کد خبر : 3545
تاریخ انتشار : جمعه 6 دی 1392 - 18:47

آموزش بافت لباس مجلسی زنانه /قلاب بافی

آموزش  بافت لباس مجلسی زنانه /قلاب بافی

طریقه بافت این لباس مجلسی در دو قسمت ارائه شده: طریقه بافت بالا تنه طریقه بافت حاشیه لباس در ادامه مطلب هر کدام به صورت کامل توضیح داده شده است وسایل مورد نیاز 7 کلاف 100 گرمی، قلاب شماره 5/3 طریقه بافت 80 دانه سر انداخته شود. رج اول: روی تمام زنجیره ها بافت مربع

36663_674

طریقه بافت این لباس مجلسی در دو قسمت ارائه شده:

طریقه بافت بالا تنه

طریقه بافت حاشیه لباس

در ادامه مطلب هر کدام به صورت کامل توضیح داده شده است

وسایل مورد نیاز
7 کلاف 100 گرمی، قلاب شماره 5/3

طریقه بافت

80 دانه سر انداخته شود.

رج اول: روی تمام زنجیره ها بافت مربع 2 زنجیره و یک پایه بلند را ادامه دهید.

رج دوم: 4 دانه زنجیره بافته و یک پایه بلند در مربع اول ببافید، بعد از آن 4 دانه زنجیره بافته و یک مربع را رد کرده، در مربع دوم با پایه کوتاه وصل کنید. دوباره 4 زنجیره و در مربع دوم با پایه کوتاه وصل کنید و تا آخر به همین صورت ادامه دهید.

رج سوم بافت آناناس را شروع کنید، در اول و آخر رج باید یک مربع داشته باشید و تا 22 رج بافت آناناس را بدون هیچ اضافه کردنی از دو طرف بافت ببافید. بعد از آن در اولین مربع 2 پایه بلند بافته و بعد از آن 2 تا بافت مربع در زنجیره‌های رج قبل ببافید سپس بافت آناناس را طبق معمول ادامه دهید و در آخر رج نیز بافت را با 2 دانه مربع و 2 پایه بلند در مربع رج قبل به پایان برسانید. بافت را آنقدر ادامه بدهید تا تعداد مربعهای کناری به 6 دانه برسد و در هر رج در وسط 2 پایه بلندهای دو طرف بافت 2 پایه بلند دیگر ببافید که این کار باعث می‌شود که هر رج به تعداد مربعهای کناری اضافه شود. وقتی تعداد مربعها به 6 دانه رسید یک آناناس جدید را در دو طرف بافت اضافه کنید و بافت را تا بلندی دلخواه ادامه دهید که باید در کل تا خط کمر 8 دانه آناناس کامل داشته باشید.

READ
آموزش دوخت قنداق فرنگی زیبا و دوست داشتنی

طریقه بافت بالاتنه

10 دانه زنجیره بافته شود.

رج اول: روی تمام زنجیره‌های بافته شده یک رج پایه بلند ببافید، به دانه آخر که رسیدید یک پایه بلند دیگر در همان دانه ببافید، 4 زنجیره و 2 پایه بلند در دانه بعدی بافته و بافت را دور بزنید و دوباره با پایه بلند تا آخر ببافید.

رج دوم: 2 زنجیره بافته، بافت را برگردانید و دوباره پایه بلندها را ادامه داده تا به 4 زنجیره رج قبل برسید در دو دانه از زنجیره‌ها 2 دانه پایه بلند بافته و 4 زنجیره بافته در 2 دانه بعدی زنجیره رج قبل دوباره 2 دانه پایه بلند ببافید و بافت پایه بلندها را ادامه دهید. بافت به صورت یک نیم دایره بافته می‌شود و بافت را تا 10 رج ادامه دهید. توجه داشته باشید در بالای بافت حتماً باید در وسط 4 زنجیره اضافه شود و در بالا بافت دور زده می‌شود اما در سمت پایین بافت برگردانده می‌شود و رج بعدی شروع می‌شود. دو تکه به همین صورت ببافید و از وسط به اندازه 3 تا 4 سانتیمتر 2 تکه را به هم بدوزید، جهت بند پشت گردن نخ را دولا کرده و از یک سمت بافت در بالا نخ را وصل کرده و به اندازه دور گردن زنجیره بافته و در سمت دیگر وصل کنید.

READ
آموزش بافت جغجغه / بافتنی

طریقه بافت حاشیه لباس

از یک گوشه پایین بافت نخ را وصل کرده و یک رج دور تا دور حلقه 4 زنجیره بافته و با پایه کوتاه به فاصله‌های منظم وصل کنید.

رج دوم: به فاصله هر 5 حلقه 4 زنجیره 7 پایه بلند در حلقه ششم بافته شود و بافت را تا آخر به همین صورت ادامه دهید.

رج سوم: بافت را طبق معمول ادامه دهید و وقتی به 7 پایه بلند رج قبل رسیدید دوباره 7 پایه بلند روی تمام 7 پایه بلندها ببافید البته به فاصله یک زنجیره از هم یعنی وقتی پایه بلند اول را بافتید یک زنجیره ببافید بعد پایه بلند دوم را ببافید و تا آخر به همین صورت ادامه دهید.

رج چهارم: بافت را با کم کردن یک حلقه 4 زنجیره ادامه دهید و وقتی به 7 پایه بلندها رسیدید دوباره روی تمام 7 پایه بلندها به فاصله 2 زنجیره، 7 پایه بلند دیگر ببافید.

رج پنجم: با کم کردن یک حلقه 4 زنجیره بافت را ادامه دهید و در وسط جاهای خالی 7 پایه بلندها، 4 پایه بلند بافته و در کنار خودش با پایه کوتاه وصل کنید و بافت را تا آخر به همین صورت ادامه دهید. در آخر باید در وسط 7 پایه بلندها فقط دو حلقه 4 زنجیره داشته باشید. تکه جلوی بالاتنه را به دو تکه جلو وصل کرده و جهت بالاتنه پشت 15 رج از خط کمر سمت راست تا خط کمر سمت چپ ببافید. بعد از آن درزهای کناری را دوخته و دور تا دور بالاتنه را نیز با 4 پایه بلند در یک جا و در همان جا با پایه کوتاه وصل شود. بافت را ادامه داده و به پایان برسانید

READ
آموزش بافت رومیزی با کریستال1/کریستال بافی

منبع:ایران مطلب

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

کد امنیتی را وارد نمایید *