کد خبر : 6254
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 21 فروردین 1393 - 17:06

نحوه کاشت گل پریوش/پرورش گیاه

نحوه کاشت گل پریوش/پرورش گیاه

نام علمی: Vinca rosea گیاهی است بومی نواحی استوایی که ارتفاع آن به 30-35 سانتی متر می رسد. و امروزه به عنوان گیاهی گلدانی پرورش  داده می شود. در جنس vinca هفت گونه گزارش شده است که بین آنها تنوع زیادی وجود دارد. برخی بوته ای , برخی همیشه سبز, برخی خزان دار و برخی

نام علمی: Vinca rosea

pa

گیاهی است بومی نواحی استوایی که ارتفاع آن به 30-35 سانتی متر می رسد. و امروزه به عنوان گیاهی گلدانی پرورش  داده می شود. در جنس vinca هفت گونه گزارش شده است که بین آنها تنوع زیادی وجود دارد. برخی بوته ای , برخی همیشه سبز, برخی خزان دار و برخی علفی یکساله هستند که شاخه های آنها روی زمین گسترده می شود و  به عنوان زمین پوش به کار می روند. مانند پیچ تلگرافی برگ ریز  وپیج تلگرافی برگ درشت .

پریوش گیاهی است گرمسیری چند ساله حساس به سرما که می توان با فراهم کردن شرایط مناسب آن را به مدت طولانی نگهداری کرد. در باغچه به عنوان گل حاشیه ای در بهار کشت می شود و در پاییز در اثر سرما از بین می رود. دارای برگ های کشیده. بیضی شکل, براق و به رنگ سبز تیره است و رگبرگ های آن رنگ روشن داشته که به تشخیص آن کمک می کند. گل ها دارای 5 گلبرگ به رنگ صورتی, سفید , قرمزو ارغوانی است.

گلدهی: مدت گلدهی آن در باغچه به نسبت طولانی بوده و از اواسط اردیبهشت تا شروع سرما گل می دهد.

نیازها: پریوش به گرما و خشکی  مقاوم است و اگر هوا خنک شود به تدریج برگ ها زرد می شوند. در صورتی که در گلخانه نگهداری شود بوته آن بزرگ شده و هر سال گل زیادی می دهد.

تکثیر: بذر آن در اواخر زمستان تا اوایل بهار دردمای 15-18 درجه سانتی گراد کشت می شود و در اردیبهشت پس از رفع خطر یخبندان نشاء منتقل می شود. از طریق قلمه نیز در اواخر زمستان یا اواسط بهار قابل افزایش است.

READ
طرز تهیه سالاد انار و گردو/سالاد

منبع:پایگاه آموزشی پرورش گل و گیاهان زینتی و نهال

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

کد امنیتی را وارد نمایید *