقیقا مثل اونچه که برای آستین بچه ها گفتم عمل کرده و دونه ها رو دقیقا مثل حلقه آستین پشت کم کنید و بافت رو ادامه بدید تا به قد آستین که رسیدید یکدفعه همه رو کور کنید.یا اینکه وقتی به اندازه زیر بغل رسیدید شروع به کم کردن دونه ها مثل حلقه پشت کرده و اول 3 تا بعد 2 تا و بعد یکی از هر دو طرف آستین کم کنید و بعد از اون هر رج برگشت رو که بافتید رج بعد یه دونه از هر دو طرف کم کنید تا 8 تا دونه بمونه و بعد 8 تا رو کور کنید.(من خودم از روش اول استفاده می کنم.) برای آستین بزرگترها هر 6 تا 9 سانت یه دونه به دونه های آستین از هر دو طرف اضافه میشه.

READ
آموزش تزئین فلفل به شکل گل /سفره آرایی

اگه میخواید گودی حلقه آستین کمتر باشه میتونید تعداد دونه هایی که کم میشه رو کمتر کنید.مثلا برای پشت 2-1 و برای جلو 3-2-1 در نظر بگیرید.

معمولا برای آستین لباس های مردونه حلقه آستین کمتر گود میشه.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

کد امنیتی را وارد نمایید *