کد خبر : 5655
تاریخ انتشار : جمعه 9 اسفند 1392 - 23:02

آموزش کیک چهارشنبه سوری /شیرینی مخصوص عید

آموزش کیک چهارشنبه سوری /شیرینی مخصوص عید

آموزش کیک چهارشنبه سوری

 

4shanbehsoori_7

ایده ای از کیک و کارامل برای شب چهارشنبه سوری

مواد لازم :

کیک اسفنجی ساده  یا شیفون کیک ساده

یک بسته چوب شور ( بیسکویت )

سس کارامل   ( نکات در تهیه کارامل)

پودر کاکائو برای اضافه کردن داخل کیک

خامه فرم گرفته شکلاتی

پودر کاکائو و پودر نسکافه برای تزیین روی کیک

ترافل شکلاتی با شکلات رنده شده

طرز تهیه :

 

به ازای هر چند قاشق پودر کاکائو همان مقدار از مقدار آرد کم کنید . کیک را شکلاتی تهیه میکنیم . برای یک کیک شکلاتی حدود 4 ق پر غذاخوری کاکائو اضافه میکنیم . من معمولا کمی پودر نسکافه هم به ان اضافه میکنم . مزه اش خیلی بهتر میشه .

4shanbehsoori_cake0

با این دستور فرم دادن خامه طبیعی میتوانید خامه فرم گرفته را تهیه کنید و در انتها چند ق غ پودر کاکائو به ان اضافه کنید . برای زدن خامه حتما دستورات مفید سایت را رعابت کنید .

khameh1

برای این کیک و تزیین آن میتوان از دستور فرم دادن خامه با پودر خامه گیاهی نیز استفاده کرد . سپس کیک را مانند تمام کیک ها از ارتفاع به دو نیمه تقسیم کنید و از شهدی که تهیه کردیم : از قوام آمدن شهد یا شربت 1  تا  قوام آمدن شهد یا شربت 7   استفاده کرده و روی بافت را با برس یا قلم مو با شهد تر کنید . مابین لایه ها خامه شکلاتی بمالید و دو کفه را روی هم قرار داده و سپس روی بافت کیک را کاملا با خامه شکلاتی بپوشانید . این کار دوبار و طی دو مرحله انجام میشود و بین دو مرحله حدود نیمساعت یا کمی بیشتر فاصله دهید تا خامه کاملا روی کیک بخوابد و ترک نخورد . سپس از پودر کاکائو و نسکافه با صافی روی خامه را پودر بپاشید . کارامل را تهیه کنید .

READ
پستانک بهتر است یا انگشت/سلامت

karamel0

روی یک سینی کمی روغن اسپری کنید و  از سس کارامل گرم به صورت منحنی با ضخامت کم به شکل شعله آتش بریزید . چند بار با فاصله بریزید که بهم نچسبند . سپس بگذارید کاملا خنک شوند . مراقب باشید این تکه ها شکننده هستند آرام بردارید. سپس روی کیک شکلات رنده شده یا ترافل شکلاتی بپاشید و چوب شورها را بعنوان هیزم روی کیک در مرکز قرار دهید و میان انها شعله را نصب کنید . ته شعله را در کیک فرو کنید تا ثابت شود . مجددا کمی ترافل یا شکلات رنده شده بپاشید .  با کمی سس شکلات غلیظ میتوان روی کارامل رگه ایجاد کرد .

cake_00

اینهم از برش و بافت کیک پوک و خوشمزه  ….. من از پودر خامه گیاهی برای پوشش رویه کیک استفاده کردم .

منبع:سفره خونه

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

کد امنیتی را وارد نمایید *