کد خبر : 5190
تاریخ انتشار : چهارشنبه 30 بهمن 1392 - 20:48

بیو گرافی حدیثه تهرانی به همراه مصاحبه /هنر

بیو گرافی حدیثه تهرانی به همراه مصاحبه /هنر

بیو گرافی حدیثه تهرانی به همراه مصاحبه

بیوگرافی حدیثه تهرانی

«حدیثه تهرانی» بازیگر جوانی است که به گفته خودش با دادن تست پا به دنیای بازیگری گذاشت و بازی در سریال «به کجا چنین شتابان» نخستین تجربه حرفه ای اش به شمار می آید. او بعد از آن در فیلم سینمایی «شکلات داغ» و سپس در سریال «آسمان همیشه ابری نیست» بازی کرد و در حال حاضر هم با سریال «خوش نشین ها» میهمان شبکه سوم سیماست. تهرانی بازی در این سریال را تجربه خوبی می داند. او در نقش «سارا» دختر خانواده و خواهر «دانیال» (علی صادقی) بازی می کند. با وجود مشغله کاری طبق هماهنگی های انجام شده با تهیه کننده سریال «ایرج محمدی»، با تهرانی درباره این سریال و هم بازی شدن با پیشکسوتان عرصه طنز گپی زدیم که در ادامه می خوانید.


در حال حاضر به چه کاری مشغول هستید؟


در سریال «خوش نشین ها» بازی می کنم. فرصت مطالعه پیشنهادهای دیگر را نداشتم. بعد از پایان فیلم برداری این سریال هم به دلیل فشار کاری ترجیح می دهم مدتی استراحت کنم تا انتخاب های درستی داشته باشم.


از نخستین تجربه بازی در یک سریال طنز برایمان بگویید و این که چگونه به کار دعوت شدید؟


سریال «خوش نشین ها» اثری طنز محسوب نمی شود. معتقد هستم داستان سریال واقعی است و من سریال «سعید آقاخانی» را یک سریال رئال می دانم و علاقه مند بودم که با این کارگردان تجربه همکاری داشته باشم، زیرا زندگی رئال را در آثارشان به تصویر می کشد و بازی ها هم واقعی است و نیاز نیست که فیلم بازی کنی یا عین دیالوگ را بگویی. ما جلوی دوربین آن چه را که خودمان هستیم، نشان می دهیم و بازی می کنیم. بازی در سریال «خوش نشین ها» تجربه خوبی برایم است و بسیار از این کار و همکاری با آقاخانی راضی هستم. کارگردان روز اول فیلم برداری به من گفت که همانی که هستی، بازی کن؛ هر تکه کلامی را که داری و هر ویژگی که در زندگی شخصی ات هست، دوست دارم نشان بدهی مانند «علی صادقی» که او هم ویژگی های شخصی خود را بازی می کند که این امر برای مخاطب بسیار جالب و دوست داشتنی است. بنابراین من هم سعی کردم خیلی راحت و عادی بازی کنم و سعی نکردم فیلم بازی کنم یا ویژگی را به شخصیتم اضافه کنم.


یعنی «حدیثه تهرانی» ویژگی های شخصیتی خود را مقابل دوربین به نمایش گذاشته است؟


خیر- این گونه نیست. من خیلی متفاوت تر از سارا هستم. من براساس شخصیتی که برای سارا در فیلم نامه نوشته شده است سعی کردم عکس العمل های او را طبیعی بازی کنم و سارا را به شخصیت خود نزدیک کردم تا بتوانم از عکسل العمل های واقعی خودم استفاده کنم.
هنگامی که طرح اولیه این اثر را مطالعه کردید، چه قدر لحن طنز سریال بر تصمیم شما در پذیرفتن نقش تاثیر گذاشت؟
ابتدا ۶ قسمت نخست فیلم نامه را برای مطالعه به من دادند که بسیار خوشم آمد و گاهی اوقات می خندیدم و فیلم نامه از لحاظ لحن نوشتاری زیبا بود و برایم جذابیت داشت.هنگامی که مطالعه ۶ قسمت تمام شد تقاضا کردم بقیه قسمت های نوشته شده را به دلیل جذابیت فیلم نامه به من بدهند تا مطالعه کنم.
نقش سارا را در فیلم نامه چه طور دیدید؟


به نقش علاقه داشتم. ابتدا سارا ساده و مظلوم تر از آن چه شاهدش هستید، بود. من اندکی تغییر در این شخصیت دادم و ویژگی های او را به برادرش نزدیک کردم.


در سریال با چند شخصیت بیشتر تعامل دارید. «علی صادقی، مرجانه گلچین، سپند امیرسلیمانی و سیروس گرجستانی» آن ها چه قدر در رسیدن به نقش کمکتان کردند؟


هم بازی شدن با این عزیزان باعث افتخارم است به خصوص «مرجانه گلچین» که در کنار او آرامش خاصی دارم و گویی مادرم است و در سکانسی که بازی ندارد، ناراحت هستم.سرصحنه و از تجربه های او استفاده می کنم. «علی صادقی» سر کار بسیار آرام است و پیشنهادهای خوبی می دهد و به من کمک می کند و می گذارد که هم پای او بازی کنم. حمید لولایی ، سپند امیرسلیمانی و سیروس گرجستانی هم بازیگران خوب و حرفه ای هستند و من بیشتر با سپند امیرسلیمانی، مرجانه گلچین و علی صادقی هم بازی هستم.


