کد خبر : 353
تاریخ انتشار : شنبه 15 تیر 1392 - 0:18

خانم ماهرخ فلاحی یک کار آفرین موفق…

خانم ماهرخ فلاحی یک کار آفرین موفق…

تجربه کارآفرینی: خانم ماهرخ فلاحی ،متولد سال ???? ،دارای مدرک کارشناسی ارشد،احراز رتبه اول و مقام کارآفرین نمونه در سال ???? از جشنواره شیخ بهایی دانشگاه صنعتی اصفهان، مدیر موسسه کشاورزی و دامپروری فلاحی ،کرج اینجانبه ماهرخ فلاحی در تاریخ بیستم فروردن ماه سال یکهزار و سیصد و بیست و دو خورشیدی در خانواده‌ای اهل

تجربه کارآفرینی:
خانم ماهرخ فلاحی ،متولد سال ???? ،دارای مدرک کارشناسی ارشد،احراز رتبه اول و مقام کارآفرین نمونه در سال ???? از جشنواره شیخ بهایی دانشگاه صنعتی اصفهان،
مدیر موسسه کشاورزی و دامپروری فلاحی ،کرج

اینجانبه ماهرخ فلاحی در تاریخ بیستم فروردن ماه سال یکهزار و سیصد و بیست و دو خورشیدی در خانواده‌ای اهل علم و تحقیق در تهران متولد شدم. پدرم (زنده یاد محمدتقی فلاحی) از قضات عالی‌رتبه دادگستری تهران و علاقه‌مند به دانش بود. چون پویائی و استعداد ذاتی من را دید، اقدام به فرستادن من به مدرسه در سن پنج سالگی نمود و از همان آغاز، هر ساله موفق به اخذ رتبه دانش آموز ممتاز کلاس گردیدم. در سال ???? خورشیدی، مقارن با هفده سالگی‌ام، با مدرک دیپلم از “دبیرستان داوری تهران” تحصیلات دوره متوسطه را به پایان رسانیدم و با شرکت در کنکور سراسری در “دانشسرای عالی دانشگاه تهران“ در رشته “زبان و ادبیات انگلیسی“ موفق به کسب رتبه اول و در رشته “حقوق قضائی“ رتبه دوم در سطح کشور شدم…

