کد خبر : 6879
تاریخ انتشار : چهارشنبه 10 اردیبهشت 1393 - 23:35

حالت خواب نشانگر شخصیت افراد است

حالت خواب نشانگر شخصیت افراد است

انشمندان معتقدند که موقعیت بدن در حال فرو رفتن به خواب، سرنخ مهمی درباره شخصیت فرد به دست می دهد. اگر می خواهید به شخصیت واقعی کسی پی ببرید بهتر است به نحوه خوابیدن او نگاهی بیاندازید. دانشمندان معتقدند که موقعیت بدن در حال فرو رفتن به خواب، سرنخ مهمی درباره شخصیت فرد به دست

انشمندان معتقدند که موقعیت بدن در حال فرو رفتن به خواب، سرنخ مهمی درباره شخصیت فرد به دست می دهد.

اگر می خواهید به شخصیت واقعی کسی پی ببرید بهتر است به نحوه خوابیدن او نگاهی بیاندازید.

دانشمندان معتقدند که موقعیت بدن در حال فرو رفتن به خواب، سرنخ مهمی درباره شخصیت فرد به دست می دهد.

به گزارش سلامت نیوز پروفسور کریس ایدزیکوسکی، مدیر موسسه “خدمات ارزیابی و مشاوره خواب” شش حالت عمومی تر موقعیت بدن در خواب را بررسی کرده و متوجه شده است که هر یک از این حالات به یک گروه شخصیتی ارتباط دارد.

وی گفت: “همه ما وقتی بیداریم متوجه حرکات و سکنات خود (body language) هستیم، اما این نخستین باری است که توانسته ایم ببینیم حالت بدن ما هنگام خواب چه تعبیری دارد.”

“جالب اینکه شخصیت آدمی با وضعیتی که بدن در حالت خواب به خود می گیرد در اغلب موارد شدیدا با آنچه انتظار داریم در تعارض است.”

حالت هایی که دکتر ایدزیکوسکی مطالعه کرده به شرح زیر است:

•جنینی: کسانی که به هنگام خواب از بغل چمباتمه می زنند، افرادی در ظاهر سرسخت اما قلبا حساس توصیف می شوند. ممکن است در برخورد اول با سایر افراد خجالتی باشند، اما به سرعت حالت طبیعی خود را بازمی یابند.

این عمومی ترین حالت خواب است و 41 درصد از هزار نفری که مورد مطالعه قرار گرفتند را شامل می شود. تعداد زنانی که در این حالت می خوابند بیش از دو برابر تعداد مردان است.

•خوابیدن رو به پهلو (15 درصد): دراز کشیدن روی یک طرف بدن درحالی که دو بازو نیز به موازات بدن راست شده باشد. این گروه افرادی ساده گیر و اجتماعی هستند که مایلند خود را قاطی جمع کنند و به بیگانگان اعتماد می کنند، با این حال ممکن است زودباور باشند.

READ
طرز تهیه تبوله چغندر رنگارنگ /دسر

•خوابیدن رو به پهلو با دستان باز (13 درصد): گفته می شود کسانی که روی پهلو می خوابند و هر دو دست خود را به طرف مقابل باز می کنند شخصیت باز و گشاده ای دارند اما می توانند مظنون و بدبین باشند. در تصمیم گیری کند هستند، اما زمانی که تصمیمی گرفتند بعید است از آن برگردند.

•خوابیدن به پشت با دستان بسته (8 درصد): کسانی که به پشت می خوابند درحالی که دستانشان به پهلوها چسبیده معمولا افرادی ساکت و خوددار هستند. از هیاهو می پرهیزند، اما برای خود و دیگران معیارهای برجسته می گزینند.

•خوابیدن روی شکم (7 درصد): کسانی که رو به تشک می خوابند درحالی که با دست هایشان بالش را بغل کرده و سر را به یک طرف برگردانده اند اغلب آدم هایی خوش معاشرت و جسور هستند، اما در عین حال می توانند عصبی و زودرنج باشند و از انتقاد یا شرایط دشوار خوششان نمی آید.

•خوابیدن رو به پشت با دستان باز (5 درصد): کسانی که به پشت می خوابند و دست های خود را باز می گذارند دوستان خوبی می یابند چون همیشه آماده گوش سپردن به دیگران و دراز کردن دست یاری هستند. این گروه معمولا علاقه ندارند در مرکز توجه باشند.

باقی کسانی که در این مطالعه شرکت کردند گفتند موقع به خواب رفتن حالت ثابتی ندارند یا از آن بی خبرند.