تا چه اندازه از تجربه های به دست آمده در کنار بازیگران پیشکسوت سریال در کارهای بعدی تان استفاده می کنید؟


بسیار زیاد از تجربه های آن ها بهره مند می شوم و استفاده خواهم کرد و این بزرگواران در بازی بسیار کمکم کردند و در کنار آن ها از تجربه های شان درس یاد می گیرم و سعی می کنم در این کار و کارهای بعدی به کار بگیرم.
شما پیش از این کار تجربه طنز نداشتید اما دیگر بازیگران این سریال جزو بازیگران طنز تلویزیون و سینما هستند؛ قرار گرفتن در کنار آن ها برایتان سخت نبود؟
ابتدا اندکی می ترسیدم و نگران بودم، چون این بازیگران همه شناخته شده هستند و جایگاه خود را درسینما و تلویزیون دارند و هیچ کدام از آن ها سرصحنه استرس نداشتند زیرا بازی در این گونه را در گذشته تجربه کرده بودند. تجربه کار با «سعید آقاخانی» همیشه آرزویم بود. به کار با ۲ دوربین هم علاقه مند بودم زیرا در تصویر طبیعی تر است.به واقع تجربه بازی در این کار به استرس آن می ارزید. وقتی در کنار پیشکسوتان بازی کردم کار برایم عادی شد و تمام استرس هایم از بین رفت و به واقع در کنار آن ها بی تجربه به نظر نمی رسیدم. هنگام تمرین خیلی سریع با یکدیگر هماهنگ می شدیم و اگر جایی اشکال داشتم من را راهنمایی می کردند که چگونه بازی کنم. در کل سارا در سریال «خوش نشین ها» دختر جدی است و موقعیت طنز بیشتر برای اطرافیان او اتفاق می افتد. ابتدا قرار نبود طنز بازی کنم اما اندک اندک آن روحیه طنز به من هم منتقل شد و با دیگر بازیگران هماهنگ شدم و با کمک هایی که کارگردان و بازیگران به من کردند در قالب طنز رفتم.

 

READ
طرزتهیه میت لوف /آشپزی


«سعید آقاخانی» چه ویژگی در شیوه کارگردانی اش دارد؟


او کارگردان بسیار خوب، کاربلد و انسان شریفی است. قبل از گرفتن هر سکانس نیم ساعت تمرین می کنیم و «سعید آقاخانی» پیشنهادهای خود را به بازیگران منتقل می کند و اگر از لحاظ گویش و بیان دیالوگ اشتباهی داشته باشیم تصحیح می کند.


از نقش آفرینی در یک کار روتین شبانه که فشردگی های خاص خود را دارد، راضی هستید؟


بازی در کار روتین مزایایی دارد زیرا هر شب پخش بازی بازیگر دیده می شود و متوجه اشتیاق و علاقه مردم می شویم. البته بازیگر فشار کاری زیادی را متحمل می شود. به عنوان مثال چندی پیش دندان درد شدید داشتم و فرصتی دست نمی داد که به دندان پزشک مراجعه کنم. ما در یک تیم خوب و حرفه ای بازی می کنیم و همه عوامل با یکدیگر یک دست و هم فکر هستیم و همه در موفقیت کار به یکدیگر کمک می کردیم. برایم کار لذت بخش است و شاید در آینده با وجود فشارکاری بازی در کار روتین را دوباره تجربه کنم، البته نه به سرعت بلکه قصد دارم مدتی استراحت کنم.


نتیجه تجربه همکاری با «سعید آقاخانی» برای «حدیثه تهرانی» چه بود و آیا راضی هستید؟


با توجه به این که مشغول بازی در سریال هستیم متوجه بازخورد مردم نشده ام. اما دوستان و آشنایان از سریال راضی و بیننده آن هستند و تاکنون بازتاب خوبی داشته است.


ناگفته های این گفت وگو از زبان «حدیثه تهرانی».


امیدوارم زمینه ای ایجاد شود که به آن جایی که علاقه مند هستم برسم و توانمندی خود را ثابت کنم و تفاوت ها مشخص شود که آدم ها به چه منظور وارد سینما می شوند، زیرا عده ای به دنبال کار، شهرت و یا زرق و برق سینما هستند و عده ای هم عاشق سینما هستند و دوست دارند توانایی خود را ثابت کنند.قصد داشتم تا زمانی که در یک کار شاخص حرفه ای بازی نکرده ام با هیچ خبرنگاری مصاحبه ای نداشته باشم، زیرا با سختی و مشقت راه بازیگری را طی کردم و به سختی خود را به دیگران معرفی و بازی و پیشرفت کردم و به واقع زحمت کشیدم تا به این جا رسیدم. البته از کارهایی که بازی کرده ام پشیمان نیستم و کارهایی هم داشتم که مرا راضی نکرده است ولی مجبور بودم این مراحل را طی کنم و در آن آثار بازی کنم تا دیده و شناخته شوم و به این جا برسم. من از طریق گذراندن یک دوره بازیگری و دادن تست وارد کار رسانه ای شدم و در سریال «به کجا چنین شتابان» بازی کردم و از آن به بعد عوامل پشت صحنه من را به گروه بعدی معرفی کرد. هیچ زمان هدفم از بازیگری بازی در سریال نیست هدفم خیلی بالاتر از این است و علاقه دارم خوب بازی کنم و بتوانم بازیگر ماندگاری در سینمای ایران باشم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

کد امنیتی را وارد نمایید *