سال اول ورود من به دانشگاه تهران مقارن بود با ازدواج من و همسرم که وی نیز دانشجوی دانشگاه تهران و فرهنگی بود، در پایان سال اول دانشگاه خداوند فرزند پسری به ما عطا نمود و در همین سال علیرغم اشتغال به تدریس، تحصیل دانشگاهی و گذران زندگی مشترک، از سوی دانشکده محل تحصیل، به عنوان دانشجوی ممتاز معرفی شدم و نهایتا“ در سن بیست سالگی در سال ???? خورشید با اخذ “دانشنامه لیسانس“ از دانشگاه تهران فارغ التحصیل و با عنوان دبیر به استخدام رسمی وزارت آموزش و پرورش درآمدم.
پس از مدت چهار سال تدریس در دبیرستان های دخترانه تهران، به عنوان “دبیر نمونه“ وزارت آموزش و پرورش کشور معرفی شدم و متعاقبا در یک آزمون علمی تخصصی سراسری بین دبیران رشته زبان ادبیات انگلیسی ایران، در قالب یک هیاءت سه نفره جهت فراگیری “دوره تخصصی آموزش و پرورش نابینایان“ و نیز گذراندن “خط مخصوص بریل“ به کشور ایالات متحده آمریکا و چند کشور اروپائی اعزام شدم. پس از اتمام دوره تخصصی فوق به تهران مراجعت و از سوی وزارت آموزش و پرورش به سازمان آموزش کودکان استثنائی (نابینا) منتقل و به سمت رئیس موسسه آموزشی نابینایان کشور منتخب گردیدم.
زمان انتصاب من به سمت فوق مقارن با تولد فرزند دوم پسر و ورود فرزند اول به دوره ابتدائی بود که همزمان در کلاس های کنکور موسسه خزائلی و موسسه سیمین اشتغال داشتم.
در سال ???? خورشیدی، همسرم آقای اسفندیار فلاحی که وی نیز از دبیران نمونه کشور بود موفق به دریافت پروانه تاسیس گروه فرهنگی شیخ الرئیس ابوعلی سینا از وزارت آموزش و پرورش گردید و در آن زمان پدرم از وزارت دادگستری بازنشسته و هر سه نفر متفقا“ به راه اندازی و اداره موسسه آموزشی فوق پرداختیم. پس از چند سال تلاش و کوشش مستمر، براساس قوانین مصوبه وزارت آموزش و پرورش متاسفانه موسسات آموزشی ملی جمع آوری و منحل گردید و با اعلام انحلال این موسسه سرمایه بسیاری را از دست دادم، لکن ناامید نشدم. با خلاقیت ذاتی و تلاش و کوششی که خداوند به من عطا نموده بود، تصمیم گرفتم جهت دوران بازنشستگی، نسبت به ایجاد یک واحد خصوصی تولیدی و اقتصادی نمایم.
در این قسمت لازم می‌دانم قید نمایم که من و همسرم هر دو اصالتا اهل “مهدالعلما و دیارالمومنین“ منطقه طالقان هستیم که از نظر جغرافیایی در ??? کیلومتری شمال غرب استان تهران واقع شده است. طالقان در طول تاریخ، علما و ادبا و مشاهیر نام‌آوری را در دامان سبز و پربرکت خود پرورده است که به ارواح پرفتوح آنان سلام و درود می‌فرستم، نام‌آورانی که در عرصه علم و فرهنگ و نیز کشاورزی و دامپروری تاریخ این سرزمین پهناور زبانزد خاص و عام بوده‌اند.
از آنجا که علاقه به کشت و کار و  تولید مواد غذایی جزئی از میرات ما طالقانی‌هاست، به اتفاق همسرم یک واحد ساختمان ویلایی در غرب تهران که حاصل یک عمر خدمت آموزشی من و وی بود فروخته و به یک واحد آپارتمان متوسط تبدیل گردید. مابه‌التفاوت ارزش ریالی این ساختمان به خرید یک باب باغچه یک هکتاری در حومه کرج اختصاص یافت که امروزه، پس از گذشت ?? سال به “موسسه کشاورزی و دامپروری فلاحی“ شهرت دارد. این موسسه تعداد ??? راس گاو اصیل هلشتاین، ??? هکتار مزرعه تولید گندم، ذرت و علوفه دامی در منطقه “احمدآباد مصدق“ از توابع شهرستانی ساوجبلاغ استان تهران و چندین هکتار باغ تولید سیب و گلابی ممتاز را دربرمی‌گیرد.
با اقدام به تاسیس موسسه کشاورزی و دامپروری فلاحی، ثمره زندگی مشترک من و همسرم یعنی، فرید فلاحی (دارای مدرک فوق لیسانس زبان و ادبیات انگلیسی) و نیز “امید فلاحی“ (دارای مدرک دکتری پزشکی) به جمع هیئت مدیره این موسسه تولیدی پیوستند. طبیعتا با عنایت به تحصیلات دانشگاهی هر چهار نفر اعضاء مدیریت موسسه، اصول و روش تولیدات محصولات کشاورزی و دامی، چه در بخش مزرعه، باغات و دامداری صنعتی خود به خود جنبه علمی و پژوهشی یافت. من باب مثال در بخش مزرعه، سیستم کاشت، داشت و برداشت گندم، ذرت و علوفه دامی تماما“ مکانیزه و در بخش باغداری روش تولید میوه‌جات با آخرین تحقیقات علمی و دانشگاهی رایج در موسسات تحقیقات باغداری در کشورهای آمریکا و کانادا و نهایتا در بخش دامداری صنعتی، نحوه تغذیه، تولید و نگهدای دام با استفاده و بهره‌وری از جدیدترین متد رایج در آمریکا و اروپا از طریق اطلاعات پژوهشی و علمی اینترنتی (Internet Information)صورت می‌گیرد.
آغاز به فعالیت من، همسر و دو فرزندم در دامداری صنعتی به حدود?? سال قبل می‌رسد. و از همان ابتدا بنا به علوم روز تکثیر گاو اصیل شیری نژاد هلشتاین در بخش دامداری موسسه با سیستم تلقیح مصنوعی (Artificial Intimination) شروع و در سایه الطاف پروردگار و تلاش مستمر خانواده، روش تولید و تکثیر نسل گاو اصیل شیری در حال حاضر مطابق آخرین متد روز آمریکا و اروپا یعنی انتقال جنین  آزمایشگاهی (Clinical Embryo Transfer) می‌باشد، نتیجه روش انتقال جنین بدان معناست که به جای تولید یک گوساله از هر گاو شیری ممتاز در یک دوره تولید یک ساله می‌توان ده ها و صدها راس دام اصیل با درجه عالی تولید نمود که البته انجام این امر مستلزم همکاری یک  تیم دامپزشکی و جراحی ممتاز از زبده ترین جراحان دامپزشک در رشته تخصصی “مامائی دام“ می‌باشد. نتیجه سال‌ها تحقیق، تولید و پرورش و اصلاح نژاد دام، امروزه در دست داشتن یک گله کاو اصیل شیری هلشتاین ممتاز با بالاترین میزان تولید شیر و گوشت و خلوص خونی و ژنتیکی ???% می باشد و طبعا“ اصلاح مداوم فنوتیپ و ژنوتیپ دام، باعث شد که در تمامی جشنواره‌های انتخاب بهترین دام‌های اصیل هلشتاین ایران (Iranian Dairy Cattle Show) در هر سه دوره متوالی جشنواره که با حضور داوران و کارشناسان حرفه‌ای دام از کشورهای آمریکا- کانادا و آلمان صورت می‌گرفت موفق به احراز مقام اول، لوحه تقدیر و مدال‌های طلای بهترین پرورش دهندگان گاو اصیل شیری گردم.
به طبع این توفیق سه مورد سفر تشویقی و تحقیقاتی به کشورهای کانادا و آلمان داشتم و در سال جاری ???? خورشیدی، در جشنواره شیخ بهائی دانشگاه صنعتی اصفهان با عنوان (جشنواره کارآفرینان کشور) از سوی هیئت داوران به عنوان رتبه اول و کارآفرین نمونه انتخاب شدم. لازم به ذکر است که موسسه کشاورزی و دامپروری فلاحی علی الخصوص بخش دامداری صنعتی، مکان مناسب و مساعدی جهت تحقیقات دانشگاهی و علمی دانشجویان رشته‌های دامپروری و دامپزشکی، خصوصا دختران دانشجو شده است که با توافق فیمابین مدیریت این موسسه و تعداد زیادی از دانشگاه های کشور دانشجویان مربوطه واحدهای تحقیقی و کارآموزی فنی خود را زیر نظر و تحت نظارت هیئت مدیره می‌گذرانند و در پایان هر دوره سه ماهه آموزش فنی و عملی گواهی نامه مربوطه صادر و به دانشگاه مبداء ارسال می‌گردد.
گاهی در اوقات فراغت به این نکته می‌اندیشم، که همواره بیش از پیش باید شکرگزار پروردگار یکتا باشم، چه در سن ?? سالگی در کنار همسر وفادار و فداکارم، دو فرزندم، و سه نوه (یک دختر و سه پسر) که همگی دوره دبیرستان را می‌گذرانند، قادر به مدیریت و نظارت کامل بر مسئولیت های خود هستم و علاوه برآن در پی تشویق و هدایت مردم شریف و زحمتکش منطقه فعایت موسسه خود، در دو دوره متوالی  کاندیداتوری انتخابات اعضاء شورای شهر، به سمت “نایب رئیس شورای اسلامی محمد شهر کرج“ انتخاب و در این قسمت نیز توفیق خدمت دارم. احراز رتبه اول در آراء اتنتخاباتی شورای شهر حاکی از تشخیص صحیح مردم فهیم و اصیل محمد شهر کرج از خدمات بی وقفه خالصانه من به عنوان یک تولید کنده در طول مدت ?? سال اقامتم در این نقطه نسبتا“ محروم از کشور بوده است.
با وجود مشکلات و درگیری های عدیده در مسیر پرتلاطم تولید، از جمله شکست و نوسانات مکرر قیمت شیر و گوشت و محصولات کشاورزی در بازراهای داخلی کشور، و نیز واردات بی رویه فرآورده‌های کشاورزی و دامپروری و مهم تر از همه پرخطر بودن این نوع مشاغل (High Risk) و نیز ابتلاء گاه و بیگاه دام‌های گله به بیماری‌های دامی اپیدمی دوره‌ای و منطقه‌ای، و در کنار آن مسائل اقتصادی همچون بازپرداخت به موقع و بدون تاخیر اقساط تسهیلات بانکی و اعتباری و نیز مسئولیت اداره خانواده به عنوان مادر و داشتن دو فرزند پسر دانشجو، به شکر خدا با پشتکار و مداومت و نظارت مستقیم و مستمر برکار و من حیث المجموع ”مدیریت صحیح” در عرصه تولید همواره برتمامی این مشکلات غالب گشته و موفق بوده‌ام.
لازم به ذکر است مهمترین رمز موفیت  در عرصه تولید محصولات کشاورزی و دامپروری را ترک زندگی تشریفاتی تهران، اقامت دائم در محل دامداری و مدیریت مستیم می‌دانم. خوشبختانه امروزه با شناخت صحیح و همکاری سازمان‌ها و ادارات ذیربط در وزارت جهاد کشاورزی، گوساله‌های نر اصیل پرورش یافته در این موسسه به عنوان ”گاو نر مولد” به تمامی مراکز استان‌ها در سطح کشور ارسال و نیز در مرکز ”اصلاح نژاد دام کشور” وابسته به وزارات متبوعه مورد بهره برداری تولید اسپرم جهت تلقیح به گاو‌های ماده سراسر میهن پربرکت‌مان می‌گردد.

