کد خبر : 9421
تاریخ انتشار : دوشنبه 27 مرداد 1393 - 19:38

نحوه پرورش پرورش گاردنیا/پرورش گیاه

نحوه پرورش پرورش گاردنیا/پرورش گیاه

  پرورش گاردنیا با گاردنیا آشنا شوید؛ یک گیاه همیشه‌ سبز و گرما دوست که به نماد باغبانی در جنوب شرقی آسیا تبدیل‌ شده است. گاردنیا که با گل‌های سفید معطر خود شناخته می‌شود، یک گیاه همیشه سبز گرمادوست است که به یک نماد باغبانی در جنوب شرقی آسیا تبدیل‌ شده است. خوب است گاردنیا

 

پرورش گاردنیا

پرورش گاردنیا

با گاردنیا آشنا شوید؛ یک گیاه همیشه‌ سبز و گرما دوست که به نماد باغبانی در جنوب شرقی آسیا تبدیل‌ شده است.

گاردنیا که با گل‌های سفید معطر خود شناخته می‌شود، یک گیاه همیشه سبز گرمادوست است که به یک نماد باغبانی در جنوب شرقی آسیا تبدیل‌ شده است.

خوب است گاردنیا را نزدیک به یک ایوان یا پنجره بکارید تا بتوانید از رایحه بی‌نظیر گل‌های آن لذت ببرید. این گیاه بسته به نوع آن 60 تا 240 سانتی‌متر ارتفاع و طول پیدا می‌کند. بسیاری از باغبانان این گیاه را که گل‌های سفید معطر و برگ‌های براق و گرد دارد، از اواسط بهار تا تابستان رشد می‌دهند. از کاشت این گیاه در نزدیکی پیاده‌روهای بتونی یا پایه‌های بتونی بپرهیزید، زیرا در این نواحی ممکن است PH خاک برای رشد گیاه بیش از اندازه باشد.

ویژگی‌های خاص

  • معطر
  • همیشه‌سبز

انتخاب محل رشد

منطقه‌ای را انتخاب کنید که در معرض نور کامل خورشید باشد و سایه کمی داشته باشد و خاک آن نیز مرطوب، غنی و زهکش خوبی داشته باشد. گاردنیا خاک اسیدی با PH بین 5 و 6 را ترجیح می‌دهد.

دستور کاشت

این گیاه را در بهار یا پاییز بکارید. بین گیاهان 90 تا 180 سانتی‌متر فاصله بگذارید. یک تست برای تعیین میزان PH خاک انجام دهید و در صورت نیاز کمی سولفور اضافه کنید تا PH خاک بین 5 و 6 پایین بیاید.

چاله‌ای که برای کاشت گیاه در خاک حفر می‌کنید، باید به عمق ریشه گیاه و به عرضی 2 تا 3 برابر عریض‌تر از ریشه گیاه باشد. اگر خاک‌تان ضعیف است، خاکی را که از چاله بیرون آورده‌اید، با میزان کمی کمپوست مخلوط و اصلاح کنید. اگر خاک‌تان خیلی ضعیف نیست نیازی به اصلاح آن نخواهد بود. با دقت گیاه را از داخل ظرفش بیرون بیاورید و داخل چاله‌ای که حفر کرده‌اید، قرار دهید. چاله را تا نیمه از خاک پر کنید، سپس آن را آبیاری کنید تا خاک را بر سر جای خود مستقر کرده و هوای میان خاک را کاهش دهید. سپس نیمه دوم چاله را نیز با خاک پر کرده و کامل آبیاری کنید.

READ
آموزش کاشت کاکتوس قورباغه‌ای/پرورش گیاه

مراقبت

گاردنیا در هفته حداقل به 2.5 سانتی‌متر باران یا آبیاری معادل آن نیاز دارد. یک‌لایه 5 تا 10 سانتی‌متری از مالچ ارگانیک را در اطراف گیاه‌تان بریزید تا رطوبت خاک را حفظ کند؛ مالچ همچنین رشد علف‌های هرز در اطراف گیاه را به حداقل می‌رساند و دمای خاک را نیز ثابت نگه می‌دارد. راهنمای شناسایی علف‌های هرز و مبارزه با علف‌های هرز می‌تواند در این زمینه به شما کمک کند.

به‌صورت ماهانه این گیاه را با تقویت‌کننده اسیدی تقویت کنید. در اوایل بهار برای شکل دادن به بوته، آن را هرس کنید و پس از شکوفه‌دهی نیز سرشاخه‌های مرده را بزنید تا گیاه را به شکوفه‌دهی بیشتر تحریک کنید.

برای یافتن مگس‌های سفید و شپشک‌ها، گیاه را به‌صورت دوره‌ای بررسی کنید و با استفاده از روغن‌های مخصوص باغبانی یا صابون‌های حشره‌کش این آفات را کنترل کنید. روش‌های طبیعی رهایی از شر آفات باغ و باغچه را یاد بگیرید. در مناطقی که این گیاه در حاشیه کاشته شده باید از آن در برابر یخبندان‌های سخت و بادهای خشک در فصل زمستان محافظت به عمل آید

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

کد امنیتی را وارد نمایید *