کد خبر : 5767
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 13 اسفند 1392 - 18:00

آموزش کاشت ابری نقره ای /پرور ش گیاه

آموزش کاشت  ابری نقره ای /پرور ش گیاه

ابری نقره ای چندساله، ریشه ها و ساقه های متعدد دارد. با جدا کردن آنها و کاشت مجدد می توانیم ابری نقره ای را تکثیرکنیم.

اسم علمی: سنسیو SENECIO
تیره: کاملیناسه: COMMELINACEAE

به خاطر برگ های مخملی و نقره ای رنگش به ابری نقره ای معروف شده است. (ابری نام گیاه دیگری است با گل های بنفش رنگ که در همین تیره گیاهی قرار دارد). از ابری نقره ای به عنوان یک گیاه همیشه سبز در اطراف باغچه ها استفاده می شود. اگر به صورت کپه ای در گوشه یا قسمتی از محوطه چمن کاری شده کاشته شود، در زمینه سبزِ چمن بیشتر جلوه گر می شود.

abri2

ارتفاع بوته ده تا بیست سانتی متر، طول برگ ها دو تا پنج سانتی متر و شکل برگ ها در ارقام مختلف متفاوت است. بعضی از آنها دندانه دار هستند و در بعضی از ارقام لبه برگ ها کاملاً صاف است.

وضعیت گل ها

گل های ابری نقره ای زردرنگ بوده و حالت وحشی دارند. معمولاً وقتی گیاه به رشد کامل رسید، در تابستان شکفته می شوند. هر چند گل هایش مورد توجه بعضی از خانواده هاست اما این گیاه معمولاً به منظور زیبایی برگ هایش کاشته می شود.

کاربرد ابری نقره ای در طراحی باغچه

اگر در حاشیه قرار گیرد، نباید در پشت آن گیاهان کوتاه کاشته شود زیرا تا سال بعد ابری نقره ای رشد زیادی می کند و روی آنها را می پوشاند. ضمنا از اطراف هم گسترش می یابد بنابراین بهتر است بوته ها حداقل ده سانتی متر فاصله داشته باشند.

READ
پرورش  گل آپارتمانی ختمی چینی گلسرخی (خیری) /پرورش گیاه

ابری نقره ای گیاه مناسبی برای سکوهای کنار پله ها، باکس های مقابل خانه ها و تراس است. به صورت ترکیبی می تواند با هر گیاه دیگری که رنگ برگ هایش با آن متفاوت باشد قرار بگیرد. به طور مثال تاج خروس با برگ های قرمزرنگش و یا اکلیل کوهی که برگ هایی به رنگ سبزِ روشن دارد برای همراه شدن با ابری نقره ای مناسب هستند.

گیاهانی که در ردیف های جلوی ابری نقره ای قرار می گیرند ممکن است انواع گیاهان پوششی کوتاه مانند سدوم، فستوکا و یا گیاهانی از این قبیل باشند. به هر حال اگر قرار است در طراحی باغچه فقط از ابری نقره ای استفاده شود، بهتر است تعداد زیادی از این گیاه را روی دایره یا بیضی کاشت.

مراقبت های لازم

از خصوصیات بارز ابری نقره ای، دایمی بودن آن است. نسبت به سرمای زمستان حتی برف مقاومت عجیبی دارد. کم آبی را خوب تحمل می کند و دوستدار آفتاب تند است. در فصول خنک می توان به آسانی آن را جابجا نمود. همه ساله وقتی که بزرگ تر می شود به راحتی قابل تکثیر است.

ازدیاد

ابری نقره ای چندساله، ریشه ها و ساقه های متعدد دارد. با جدا کردن آنها و کاشت مجدد می توانیم ابری نقره ای را تکثیرکنیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

کد امنیتی را وارد نمایید *