مژگان ::: یکشنبه 17/9/87::: ساعت 12:0 صبح
نظرات دیگران: 2 نظر

تجربه کارآفرینی:
خانم ماهرخ فلاحی ،متولد سال ???? ،دارای مدرک کارشناسی ارشد،احراز رتبه اول و مقام کارآفرین نمونه در سال ???? از جشنواره شیخ بهایی دانشگاه صنعتی اصفهان،
مدیر موسسه کشاورزی و دامپروری فلاحی ،کرج

اینجانبه ماهرخ فلاحی در تاریخ بیستم فروردن ماه سال یکهزار و سیصد و بیست و دو خورشیدی در خانواده‌ای اهل علم و تحقیق در تهران متولد شدم. پدرم (زنده یاد محمدتقی فلاحی) از قضات عالی‌رتبه دادگستری تهران و علاقه‌مند به دانش بود. چون پویائی و استعداد ذاتی من را دید، اقدام به فرستادن من به مدرسه در سن پنج سالگی نمود و از همان آغاز، هر ساله موفق به اخذ رتبه دانش آموز ممتاز کلاس گردیدم. در سال ???? خورشیدی، مقارن با هفده سالگی‌ام، با مدرک دیپلم از “دبیرستان داوری تهران” تحصیلات دوره متوسطه را به پایان رسانیدم و با شرکت در کنکور سراسری در “دانشسرای عالی دانشگاه تهران“ در رشته “زبان و ادبیات انگلیسی“ موفق به کسب رتبه اول و در رشته “حقوق قضائی“ رتبه دوم در سطح کشور شدم…

