کد خبر : 5485
تاریخ انتشار : دوشنبه 5 اسفند 1392 - 14:43

طرز تهیه شیرینی دورنگ/شیرینی مخصوص عید

طرز تهیه شیرینی دورنگ/شیرینی مخصوص عید

طرز تهیه شیرینی دورنگ شیرینی مخصوص عید

Translate to English

 

شیرینی خشک

 

شیرینی دو رنگ

 

آرد  2 و نیم لیوان  .  کره 150 گرم  .  پودر قند 1 لیوان

تخم مرغ 1 عدد  .  پودر کاکائو 5 قاشق غذاخوری  .  نمک و وانیل مقداری

 

شیرینی خشک

 

طرز تهیه : پودر قند ، کره نرم شده و نوک قاشق نمک را داخل کاسه ای بریزید و با همزن بزنید تا یکدست شود سپس تخم مرغ ، آرد و وانیل را اضافه نمائید و مجدد مخلوط کنید.

 

پس از اینکه مواد تقریبا مخلوط شدند و خمیر لطیفی بدست آمد کمی با دست ورز دهید تا خمیر یکدست شود ، پس از ان خمیر را به مدت 30 دقیقه درون یخچال قرار دهید تا خودش را بگیرد.

 

شیرینی 2 رنگ

 

پس از مدت زمان لازم خمیر را از یخچال خارج کرده و به 2 قسمت تقسیم کنید ، به یک قسمت 2 قاشق ارد و 1 قاشق پودر قند بزنید و به یک قسمت دیگر 5 قاشق پودر کاکائو و 1 قاشق پودر قند بزنید و جداگانه هر تکه را کمی وزر دهید تا مواد ترکیب شوند.

 

خمیر ساده را روی کاغذ روغنی یا نایلون باز کنید ، خمیر کاکائویی را نیز به همین صورت پهن کنید ، سپس خمیر کاکائویی را روی خمیر ساده قرار دهید و رول کنید ( لوله کنید ) ، خمیر را به مدت 30 دقیقه دیگر داخل یخچال قرار دهید تا خمیر سفت شده و بتوانید به ان شکل دهید.

READ
آدامس چشمی را زیاد نجوید!سلامت

 

شیرینی 2 رنگ

 

 

خمیر را از یخچال خارج کنید سپس شروع به بریدن کنید ، میتوانید با نوع پیچیدن خمیرها شکل های متنوعی از شیرینی ایجاد کنید.

 

شیرینی های برش خورده را در کف سینی قرار دهید و درون فری که از قبل روشن کرده اید با درجه حرارت 180 درجه سانتیگراد به مدت 15 – 20 دقیقه بپزید.

 

شیرینی 2 رنگ

 

 

نکته ها : در تمام مراحل کار دقت کنید که خمیر را زیاد ورز ندهید و فقط در حدی که مواد مخلوط شوند کافی میباشد ( ورز دادن زیاد موجب میشود شیرینی به روغن بیافتد و در زمان پخت بسوزد ) ، در زمان پخت سینی فر را چرب نکنید چون کره موجود در شیرینی ها کافی بوده و روغن بیش از حد شیرینی را میسوزاند.

 

چنانچه میخواهید این شیرینی را در ماکروفر بپزید درجه حرارت 160 درجه سانتیگراد با حالت کانکشن و مدت زمان 5 دقیقه کافی میباشد ، میتوانید در صورتی که غذاساز ندارید از همزن برقی استفاده کنید اما استفاده از غذاساز اولویت دارد چون بافت پوک تر و بهتری به شیرینی میدهد.

منبع:ایران کوک

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

کد امنیتی را وارد نمایید *