کد خبر : 8562
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 3 تیر 1393 - 21:41

آموزش مربای آلبالو درسته /دسر

آموزش مربای آلبالو درسته /دسر

آلبالو                1200 گرم شکر                  1 کیلو گرم طرز تهیه  : دم آلبالو ها را بگیرید و بشویید . سپس هسته آلبالو ها را خیلی با احتیاط بیرون در آورید تا آلبالو ها کمترین صدمه را ببینند و له نشوند ، طوری که تا حد امکان شکل ظاهری آلبالو درسته باقی بماند . داخل قابلمه لعابی

morabaye-albalooآلبالو                1200 گرم
شکر                  1 کیلو گرم

طرز تهیه  :
دم آلبالو ها را بگیرید و بشویید . سپس هسته آلبالو ها را خیلی با احتیاط بیرون در آورید تا آلبالو ها کمترین صدمه را ببینند و له نشوند ، طوری که تا حد امکان شکل ظاهری آلبالو درسته باقی بماند .

داخل قابلمه لعابی ، آلبالو و شکر را لابه لای یکدیگر بریزید و 10 تا 12 ساعت داخل یخچال بگذارید تا شکر آب بیندازد. سپس قابلمه را روی حرارت تند و یکنواخت بگذارید ، دقت داشته باشید که زمان بخت مربا کم باشد و باید از حرارت  زیاد استفاده کرد تا سریع آماده شود و رنگ خود را حفظ کند .

پس از اینکه مربا جوش آمد ، کف روی مربا را بگیرید . این کار را دو تا سه بار تکرار کنید . بعد از گذشت زمانی حدود نیم ساعت ، مربا حاضر است . زیر قابلمه را خاموش کنید و اجازه دهید مربا سرد شود . سپس مربا را داخل ظرف شیشه ای بریزید و در یخچال نگهداری کنید .

توجه کنید زمان پخت مربای آلبالو کم است و هر چه مربا بیشتر بجوشد ، رنگ مربا  تره تر و خود آلبالو کاملاً له و بی شکل می شود . این مربا را می توانید برای تمام مدت سال ، داخل فریزر نگهدارید .

READ
روش دم کردن چای زنجبیل/نوشیدنی

منبع:آکا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

کد امنیتی را وارد نمایید *