سال اول ورود من به دانشگاه تهران مقارن بود با ازدواج من و همسرم که وی نیز دانشجوی دانشگاه تهران و فرهنگی بود، در پایان سال اول دانشگاه خداوند فرزند پسری به ما عطا نمود و در همین سال علیرغم اشتغال به تدریس، تحصیل دانشگاهی و گذران زندگی مشترک، از سوی دانشکده محل تحصیل، به عنوان دانشجوی ممتاز معرفی شدم و نهایتا“ در سن بیست سالگی در سال ???? خورشید با اخذ “دانشنامه لیسانس“ از دانشگاه تهران فارغ التحصیل و با عنوان دبیر به استخدام رسمی وزارت آموزش و پرورش درآمدم.
پس از مدت چهار سال تدریس در دبیرستان های دخترانه تهران، به عنوان “دبیر نمونه“ وزارت آموزش و پرورش کشور معرفی شدم و متعاقبا در یک آزمون علمی تخصصی سراسری بین دبیران رشته زبان ادبیات انگلیسی ایران، در قالب یک هیاءت سه نفره جهت فراگیری “دوره تخصصی آموزش و پرورش نابینایان“ و نیز گذراندن “خط مخصوص بریل“ به کشور ایالات متحده آمریکا و چند کشور اروپائی اعزام شدم. پس از اتمام دوره تخصصی فوق به تهران مراجعت و از سوی وزارت آموزش و پرورش به سازمان آموزش کودکان استثنائی (نابینا) منتقل و به سمت رئیس موسسه آموزشی نابینایان کشور منتخب گردیدم.
زمان انتصاب من به سمت فوق مقارن با تولد فرزند دوم پسر و ورود فرزند اول به دوره ابتدائی بود که همزمان در کلاس های کنکور موسسه خزائلی و موسسه سیمین اشتغال داشتم.
در سال ???? خورشیدی، همسرم آقای اسفندیار فلاحی که وی نیز از دبیران نمونه کشور بود موفق به دریافت پروانه تاسیس گروه فرهنگی شیخ الرئیس ابوعلی سینا از وزارت آموزش و پرورش گردید و در آن زمان پدرم از وزارت دادگستری بازنشسته و هر سه نفر متفقا“ به راه اندازی و اداره موسسه آموزشی فوق پرداختیم. پس از چند سال تلاش و کوشش مستمر، براساس قوانین مصوبه وزارت آموزش و پرورش متاسفانه موسسات آموزشی ملی جمع آوری و منحل گردید و با اعلام انحلال این موسسه سرمایه بسیاری را از دست دادم، لکن ناامید نشدم. با خلاقیت ذاتی و تلاش و کوششی که خداوند به من عطا نموده بود، تصمیم گرفتم جهت دوران بازنشستگی، نسبت به ایجاد یک واحد خصوصی تولیدی و اقتصادی نمایم.
در این قسمت لازم می‌دانم قید نمایم که من و همسرم هر دو اصالتا اهل “مهدالعلما و دیارالمومنین“ منطقه طالقان هستیم که از نظر جغرافیایی در ??? کیلومتری شمال غرب استان تهران واقع شده است. طالقان در طول تاریخ، علما و ادبا و مشاهیر نام‌آوری را در دامان سبز و پربرکت خود پرورده است که به ارواح پرفتوح آنان سلام و درود می‌فرستم، نام‌آورانی که در عرصه علم و فرهنگ و نیز کشاورزی و دامپروری تاریخ این سرزمین پهناور زبانزد خاص و عام بوده‌اند.
از آنجا که علاقه به کشت و کار و  تولید مواد غذایی جزئی از میرات ما طالقانی‌هاست، به اتفاق همسرم یک واحد ساختمان ویلایی در غرب تهران که حاصل یک عمر خدمت آموزشی من و وی بود فروخته و به یک واحد آپارتمان متوسط تبدیل گردید. مابه‌التفاوت ارزش ریالی این ساختمان به خرید یک باب باغچه یک هکتاری در حومه کرج اختصاص یافت که امروزه، پس از گذشت ?? سال به “موسسه کشاورزی و دامپروری فلاحی“ شهرت دارد. این موسسه تعداد ??? راس گاو اصیل هلشتاین، ??? هکتار مزرعه تولید گندم، ذرت و علوفه دامی در منطقه “احمدآباد مصدق“ از توابع شهرستانی ساوجبلاغ استان تهران و چندین هکتار باغ تولید سیب و گلابی ممتاز را دربرمی‌گیرد.
با اقدام به تاسیس موسسه کشاورزی و دامپروری فلاحی، ثمره زندگی مشترک من و همسرم یعنی، فرید فلاحی (دارای مدرک فوق لیسانس زبان و ادبیات انگلیسی) و نیز “امید فلاحی“ (دارای مدرک دکتری پزشکی) به جمع هیئت مدیره این موسسه تولیدی پیوستند. طبیعتا با عنایت به تحصیلات دانشگاهی هر چهار نفر اعضاء مدیریت موسسه، اصول و روش تولیدات محصولات کشاورزی و دامی، چه در بخش مزرعه، باغات و دامداری صنعتی خود به خود جنبه علمی و پژوهشی یافت. من باب مثال در بخش مزرعه، سیستم کاشت، داشت و برداشت گندم، ذرت و علوفه دامی تماما“ مکانیزه و در بخش باغداری روش تولید میوه‌جات با آخرین تحقیقات علمی و دانشگاهی رایج در موسسات تحقیقات باغداری در کشورهای آمریکا و کانادا و نهایتا در بخش دامداری صنعتی، نحوه تغذیه، تولید و نگهدای دام با استفاده و بهره‌وری از جدیدترین متد رایج در آمریکا و اروپا از طریق اطلاعات پژوهشی و علمی اینترنتی (Internet Information)صورت می‌گیرد.
