کد خبر : 7803
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 6 خرداد 1393 - 18:11

ورزش چشم/ورزش بانوان

ورزش چشم/ورزش بانوان

ورزش چشم مانند تمام اعضای بدن که تحرک دارند ،چشم‌هایتان هم باید ورزش كنند تا از تنبلی آنها جلوگیری به عمل آید. پوست اطراف چشم نازك‌ترین و شكننده ‌ترین پوست در تمام سطح بدن است و با توجه به این كه هنگام صحبت‌كردن با دیگران،چشم‌ها كانون توجه محسوب می‌شوند،چین و چروك‌های اطراف آن به‌عنوان بزرگ

ورزش چشم

ورزش چشم
مانند تمام اعضای بدن که تحرک دارند ،چشم‌هایتان هم باید ورزش كنند تا از تنبلی آنها جلوگیری به عمل آید.

پوست اطراف چشم نازك‌ترین و شكننده ‌ترین پوست در تمام سطح بدن است و با توجه به این كه هنگام صحبت‌كردن با دیگران،چشم‌ها كانون توجه محسوب می‌شوند،چین و چروك‌های اطراف آن به‌عنوان بزرگ ‌ترین علت پیری چهره شناخته شده‌اند.
كیست‌های زیر چشمی نیز صدمه زیادی به چهره فرد وارد می‌كند و باعث ایجاد قیافه‌ای آشفته و پریشان می‌شود.
ورزش‌های مخصوص چشم می‌تواند كمك زیادی به چشم‌های پف‌آلود كند.افتادگی پلك‌ها نیز با تمرین‌های مؤثر و ورزش‌های ضد پیری چشم،تا حد زیادی برطرف می‌شود.
تمرین شماره 1
دو طرف سر خود را – در قسمت گیجگاه – به آرامی با دو انگشت فشار دهید تا عضلات آن كشیده شوند و در همین حال،مرتبا چشم‌ها را باز و بسته كنید.این كار را 5 بار تكرار كنید.
تمرین شماره 2
در حالی‌كه چشم‌هایتان بسته و آرام است،به صورت قائم بنشینید.همان‌طور كه پلك چشم‌ها در تمام طول مدت ورزش بسته است،اول به پایین نگاه كرده و بعد تا جایی كه ممكن است به بالا نگاه كنید.این حركت را 10 بار انجام دهید.
تمرین شماره 3
با چشم‌های بسته و آرام،راست بنشینید.همان‌طور كه چشم‌ها را در تمام طول تمرین بسته نگه داشته‌اید،ابروها را تا جایی كه می‌توانید،بالا ببرید و پلك چشم‌ها را تا حد ممكن به سمت پایین بكشید.در همین حالت بمانید و تا 5 بشمارید.استراحت كنید و این ورزش را5 بار تكرار كنید.

READ
طرزتهیه ژله خامه ای!دسر
تمرین شماره 4
با چشم‌های باز و آرام،به صورت راست بنشینید.پلك بالای چشم‌ها را تا نیمه ببندید و در همین حال، ابروهایتان را به سمت بالا ببرید.بعد چشم‌ها را كاملا باز كنید تا سفیدی چشم‌ها در قسمت بالایی عنبیه دیده شود.

تمرین شماره 5
مثل سه حركت قبلی،راست بنشینید و در حالی‌كه چشم‌هایتان باز است،سرتان را صاف نگه دارید. همان‌طور كه سرتان را مستقیم نگه داشته‌اید،اول به بالا و بعد به پایین نگاه كنید.این حركت را 10بار تكرار كنید.حالا بدن و سرتان را در حالت قبلی حفظ كنید و این بار،به چپ و راست نگاه كنید.این حركت را نیز 10 بار انجام دهید.
 منبع:سیمرغ

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

کد امنیتی را وارد نمایید *