+ نوشته شده در  دوشنبه 19 تیر1391ساعت 20:45  توسط خانم طلا  |  17 نظر

تست روانشناسی بامزه

اگه می خواین نتیجشو ببینین مرحله به مرحله جلـــــــــــــــو برین . . . . رو جوابای که می دین فکر کنین . . . تا وقتی که یه مرحله را با حوصله انجام ندادین به
مرحله ی بعد نرین . . . . خیلی جالبه…@};-
از ما گفتن . . . .

خب . . .حالا هر کی میخواد این کارا روکه میگم تو تایپیک انجام بده تا بقیه هم بیینن.

READ
ذهن آگاهی (مایندفولنس) چیست و چگونه انجام می‌شود

از بالا به پایین اعداد ۱ تا ۵ رو به صورت ستونی زیر هم بنویسید .

مرحله ی اول – جلوی عدد های « ۱ » و « ۲ » شما باید اسم دو تا حیوان رو به ترتیبی که دوستشون دارین بنویسین . یعنی اونی که بیشتر دوستش دارین میشه شماره ی یک و اون یکی ، میشه شماره ی دو .

مرحله دوم – حال جلوی اسم هر کدوم از حیواناتی که نوشتین، سه تا خصوصیت حیوان رو بنویسید که به خاطر اون خصوصیت ، اون حیون رو دوست دارین .

مرحله ســـوم – جلوی شماره های« 3 » و « 4 » به ترتیب عبارتهای « دریــــــا » و « جنــــــگل » رو بنویسید.

مرحله چهـــارم – تو ذهنتون دریا رو مجسم کنین ، انگار که الان رو به روتونه. . . و جلوی عبارت « دریــــــــا » ، سهتا نظر در باره ی دریا بنویسین . هر ویژگی خوب یا بد که به نظرتون می رسه ، چه از دریا خوشتون میاد یا چه بدتون میاد . هر جور که در باره اش فکر می کنین .

مرحله پنجـــم – در مورد « جنگل » هم مثل مرحله ۴ عمل کنین . طوری جنگل رو تجسم کنین که انگار الان داخلش هستین و بعد ۳ تا نظر در بارش بنویسین .چه خوب چه بد مهم نیست .
اینجوری می شه :
۱حیوانی که بیشتر دوستش دارین: ویژگی اول / ویژگی دوم / ویژگی سوم
۲حیوان بعـــــــــــــــــــــــ ـــــــدی : ویـژگی اول / ویژگی دوم / ویژگی سوم
۳دریــــا : نظر اول / نظر دوم / نظر سوم
۴جنگـل : نظـر اول / نظر دوم / نظر سوم
۵

مرحله ی آخر – جلوی شماره ۵ ، کلمه ی « رودخانه » رو بنویسین . حالا همون جنگلی که نظرتون رو دربارش نوشتین ، یه بار دیگه توو ذهنتون مجسم کنین . . . بعد فکر کنین اگر از وسط اون جنگل یه رودخونه رد بشه ، دوست دارید اون رودخونه « کوچک» باشه ، « متوسط » باشه ، یا « بزرگ » باشه . جلوش نظرتون رو در این باره بنویسین .
و اما مرحله نتیجه گیری . . .

READ
آموزش بافت مدل بادامی/بافتنی

ویژگی هایی که برای حیوان اول نوشتین ، تصور خودتون از خودتون هست . یعنی هرچی اونجا نوشتین خصوصیات خودتون هست .
ویژگی هایی که برای حیوان دوم نوشتین ، تصورات دیگران نسبت به شماست . یعنی هرچی اونجا نوشتین ، دیگران نظرشون نسبت به شما همونه .
دریا ، تصور انسان از زندگیه ، هر چی در موردش نوشتین ، در حال حاضر تصور شما از زندگی همونه .
خصوصیاتی که برای جنگل نوشتین ، نشون میده که شما چه نظری در مورد مرگ دارین .
و اما رودخانه . . . شما بر حسب اینکه رودخانه را «کوچک» یا «متوسط» یا «بزرگ» انتخاب کرده باشین ، به ترتیب آدم «محافظه کار » یا « میانه رو » یا « تند رو و افراطی » هستین . جالب اینجاست که بعضی ها برای رودخونه ی خودشون ، آبشار و غیره هم در نظر میگیرن .

اگر تمام مراحل رو درست انجام داده باشین ، فکر کنم الان باید از تعجب خشکتون زده باشه ، چون این تست در ۹۰ درصد موارد درست جواب میده

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

کد امنیتی را وارد نمایید *