آغاز به فعالیت من، همسر و دو فرزندم در دامداری صنعتی به حدود?? سال قبل می‌رسد. و از همان ابتدا بنا به علوم روز تکثیر گاو اصیل شیری نژاد هلشتاین در بخش دامداری موسسه با سیستم تلقیح مصنوعی (Artificial Intimination) شروع و در سایه الطاف پروردگار و تلاش مستمر خانواده، روش تولید و تکثیر نسل گاو اصیل شیری در حال حاضر مطابق آخرین متد روز آمریکا و اروپا یعنی انتقال جنین  آزمایشگاهی (Clinical Embryo Transfer) می‌باشد، نتیجه روش انتقال جنین بدان معناست که به جای تولید یک گوساله از هر گاو شیری ممتاز در یک دوره تولید یک ساله می‌توان ده ها و صدها راس دام اصیل با درجه عالی تولید نمود که البته انجام این امر مستلزم همکاری یک  تیم دامپزشکی و جراحی ممتاز از زبده ترین جراحان دامپزشک در رشته تخصصی “مامائی دام“ می‌باشد. نتیجه سال‌ها تحقیق، تولید و پرورش و اصلاح نژاد دام، امروزه در دست داشتن یک گله کاو اصیل شیری هلشتاین ممتاز با بالاترین میزان تولید شیر و گوشت و خلوص خونی و ژنتیکی ???% می باشد و طبعا“ اصلاح مداوم فنوتیپ و ژنوتیپ دام، باعث شد که در تمامی جشنواره‌های انتخاب بهترین دام‌های اصیل هلشتاین ایران (Iranian Dairy Cattle Show) در هر سه دوره متوالی جشنواره که با حضور داوران و کارشناسان حرفه‌ای دام از کشورهای آمریکا- کانادا و آلمان صورت می‌گرفت موفق به احراز مقام اول، لوحه تقدیر و مدال‌های طلای بهترین پرورش دهندگان گاو اصیل شیری گردم.
به طبع این توفیق سه مورد سفر تشویقی و تحقیقاتی به کشورهای کانادا و آلمان داشتم و در سال جاری ???? خورشیدی، در جشنواره شیخ بهائی دانشگاه صنعتی اصفهان با عنوان (جشنواره کارآفرینان کشور) از سوی هیئت داوران به عنوان رتبه اول و کارآفرین نمونه انتخاب شدم. لازم به ذکر است که موسسه کشاورزی و دامپروری فلاحی علی الخصوص بخش دامداری صنعتی، مکان مناسب و مساعدی جهت تحقیقات دانشگاهی و علمی دانشجویان رشته‌های دامپروری و دامپزشکی، خصوصا دختران دانشجو شده است که با توافق فیمابین مدیریت این موسسه و تعداد زیادی از دانشگاه های کشور دانشجویان مربوطه واحدهای تحقیقی و کارآموزی فنی خود را زیر نظر و تحت نظارت هیئت مدیره می‌گذرانند و در پایان هر دوره سه ماهه آموزش فنی و عملی گواهی نامه مربوطه صادر و به دانشگاه مبداء ارسال می‌گردد.
گاهی در اوقات فراغت به این نکته می‌اندیشم، که همواره بیش از پیش باید شکرگزار پروردگار یکتا باشم، چه در سن ?? سالگی در کنار همسر وفادار و فداکارم، دو فرزندم، و سه نوه (یک دختر و سه پسر) که همگی دوره دبیرستان را می‌گذرانند، قادر به مدیریت و نظارت کامل بر مسئولیت های خود هستم و علاوه برآن در پی تشویق و هدایت مردم شریف و زحمتکش منطقه فعایت موسسه خود، در دو دوره متوالی  کاندیداتوری انتخابات اعضاء شورای شهر، به سمت “نایب رئیس شورای اسلامی محمد شهر کرج“ انتخاب و در این قسمت نیز توفیق خدمت دارم. احراز رتبه اول در آراء اتنتخاباتی شورای شهر حاکی از تشخیص صحیح مردم فهیم و اصیل محمد شهر کرج از خدمات بی وقفه خالصانه من به عنوان یک تولید کنده در طول مدت ?? سال اقامتم در این نقطه نسبتا“ محروم از کشور بوده است.
با وجود مشکلات و درگیری های عدیده در مسیر پرتلاطم تولید، از جمله شکست و نوسانات مکرر قیمت شیر و گوشت و محصولات کشاورزی در بازراهای داخلی کشور، و نیز واردات بی رویه فرآورده‌های کشاورزی و دامپروری و مهم تر از همه پرخطر بودن این نوع مشاغل (High Risk) و نیز ابتلاء گاه و بیگاه دام‌های گله به بیماری‌های دامی اپیدمی دوره‌ای و منطقه‌ای، و در کنار آن مسائل اقتصادی همچون بازپرداخت به موقع و بدون تاخیر اقساط تسهیلات بانکی و اعتباری و نیز مسئولیت اداره خانواده به عنوان مادر و داشتن دو فرزند پسر دانشجو، به شکر خدا با پشتکار و مداومت و نظارت مستقیم و مستمر برکار و من حیث المجموع ”مدیریت صحیح” در عرصه تولید همواره برتمامی این مشکلات غالب گشته و موفق بوده‌ام.
لازم به ذکر است مهمترین رمز موفیت  در عرصه تولید محصولات کشاورزی و دامپروری را ترک زندگی تشریفاتی تهران، اقامت دائم در محل دامداری و مدیریت مستیم می‌دانم. خوشبختانه امروزه با شناخت صحیح و همکاری سازمان‌ها و ادارات ذیربط در وزارت جهاد کشاورزی، گوساله‌های نر اصیل پرورش یافته در این موسسه به عنوان ”گاو نر مولد” به تمامی مراکز استان‌ها در سطح کشور ارسال و نیز در مرکز ”اصلاح نژاد دام کشور” وابسته به وزارات متبوعه مورد بهره برداری تولید اسپرم جهت تلقیح به گاو‌های ماده سراسر میهن پربرکت‌مان می‌گردد.

