کد خبر : 4989
تاریخ انتشار : چهارشنبه 23 بهمن 1392 - 21:09

نحوه شست و شوی بالش ها /نکات خانه داری درعید

نحوه شست و شوی بالش ها /نکات خانه داری درعید

نحوه شست و شوی بالش ها

hou6307آخرین باری که بالش های خود را شسته اید چه زمانی بوده است؟ ماه گذشته؟ سال گذشته؟ شش ماه پیش و یا اینکه اصلا تا به حال آنها را نشسته اید.الان دیگر زمان آن است که آنها را بشورید !
بالش های قابل شستشو؟
خبرهای خوب! شما می توانید بالش های خود را برای شستشو در ماشین لباسشویی بیاندازید اما برای این کار توصیه می شود هر دو بالش را با هم بیاندازید.
برای این کار بهتر است دو بالش را کنار هم به صورت صاف قرار داده و شستشو را آغاز کنید و با این کار در اتلاف انرژی هم صرفه جویی شده است.

اما اگر برای شستن بالش از یک وان استفاده کنید و آن را با دست بشورید بهتر هم می باشد چرا که تا  می توانید آن را به آرامی بشورید .هم چنین دقت داشته باشید که اگر برای شستن بالش ها دستورالعمل خاصی روی آنها برچسب شده است از آن تبعیت کنید. به هر حال اگر از ماشین برای شستن استفاده می کنید باید درجه آب را روی سرد و دور آهسته را انتخاب کرده و بعد از شستن اجازه دهید تا کاملا خشک شده تا الیاف داخلی به حالت اولیه ی آن بازگردد، چرا که اگر خیس باشد و استفاده شود ممکن است داخل آن گوله شود.

درباره ی بالش های فوم؟
متاسفانه ، شما نمی توانید بالش های فوم را در ماشین لباسشویی بیاندازید چرا که فوم داخل آن جمع می شود ، اما اگر روکش آنها قابل درآوردن می باشد می توانید روکش آن را در آورده و جداگانه بشورید و تنها گرد و غبار داخل بالش را بگیرید و آن را بتکانید و تمیز کنید. اما اگر داخل بالش هم بسیار کثیف می باشد بهتر است آن را نم دار کرده و در لباسشویی و فقط روی مرحله ی خشک کن گذاشته و به مدت 20 دقیقه بگذارید تا تمیز شود. دقت کنید که داخل بالش را اصلا در آب داغ نیاندازید.

هم چنین می توانید از یک پارچه ی نمدار استفاده کرده و آن را روی سطح داخلی بالش بکشید و این کار را آرام انجام دهید تا در نهایت بالش ها کاملا تمیز شوند.

نکته این است که تا وقتی بالش ها کاملا خشک نشده اند روکش آن ها را نکشیده و از قرار دادان آنها روی تخت و استفاده کردن اجتناب کنید.

READ
اداب مهمانی گرفتن

برخی از بالش های فوم قابل شستشو می باشند ولی دستورالعمل های خاص خود را دارند.برای این کار باید شستشو را با ملایمت انجام دهید چرا که فوم وقتی خیس می شود بسیار سنگین شده و به راحتی قابل پاره شدن می باشد به همین جهت توصیه می شود قبل از آنکه فوم داخل بالش کثیف بشود هر ماه روکش بالش را بشورید و نگذارید که کثیفی تا داخل بالش نفوذ کند که مجبود به شستن آن هم شوید.

در آخر اینکه می توانید داخل بالش هایتان را با پشم و یا الیاف دیگری هم پر کنید که شستشوی آنها هم راحت تر باشد و سعی کنید بالش هایی بخرید که قابل شستشو باشند .

منبع:بیتوته

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

کد امنیتی را وارد نمایید *