کد خبر : 9432
تاریخ انتشار : دوشنبه 27 مرداد 1393 - 20:58

طرز تهیه توت فرنگی تزیینی /دسر

طرز تهیه توت فرنگی تزیینی /دسر

با رعایت نکاتی ساده می توانید این توت فرنگی های زیبا و خوشمزه را بعنوان دسر یا برای تزیین شیرینی یا کیک درست کنید. توت فرنگی شکلاتی را معمولا در جشنها و مناسبتهای خاص مثل قرارهای عاشقانه سرو می کنند. این دسر میوه ای هم خوش رنگ و زیباست و هم طعم بینهایت عالی دارد

توت فرنگی تزیینی

با رعایت نکاتی ساده می توانید این توت فرنگی های زیبا و خوشمزه را بعنوان دسر یا برای تزیین شیرینی یا کیک درست کنید.

توت فرنگی شکلاتی را معمولا در جشنها و مناسبتهای خاص مثل قرارهای عاشقانه سرو می کنند. این دسر میوه ای هم خوش رنگ و زیباست و هم طعم بینهایت عالی دارد که در هر زمان از روز قابل سرو است.

به این نکات برای تهیه توت فرنگیهای شکلاتی توجه کنید تا طعم و شکل بهتری داشته باشند.

  • شیر با کیفیت و شکلات سفید خوب و مرغوب, انتخابهای خوبی برای تهیه این توت فرنگی‎های شکلاتی می باشند.
  • اگردلتان می‌خواهد طعم متفاوت و با شیرینی کمتر را با توت‌فرنگی بچشید، بجای شکلات سفید از انواع شکلات تلخ که طعم آنها را دوست دارید استفاده کنید.
  • توت‌فرنگی‌ها را حتما قبل از کاور کردن با شکلات بشویید و اجازه دهید تا کامل خشک شوند و آب آنها گرفته شود. چون حتی یک قطره آب روی توت‌فرنگی‌ها هم سبب می‌شود شکلات خوب به سطح توت‌فرنگی نچسبد یا زیر آن حباب ایجاد شود که در نهایت شکل خوبی نداشته باشد.
  • برای تهیه این توت‌فرنگی‌های شکلاتی بهتر است دو بار با شکلات آب شده کاور شود. طعم و کیفیت شکلات را دست کم نگیرید که حتما مورد پسندتان باشد تا در نهایت طعم این دسر هیجان انگیز را هم دوست داشته باشید.
  • برای بار اول: شکلاتی که طعمش را دوست دارید را به روش بن‌ماری آب کنید. توت‌فرنگی‌های شسته را از دم گرفته و داخل شکلات مایع بغلطانید و روی کاغذ روغنی داخل یک ظرف دردار قرار دهید کمی که شکلات خنک شد، در ظرف را بگذارید و به مدت چند ساعت داخل یخچال قرار دهید. ظرف باید درب‌دار باشد تا شکلات بوی مواد غذایی داخل یخچال را جذب نکند.
  • در مرحله دوم، چند ساعت بعد، شکلات باقی مانده از مرحله قبل را همراه با کمی شکلات دیگر (اگر شکلات باقیمانده کم بود) با حرارت غیر مستقیم آب کرده و اجازه دهید هم‌دمای اتاق شود سپس دوباره توت‌فرنگی‌های شکلاتی را داخل آن بغلطانید تا کاور شکلاتی ضخیم و زیبایی روی توت فرنگی شکل بگیرد.
READ
آموزش بافت سارافون پیله دا ر

اگر این توت‌فرنگی‌ها را زود نخورید و چندین روز داخل یخچال نگهداری کنید، ممکن است روی‌شان لکه‌های سفیدی ایجاد شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

کد امنیتی را وارد نمایید *