مژگان ::: یکشنبه 17/9/87::: ساعت 12:0 صبح
نظرات دیگران: 2 نظر

READ
زنان موفق باحجاب معروف در جهان

تجربه کارآفرینی:
خانم ماهرخ فلاحی ،متولد سال ???? ،دارای مدرک کارشناسی ارشد،احراز رتبه اول و مقام کارآفرین نمونه در سال ???? از جشنواره شیخ بهایی دانشگاه صنعتی اصفهان،
مدیر موسسه کشاورزی و دامپروری فلاحی ،کرج

اینجانبه ماهرخ فلاحی در تاریخ بیستم فروردن ماه سال یکهزار و سیصد و بیست و دو خورشیدی در خانواده‌ای اهل علم و تحقیق در تهران متولد شدم. پدرم (زنده یاد محمدتقی فلاحی) از قضات عالی‌رتبه دادگستری تهران و علاقه‌مند به دانش بود. چون پویائی و استعداد ذاتی من را دید، اقدام به فرستادن من به مدرسه در سن پنج سالگی نمود و از همان آغاز، هر ساله موفق به اخذ رتبه دانش آموز ممتاز کلاس گردیدم. در سال ???? خورشیدی، مقارن با هفده سالگی‌ام، با مدرک دیپلم از “دبیرستان داوری تهران” تحصیلات دوره متوسطه را به پایان رسانیدم و با شرکت در کنکور سراسری در “دانشسرای عالی دانشگاه تهران“ در رشته “زبان و ادبیات انگلیسی“ موفق به کسب رتبه اول و در رشته “حقوق قضائی“ رتبه دوم در سطح کشور شدم…

