کد خبر : 9286
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 23 مرداد 1393 - 18:20

انگشت عشق/روانشناسی

انگشت عشق/روانشناسی

غالباُ ما انسانها به مسائلی که پیرامونمان اتفاق می افتد خیلی سطحی می نگریم .در حالی که بسیاری از نکات مبهم زندگی ما ریشه ژنتیکی دارد. قدمت حلقه ازدواج به زمان های خیلی دور باز می گردد. مصریان باستان سومین سلسله از پادشاهی قدیم در 2800 سال قبل از میلاد. نزدیک به 5 هزار سال

غالباُ ما انسانها به مسائلی که پیرامونمان اتفاق می افتد خیلی سطحی می نگریم .

در حالی که بسیاری از نکات مبهم زندگی ما ریشه ژنتیکی دارد.

قدمت حلقه ازدواج به زمان های خیلی دور باز می گردد. مصریان باستان سومین سلسله از پادشاهی قدیم در 2800 سال قبل از میلاد. نزدیک به 5 هزار سال قبل , از حلقه در جشن ازدواج خود استفاده می کردند. از آن زمان حلقه های ازدواج توسط بسیاری جوامع مختلف استفاده است. معمولاً حلقه ازدواج در انگشت چهارم قرار می گیرد, نزدیکترین انگشت به انگشت کوچک . خوب ممکن است تصادفی باشد. اما طول انگشت چهارم شما می تواند چیزهای زیادی به شما درباره میزان هورمون های جنسی تان بگوید.
اکنون دست راست خود را بالا بیاورید نگاهی به انگشت دوم یا انگشت سبابه خود بیندازید- انگشتی که با آن اشاره می کنید. سپس آن را با انگشت چهارم خود مقایسه کنید در اینجا یک سوال پیش می آید – کدام انگشت بلندتر است , انگشت چهارم یا انگشت دوم ؟

اگر انگشت چهارم دست راست شما از انگشت دوم تان بلندتر است در این صورت احتماً شما یک فرد جسور, با سطح تستوسترون بالا و فعالیت جنسی شدید هستید. اما برای زنان حالات دیگری وجود دارد. زنانی که انگشت چهارم کوتاه تری از انگشت دوم را دارا هستند هورمون های گوناگون زنانه همچون استروژن , پرولاکتین و هورمون لوتئین در آنها در سطح بالایی قرار دارد.

این مطالعات توسط تیمی به رهبری دکتر مانینگ از گروه تحقیقاتی زیست شناسی جمعیت دپارتمان علوم زیستی دانشگاه لیورپول انجام شده است . این گروه از محققین ارتباط بین طول انگشت چهارم و سطوح مختلف هورمون های جنسی مردانه و زنانه ر ا جستجو کرده اند. آنها تعداد 800 نفر شامل 400 نر و 400 ماده را در ناحیه مرسی ساید زیر نظر گرفتند که این افراد از کودکان 2 ساله تا بالغین 25 ساله را شامل می شدند . به طور متوسط مردان بیشتر انگشت چهارم بلندتر و زنان به احتمال زیادتر انگشت دوم بلندتری را دارا هستند.

دانشمندان مدتها ارتباط بین میزان هورمون های جنسی و طول انگشت را جستجو می کند و اخیراً پی برده اند که در واقع این ارتباط منشا DNA ای دارد و علی الخصوص به کنترل چگونگی ساخت بخش های مختلف بدن توسط DNA بستگی دارد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

کد امنیتی را وارد نمایید *