کد خبر : 709
تاریخ انتشار : چهارشنبه 19 تیر 1392 - 23:35

چطور افکار منفی را از خود دور کنیم؟

چطور افکار منفی را از خود دور کنیم؟

پزشکان به افرادي که دچار استرس و تنش شديد در تمامي زمينه‌ها چه کاري چه خانوادگي هستند توصيه مي‌کنند تا در هنگام استرس کمي پياده روي و يا دو با سرعت کم انجام دهند. گفتني است پزشکان در مطالعه بر روي موش‌ها دريافته‌اند که تنش و به دنبال آن دويدن يا حرکت کردن باعث ساخت

پزشکان به افرادي که دچار استرس و تنش شديد در تمامي زمينه‌ها چه کاري چه خانوادگي هستند توصيه مي‌کنند تا در هنگام استرس کمي پياده روي و يا دو با سرعت کم انجام دهند. گفتني است پزشکان در مطالعه بر روي موش‌ها دريافته‌اند که تنش و به دنبال آن دويدن يا حرکت کردن باعث ساخت نورون‌هاي مغزي جديد در سر شده که به اين وسيله مغز از يک نيروي کمکي جديد براي رفع مشکل کمک مي‌گيرد.

بررسي‌ها نشان مي‌دهند ورزش همانند يک مکانيزم عملياتي مي‌ماند و مي‌تواند سبب بهبود عملکرد مغز و افزايش قدرت تصميم گيري درست شود. در عين حال قدم زدن باعث مي‌شود تا مغز به حواس پنج گانه کمي استراحت بدهد و با تجديد قوا دوباره کار برنامه ريزي و تصميم گيري در خصوص شرايط به وجود آمده را انجام دهد.

اين سلول‌هاي مغزي جديد در قسمت هيپوکامپ مغز ساخته مي‌شوند و در نتيجه فرد استرس و اضطراب کمتري را حس مي‌کند که براي سلامتي او بسيار مفيد خواهد بود.

بی باک نیوز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

کد امنیتی را وارد نمایید *