سال اول ورود من به دانشگاه تهران مقارن بود با ازدواج من و همسرم که وی نیز دانشجوی دانشگاه تهران و فرهنگی بود، در پایان سال اول دانشگاه خداوند فرزند پسری به ما عطا نمود و در همین سال علیرغم اشتغال به تدریس، تحصیل دانشگاهی و گذران زندگی مشترک، از سوی دانشکده محل تحصیل، به عنوان دانشجوی ممتاز معرفی شدم و نهایتا“ در سن بیست سالگی در سال ???? خورشید با اخذ “دانشنامه لیسانس“ از دانشگاه تهران فارغ التحصیل و با عنوان دبیر به استخدام رسمی وزارت آموزش و پرورش درآمدم.
پس از مدت چهار سال تدریس در دبیرستان های دخترانه تهران، به عنوان “دبیر نمونه“ وزارت آموزش و پرورش کشور معرفی شدم و متعاقبا در یک آزمون علمی تخصصی سراسری بین دبیران رشته زبان ادبیات انگلیسی ایران، در قالب یک هیاءت سه نفره جهت فراگیری “دوره تخصصی آموزش و پرورش نابینایان“ و نیز گذراندن “خط مخصوص بریل“ به کشور ایالات متحده آمریکا و چند کشور اروپائی اعزام شدم. پس از اتمام دوره تخصصی فوق به تهران مراجعت و از سوی وزارت آموزش و پرورش به سازمان آموزش کودکان استثنائی (نابینا) منتقل و به سمت رئیس موسسه آموزشی نابینایان کشور منتخب گردیدم.
زمان انتصاب من به سمت فوق مقارن با تولد فرزند دوم پسر و ورود فرزند اول به دوره ابتدائی بود که همزمان در کلاس های کنکور موسسه خزائلی و موسسه سیمین اشتغال داشتم.
در سال ???? خورشیدی، همسرم آقای اسفندیار فلاحی که وی نیز از دبیران نمونه کشور بود موفق به دریافت پروانه تاسیس گروه فرهنگی شیخ الرئیس ابوعلی سینا از وزارت آموزش و پرورش گردید و در آن زمان پدرم از وزارت دادگستری بازنشسته و هر سه نفر متفقا“ به راه اندازی و اداره موسسه آموزشی فوق پرداختیم. پس از چند سال تلاش و کوشش مستمر، براساس قوانین مصوبه وزارت آموزش و پرورش متاسفانه موسسات آموزشی ملی جمع آوری و منحل گردید و با اعلام انحلال این موسسه سرمایه بسیاری را از دست دادم، لکن ناامید نشدم. با خلاقیت ذاتی و تلاش و کوششی که خداوند به من عطا نموده بود، تصمیم گرفتم جهت دوران بازنشستگی، نسبت به ایجاد یک واحد خصوصی تولیدی و اقتصادی نمایم.
در این قسمت لازم می‌دانم قید نمایم که من و همسرم هر دو اصالتا اهل “مهدالعلما و دیارالمومنین“ منطقه طالقان هستیم که از نظر جغرافیایی در ??? کیلومتری شمال غرب استان تهران واقع شده است. طالقان در طول تاریخ، علما و ادبا و مشاهیر نام‌آوری را در دامان سبز و پربرکت خود پرورده است که به ارواح پرفتوح آنان سلام و درود می‌فرستم، نام‌آورانی که در عرصه علم و فرهنگ و نیز کشاورزی و دامپروری تاریخ این سرزمین پهناور زبانزد خاص و عام بوده‌اند.
از آنجا که علاقه به کشت و کار و  تولید مواد غذایی جزئی از میرات ما طالقانی‌هاست، به اتفاق همسرم یک واحد ساختمان ویلایی در غرب تهران که حاصل یک عمر خدمت آموزشی من و وی بود فروخته و به یک واحد آپارتمان متوسط تبدیل گردید. مابه‌التفاوت ارزش ریالی این ساختمان به خرید یک باب باغچه یک هکتاری در حومه کرج اختصاص یافت که امروزه، پس از گذشت ?? سال به “موسسه کشاورزی و دامپروری فلاحی“ شهرت دارد. این موسسه تعداد ??? راس گاو اصیل هلشتاین، ??? هکتار مزرعه تولید گندم، ذرت و علوفه دامی در منطقه “احمدآباد مصدق“ از توابع شهرستانی ساوجبلاغ استان تهران و چندین هکتار باغ تولید سیب و گلابی ممتاز را دربرمی‌گیرد.
با اقدام به تاسیس موسسه کشاورزی و دامپروری فلاحی، ثمره زندگی مشترک من و همسرم یعنی، فرید فلاحی (دارای مدرک فوق لیسانس زبان و ادبیات انگلیسی) و نیز “امید فلاحی“ (دارای مدرک دکتری پزشکی) به جمع هیئت مدیره این موسسه تولیدی پیوستند. طبیعتا با عنایت به تحصیلات دانشگاهی هر چهار نفر اعضاء مدیریت موسسه، اصول و روش تولیدات محصولات کشاورزی و دامی، چه در بخش مزرعه، باغات و دامداری صنعتی خود به خود جنبه علمی و پژوهشی یافت. من باب مثال در بخش مزرعه، سیستم کاشت، داشت و برداشت گندم، ذرت و علوفه دامی تماما“ مکانیزه و در بخش باغداری روش تولید میوه‌جات با آخرین تحقیقات علمی و دانشگاهی رایج در موسسات تحقیقات باغداری در کشورهای آمریکا و کانادا و نهایتا در بخش دامداری صنعتی، نحوه تغذیه، تولید و نگهدای دام با استفاده و بهره‌وری از جدیدترین متد رایج در آمریکا و اروپا از طریق اطلاعات پژوهشی و علمی اینترنتی (Internet Information)صورت می‌گیرد.
