کد خبر : 3459
تاریخ انتشار : جمعه 29 آذر 1392 - 15:43

آموزش بافت پادری موتیفی/قلاب بافی

آموزش بافت پادری موتیفی/قلاب بافی

این پادری از ترکیب ۶ موتیف درست شده چون نخ ضخیم بوده. شما اگر نختون نازک هست می تونید تعداد موتیف ها رو بیشتر کنید مثلا ۴*۳ باشه . موتیف: رج اول:با رنگ اول ۲زنجیره بزنید و در زنجیره دوم ۶ پایه کوتاه بزنید. با یک بافت شلال(کور) آن را به دانه اول متصل کنید.

DSC03264-300x168این پادری از ترکیب ۶ موتیف درست شده چون نخ ضخیم بوده. شما اگر نختون نازک هست می تونید تعداد موتیف ها رو بیشتر کنید مثلا ۴*۳ باشه .

موتیف:

رج اول:با رنگ اول ۲زنجیره بزنید و در زنجیره دوم ۶ پایه کوتاه بزنید. با یک بافت شلال(کور) آن را به دانه اول متصل کنید.

رج دوم:۳ زنجیره بزنید و ۲ پایه بلند در همان دانه قبلی که بافت کور در آن زده بودید بزنید. ۳ پایه بلند در هر کدام از  باقی بافت ها بزنید. در آخر آن را با یک بافت کور به دانه سوم زنجیره ها متصل کنید. کور کنید.

گلبرگ:

رج سوم: نخ دوم را اضافه کنید.در حلقه جلویی تمام بافت ها یک بافت کور بزنید.* سه زنجیره بزنید. یک پایه بلند در اخرین بافت کور بزنید. یک پایه بلند در حلقه جلویی دانه بعدی بزنید.دو پایه بلند در حلقه جلویی دانه بعدی. تا اینجا ۵ دانه برای گلبرگ دارید. حال برگردید.
رج چهارم: سه زنجیره بزنید. یک پایه بلند در هرکدام از پایه های گلبرگ بزنید. برگردید.

رج پنجم:  سه زنجیره بزنید. نخ را دور قلاب بپیچید و یک حلقه از داخل بافت بعد بیرون بکشید. (یعنی نخ را دور قلاب بپیچید داخل بافت بعد بکنید نخ را دور قلاب بکشید و از بافت بیرون بکشید). نخ را دور قلاب بپیچید و از دو دانه داخل قلاب بیرون بکشید. یک پایه بلند در دانه آخر بزنید.* کور کنید. اما ادامه بلندی از نختان را بگذارید بماند برای اتصال های بعدی.

READ
دندان های مولودی در چه نوزادانی شایع است

نخ دو را مجدد به اولین بافت کور دایره با رنگ یک متصل کنید و قسمت بین دو * را مجدد ببافید. این کار را ۴ بار تکرار کنید. در نهایت ۶ گلبرگ دارید.


رج ششم: رنگ سوم را با بافت کور به حلقه های پشتی دایره وسط متصل کنید. ( در هر کدام یک بافت) سه زنجیره بزنید. در همان بافت یک پایه بلند بزنید. ۲ پایه بلند در باقی بافت ها بزنید. با یک بافت شلال یا کور به بالای زنجیره سوم متصل کنید.اکنون ۳۶ پایه بلند دارید.

رج هفتم: ۳ زنجیره بزنید. یک پایه بلند در همان بافت بزنید. * یک پایه بلند در بافت بعدی بزنید. دو پایه بلند در بافت بعدی.* قسمت بین دو * را تا انتها تکرار کنید. یک پایه بلند در آخرین بافت بزنید. با بافت شلال به بالای زنجیره سوم متصل کنید. اکنون ۵۴ پایه بلند دارید.

رج هشتم: سه زنجیره بزنید.یک پایه بلند در بافت بعد بزنید.* دو پایه بلند در بافت بعد بزنید. یک پایه بلند در هر کدام از سه بافت بعدی بزنید. دو پایه بلند در بافت بعد بزنید. یک پایه بلند در هر کدام از دو بافت بعد بزنید. بین دو * را تکرار کنید تا سه بافت آخر. یک پایه بلند در هرکدام از سه بافت بزنید و با یک بافت شلال آن را به بالای زنجیره سوم متصل کنید. اکنون ۶۸ پایه بلند دارید.                                        رج نهم: یک زنجیره بزنید. یک پایه کوتاه در همان بافتی که آخرین بافت شلال را در آن زدید بزنید. یک پایه کوتاه در ۵ بافت بعد بزنید* یک پایه نیم دوبل در هر کدام از سه بافت بعد بزنید. یک پایه بلند در هر کدام از دو پایه بعد بزنید. ۵ پایه بلند سه تایی در دانه بعد بزنید (برای گوشه موتیف). یک پایه بلند در هر کدام از ۲ بافت بعد و یک پایه نیم دوبل در هرکدام از سه بافت بعد بزنید *** یک پایه کوتاه در هرکدام از ۶ بافت بعد بزنید. از قسمت * دوبار دیگر ببافید سپس از * تا *** را یکبار ببافید. با یک بافت شلال به اولین پایه کوتاه متصل کنید.

READ
این پیتزای تخم مرغی را بدون نیاز به خمیر بپزید

رج دهم: یک زنجیره بزنید. یک پایه کوتاه در هرکدام از بافت ها بزنید. در دانه سوم قسمت گوشه موتیف ( که پنج پایه بلند سه تایی بافته بودید ) سه پایه کوتاه بزنید. با بافت شلال به اولین پایه کوتاه متصل کنید. کور کنید.

با سوزن آخر گلبرگ ها را به کار بدوزید.

اتصال موتیف ها:

موتیف ها را کنار هم طبق ترتیبی که می خواهید قرار دهید.از قسمت گوشه شروع کنید. یک زنجیره و سه پایه کوتاه بزنید. در تمام بافت ها یک پایه کوتاه بزنید. دانه وسط گوشه را سه پایه کوتاه در یک پایه بزنید. یعنی در تمام گوشه های موتیف ها. اخر کار را با بافت شلال به دانه آخر متصل کنید.

یک رج دیگر روی تمام دانه ها پایه کوتاه بزنید.DSC03264-300x168

منبع:دونه دونه دات کام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

کد امنیتی را وارد نمایید *