کد خبر : 69
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 11 تیر 1392 - 0:43

بیوگرافی مریم طوسی دختر دونده ایرانی +عکس

بیوگرافی مریم طوسی دختر دونده ایرانی +عکس

مریم طوسی (زاده ۱۳۶۷) ورزشکار زن ایرانی و دوندهٔ دوهای سرعت و اهل بروجرد است. او رکورددار دوهای ۱۰۰ متر، ۲۰۰ متر و ۴۰۰ متر زنان ایران و اولین بانوی ایرانی است که موفق به دریافت مدال طلای دو میدانی در مسابقات قهرمانی آسیا شده است. طلای تاریخی در مسابقات قهرمانی آسیا مریم طوسی موفق شد برای اولین بار در تاریخ شرکت ایران

مریم طوسی (زاده ۱۳۶۷) ورزشکار زن ایرانی و دوندهٔ دوهای سرعت و اهل بروجرد است. او رکورددار دوهای ۱۰۰ متر، ۲۰۰ متر و ۴۰۰ متر زنان ایران و اولین بانوی ایرانی است که موفق به دریافت مدال طلای دو میدانی در مسابقات قهرمانی آسیا شده است.

طلای تاریخی در مسابقات قهرمانی آسیا

مریم طوسی موفق شد برای اولین بار در تاریخ شرکت ایران در مسابقات آسیایی در پنجمین دوره مسابقات دوومیدانی داخل سالن قهرمانی آسیا در شهر ‘هانگ ژو’ چین مدال طلای ۴۰۰ متر سرعت را دریافت کند.

وی با طی کردن ۴۰۰ متر در مدت زمان ۵۳ ثانیه و ۸۵ صدم ثانیه ضمن کسب گردن آویز طلا، رکورد ایران را ارتقا داد.

این در حالی بود که او بر خلاف دیگر دوندگان زن، با پوشش کامل به صورت اسلامی مدال مسابقه را برنده شد.

رکورد پیشین این ماده در اختیار همین ورزشکار با مدت زمان ۵۵ ثانیه و ۱۳ صدم ثانیه بود.

جایزه ای که بابت شکستن رکورد زنان ایران به او داده شده بود قبلا کمتر از ۵۰۰ هزار تومان اعلام شد در حالیکه به دونده ای که در رشته مردان رکورد مشابهی را جابجا کرده بود یک اتومبیل اهدا شد.

مسابقات دوومیدانی جایزه بزرگ آسیا در تایلند .’مریم طوسی’ دونده سرعتی کشورمان به مدال طلای ماده ۴۰۰ متر رقابت های جایزه بزرگ آسیا در تایلند دست یافت.دوشنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۱ مریم طوسی تراکتور را تیم محبوب خود اعلام کرده و در مصاحبه اش با خبرگذاری آناج اعلام کرده که دوست دارد با نام تراکتور در مسابقات جهانی شرکت کند . . .

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

کد امنیتی را وارد نمایید *