کد خبر : 8628
تاریخ انتشار : چهارشنبه 8 مرداد 1393 - 10:43

اموزش قايق‌هاي خوشمزه با سيب‌زميني/آشپزی

اموزش قايق‌هاي خوشمزه با سيب‌زميني/آشپزی

مواد لازم: سيب‌زميني 2 عدد متوسط تره‌فرنگي 1 تكه 5 سانتي‌متري قارچ ريز 25 گرم روغن 2 قاشق چايخوري(10 ميلي‌گرم) ذرت كنسروي 2 قاشق سوپخوري(25 گرم) نمك،‌ فلفل به ميزان لازم شير 1 قاشق غذاخوري(15 ميلي‌ليتر) كره 1 تكه يعني چي؟ديندا پنير ورقه‌اي 1 ورقه ژامبون مرغ يا گوشت 1 ورقه ضخيم طرز تهيه: فر

مواد لازم:
سيب‌زميني 2 عدد متوسط
تره‌فرنگي 1 تكه 5 سانتي‌مترياموزش قايق‌هاي خوشمزه با سيب‌زميني/آشپزی
قارچ ريز 25 گرم
روغن 2 قاشق چايخوري(10 ميلي‌گرم)
ذرت كنسروي 2 قاشق سوپخوري(25 گرم)
نمك،‌ فلفل به ميزان لازم
شير 1 قاشق غذاخوري(15 ميلي‌ليتر)
كره 1 تكه يعني چي؟ديندا
پنير ورقه‌اي 1 ورقه
ژامبون مرغ يا گوشت 1 ورقه ضخيم

طرز تهيه:
فر را تا حرارت 200 درجة سانتي‌گراد (400 درجة فارنهايت يا شمارة 6 اجاق گاز گرم كنيد. سيب‌زميني‌ها را آب‌پز كنيد تا كاملاً نرم شوند و يا مي‌توانيد آن‌ها را از چند نقطه با چنگال سوراخ كرده و بر روي كاغذ روغني در مايكروفر با درجة زياد(قدرت 100 درصد) و به مدت 7 تا 8 دقيقه قرار دهيد تا كاملاً‌ نرم شوند. تره‌فرنگي را از درازا نصف كرده،‌ آن را به خوبي بشوييد تا شن‌هاي بين آن پاك شود و بعد آن‌ها را به صورت باريك، حلقه‌حلقه كنيد. بعد قارچ‌ها را نيز به صورت نازك ورقه‌ورقه كنيد.
روغن را در تابه‌اي ريخته و تره‌فرنگي‌، قارچ و ذرت را به آرامي در آن تفت دهيد تا كاملاً‌ نرم شوند سپس مواد را در كاسه‌اي بريزيد و گرم نگهداريد. وقتي‌كه سيب‌زميني‌ها پخته شد، آن‌ها را با پوست و از درازا نصف كرده و داخل آن‌ها را تا حدي با قاشق خالي نماييد كه ضخامت ديواره آن‌ها نيم‌سانتي‌متر باشد و بعد سيب‌زميني‌هاي خارج كرده را با مواد موجود در كاسه‌ كاملاً مخلوط كنيد. سپس شير، كره و در صورت تمايل،‌ كمي نمك و فلفل به مواد اضافه كنيد و آن‌ها را به هم بزنيد تا كاملاً‌ با هم مخلوط شوند و بعد مجدداً‌ از مواد آماده شده داخل سيب‌زميني‌ها را پر كنيد. دو عدد از نيمه‌هاي سيب‌زميني را داخل هر پيش‌دستي قرار دهيد. از پنير ورقه‌اي و ورقة ژامبون،‌ تكه‌هاي مثلثي شكلي را به تناسب اندازه قايق‌ها برش بزنيد و آن‌ها را با خلال دندان‌هاي تزييني به صورت بادبان بر روي قايق‌ها نصب كنيد و بگذاريد غذا پيش از سرو براي كودكان كمي خنك شود.

منبع:هنر اشپزی

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

کد امنیتی را وارد نمایید *