آغاز به فعالیت من، همسر و دو فرزندم در دامداری صنعتی به حدود?? سال قبل می‌رسد. و از همان ابتدا بنا به علوم روز تکثیر گاو اصیل شیری نژاد هلشتاین در بخش دامداری موسسه با سیستم تلقیح مصنوعی (Artificial Intimination) شروع و در سایه الطاف پروردگار و تلاش مستمر خانواده، روش تولید و تکثیر نسل گاو اصیل شیری در حال حاضر مطابق آخرین متد روز آمریکا و اروپا یعنی انتقال جنین  آزمایشگاهی (Clinical Embryo Transfer) می‌باشد، نتیجه روش انتقال جنین بدان معناست که به جای تولید یک گوساله از هر گاو شیری ممتاز در یک دوره تولید یک ساله می‌توان ده ها و صدها راس دام اصیل با درجه عالی تولید نمود که البته انجام این امر مستلزم همکاری یک  تیم دامپزشکی و جراحی ممتاز از زبده ترین جراحان دامپزشک در رشته تخصصی “مامائی دام“ می‌باشد. نتیجه سال‌ها تحقیق، تولید و پرورش و اصلاح نژاد دام، امروزه در دست داشتن یک گله کاو اصیل شیری هلشتاین ممتاز با بالاترین میزان تولید شیر و گوشت و خلوص خونی و ژنتیکی ???% می باشد و طبعا“ اصلاح مداوم فنوتیپ و ژنوتیپ دام، باعث شد که در تمامی جشنواره‌های انتخاب بهترین دام‌های اصیل هلشتاین ایران (Iranian Dairy Cattle Show) در هر سه دوره متوالی جشنواره که با حضور داوران و کارشناسان حرفه‌ای دام از کشورهای آمریکا- کانادا و آلمان صورت می‌گرفت موفق به احراز مقام اول، لوحه تقدیر و مدال‌های طلای بهترین پرورش دهندگان گاو اصیل شیری گردم.
به طبع این توفیق سه مورد سفر تشویقی و تحقیقاتی به کشورهای کانادا و آلمان داشتم و در سال جاری ???? خورشیدی، در جشنواره شیخ بهائی دانشگاه صنعتی اصفهان با عنوان (جشنواره کارآفرینان کشور) از سوی هیئت داوران به عنوان رتبه اول و کارآفرین نمونه انتخاب شدم. لازم به ذکر است که موسسه کشاورزی و دامپروری فلاحی علی الخصوص بخش دامداری صنعتی، مکان مناسب و مساعدی جهت تحقیقات دانشگاهی و علمی دانشجویان رشته‌های دامپروری و دامپزشکی، خصوصا دختران دانشجو شده است که با توافق فیمابین مدیریت این موسسه و تعداد زیادی از دانشگاه های کشور دانشجویان مربوطه واحدهای تحقیقی و کارآموزی فنی خود را زیر نظر و تحت نظارت هیئت مدیره می‌گذرانند و در پایان هر دوره سه ماهه آموزش فنی و عملی گواهی نامه مربوطه صادر و به دانشگاه مبداء ارسال می‌گردد.
گاهی در اوقات فراغت به این نکته می‌اندیشم، که همواره بیش از پیش باید شکرگزار پروردگار یکتا باشم، چه در سن ?? سالگی در کنار همسر وفادار و فداکارم، دو فرزندم، و سه نوه (یک دختر و سه پسر) که همگی دوره دبیرستان را می‌گذرانند، قادر به مدیریت و نظارت کامل بر مسئولیت های خود هستم و علاوه برآن در پی تشویق و هدایت مردم شریف و زحمتکش منطقه فعایت موسسه خود، در دو دوره متوالی  کاندیداتوری انتخابات اعضاء شورای شهر، به سمت “نایب رئیس شورای اسلامی محمد شهر کرج“ انتخاب و در این قسمت نیز توفیق خدمت دارم. احراز رتبه اول در آراء اتنتخاباتی شورای شهر حاکی از تشخیص صحیح مردم فهیم و اصیل محمد شهر کرج از خدمات بی وقفه خالصانه من به عنوان یک تولید کنده در طول مدت ?? سال اقامتم در این نقطه نسبتا“ محروم از کشور بوده است.
با وجود مشکلات و درگیری های عدیده در مسیر پرتلاطم تولید، از جمله شکست و نوسانات مکرر قیمت شیر و گوشت و محصولات کشاورزی در بازراهای داخلی کشور، و نیز واردات بی رویه فرآورده‌های کشاورزی و دامپروری و مهم تر از همه پرخطر بودن این نوع مشاغل (High Risk) و نیز ابتلاء گاه و بیگاه دام‌های گله به بیماری‌های دامی اپیدمی دوره‌ای و منطقه‌ای، و در کنار آن مسائل اقتصادی همچون بازپرداخت به موقع و بدون تاخیر اقساط تسهیلات بانکی و اعتباری و نیز مسئولیت اداره خانواده به عنوان مادر و داشتن دو فرزند پسر دانشجو، به شکر خدا با پشتکار و مداومت و نظارت مستقیم و مستمر برکار و من حیث المجموع ”مدیریت صحیح” در عرصه تولید همواره برتمامی این مشکلات غالب گشته و موفق بوده‌ام.
لازم به ذکر است مهمترین رمز موفیت  در عرصه تولید محصولات کشاورزی و دامپروری را ترک زندگی تشریفاتی تهران، اقامت دائم در محل دامداری و مدیریت مستیم می‌دانم. خوشبختانه امروزه با شناخت صحیح و همکاری سازمان‌ها و ادارات ذیربط در وزارت جهاد کشاورزی، گوساله‌های نر اصیل پرورش یافته در این موسسه به عنوان ”گاو نر مولد” به تمامی مراکز استان‌ها در سطح کشور ارسال و نیز در مرکز ”اصلاح نژاد دام کشور” وابسته به وزارات متبوعه مورد بهره برداری تولید اسپرم جهت تلقیح به گاو‌های ماده سراسر میهن پربرکت‌مان می‌گردد.

برچسب ها : ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

کد امنیتی را وارد نمایید *